Komponentval [val av kylare till AM3+ för svag överklockning]

Permalänk
Medlem

Komponentval [val av kylare till AM3+ för svag överklockning]

Hejsan alla swec medlemar! Jag har tänkt bygga en dator snart. Har tänkt ha luft kylning till cpun. Jag skulle gjärna vilja ha lite tips på en bra kyllare
som man även kan överklocka på en anning. Den ska passa till sockel am3+. Ser fram emot era svar.

Ämnesraden redigerad. Kom ihåg att skriva så tydliga rubriker som möjligt.
Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Den här forumdelen passar bättre för kylningsråd.

*ämnesraden redigerad*

Tänk på att ge dina trådar så tydliga rubriker som möjligt, så att man kan se vad tråden handlar om genom att läsa rubriken. På det sättet blir forumet mer överskådligt och därmed trevligare och lättare att använda.

Permalänk
Medlem

Budget är oviktig?

Noctua NH-D14
Be Quiet! Dark Rock PRO 2
Thermalright Silver Arrow
Silverstone Heligon HE01
Phanteks PH-TC14PE

Det är väl ungefär "värstingarna" som finns.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

*tråd flyttad*

Den här forumdelen passar bättre för kylningsråd.

*ämnesraden redigerad*

Tänk på att ge dina trådar så tydliga rubriker som möjligt, så att man kan se vad tråden handlar om genom att läsa rubriken. På det sättet blir forumet mer överskådligt och därmed trevligare och lättare att använda.

Tack för tipset. Är lite ovan vid forumet för detta är min första tråd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

för svag överklockning så kan du allt köra på stockkylaren, fick upp min 6100 till 4GHz med stockkylaren utan för varma temps

Visa signatur

System
Intel i5 3570K @ 4.1 GHz| Asus P8Z77-V | Corsair 8GB DDR3 | Sapphire 7870 Crossfire | Kingston 120GB SSD