Permalänk
Medlem

vilken ssd ?

Hej. just nu sitter jag på en 128gb samsung 830 ssd som jag har windows 7 och battlefield och simpla program som skype osv som inte tar så mycket plats. utöver det så sitter jag på en 7200rpm 1tb hdd som har ett väldigt jobbigt klickande ljud, så jag vill byta ut den mot en ssd. så jag funderar på att köpa en 250gb ssd i prisklassen runt 1400kr.
så kan jag ha allt utom spel på den. sen installerar jag alla spel på min 830 ssd och kanske något mer litet program eller något sånt. så här har jag 3 alternativ.
så vilken är bäst utav dom här 3 och vilken är mer prisvärd. ifall det finns en bättre ssd i samma prisklass och runt 250gb så är jag även öppen för förslag

Permalänk

Jag har börjat förespråka Kingston disken av flera skäl.
1. Bra prestanda
2. Billig
3. Stabil

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Ta en titt på testet och se. Kanske kan hjälpa lite med val av SSD.
http://www.sweclockers.com/recension/16138-ssd-lagring-corsai...

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av noeb:

Hej. just nu sitter jag på en 128gb samsung 830 ssd som jag har windows 7 och battlefield och simpla program som skype osv som inte tar så mycket plats. utöver det så sitter jag på en 7200rpm 1tb hdd som har ett väldigt jobbigt klickande ljud, så jag vill byta ut den mot en ssd. så jag funderar på att köpa en 250gb ssd i prisklassen runt 1400kr.
så kan jag ha allt utom spel på den. sen installerar jag alla spel på min 830 ssd och kanske något mer litet program eller något sånt. så här har jag 3 alternativ.
så vilken är bäst utav dom här 3 och vilken är mer prisvärd. ifall det finns en bättre ssd i samma prisklass och runt 250gb så är jag även öppen för förslag
http://i.imgur.com/KTnVKfL.jpg

prisvärd? det skiljer 41 kr, och du undrar vilken som är prisvärd? haha.
har en samsung, fast 128 gig, aldrig haft problem med min, och många bra omdömen har den, kika på prisjakt eller nå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Ta en titt på testet och se. Kanske kan hjälpa lite med val av SSD.
http://www.sweclockers.com/recension/16138-ssd-lagring-corsai...

ska kolla lite där. tack för länken för har totalt missat det och det svara på typ alla mina frågor :3

Skrivet av JSvanberg:

prisvärd? det skiljer 41 kr, och du undrar vilken som är prisvärd? haha.
har en samsung, fast 128 gig, aldrig haft problem med min, och många bra omdömen har den, kika på prisjakt eller nå.

jag det väl om att det skiljer 41kr men jag kanske formalera mig fel. jag menade liksom vilken som presterar bäst för det priset eller hur det blir