Permalänk

SSD i CMS Sniper ?

Hej

Jag ska precis lägga order på en Kingston HyperX 3K 120GB SSD KIT och det följer med en monteringsbracket. Jag känner mig ändå fundersam om jag klarar mig den eller om jag måste ha något från CoolerMaster själva? Jag är inte helt 100 på att jag har deras monteringsadaptrar nämligen.

Visa signatur

Spelkonsoler> | PS1\PS2\PS2Slim\PS3Slim | N64 Black/Grey
Soffdator> MacbookPro "13 Retina '12

Permalänk
Medlem

Den funkar bra !

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME

Permalänk
Medlem

Varför köpa ett helt kit istället för bara en ssd-enhet?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Skrivet av deadich:

Varför köpa ett helt kit istället för bara en ssd-enhet?

Jag är medveten om att det kan skilja runt 200-250 i pris. Det är för den medföljande monteringsbracketens skull samt kabinettet om jag ska klona min befintliga Win7partition eller ej, har inte bestämt mig. Sitter på en install som är knappt 3 månader gammal och konstant optimerad manuellt.

Jag vet inte hur viktigt den där lilla verktygspennan är som ingår, lite trist om det är något specialspecial som mina verktyg inte passar för. Jag saknar även SATA-kabel till övers.

Visa signatur

Spelkonsoler> | PS1\PS2\PS2Slim\PS3Slim | N64 Black/Grey
Soffdator> MacbookPro "13 Retina '12

Permalänk
Skrivet av deadich:

Varför köpa ett helt kit istället för bara en ssd-enhet?

Kollade runt lite snabbt och endast Black Edition har 1.8/2.5-bracket med sig, desto viktigare då att det följer med SSDn

Visa signatur

Spelkonsoler> | PS1\PS2\PS2Slim\PS3Slim | N64 Black/Grey
Soffdator> MacbookPro "13 Retina '12

Permalänk
Medlem
Skrivet av thedarkknight:

Kollade runt lite snabbt och endast Black Edition har 1.8/2.5-bracket med sig, desto viktigare då att det följer med SSDn

dubbelhäftande tejp funkar fint med, min ssd sitter bakom moderkortsplåten

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

dubbelhäftande tejp funkar fint med, min ssd sitter bakom moderkortsplåten

Alltid nice med uppfinningsrikedom! Personligen vill jag få det så riktigt och propert som möjligt

Visa signatur

Spelkonsoler> | PS1\PS2\PS2Slim\PS3Slim | N64 Black/Grey
Soffdator> MacbookPro "13 Retina '12

Permalänk
Medlem

Eftersom det är en stationär dator behövs inte kabinettet för att klona. Bara montera båda internt och klona. Jag kanske är snål, men tycker det är onödigt med monteringsbracket. Finns många bra lösningar som bygger på tejp, buntband, kardborreband eller låta den ligga löst.

Intel och samsung vet jag med säkerhet att erbjuder (nästan) one click kloning av befintlig hårddisk till deras SSD:er. Köper du en disk med kloningsskit från Kingston så gör det också det.

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Eftersom det är en stationär dator behövs inte kabinettet för att klona. Bara montera båda internt och klona. Jag kanske är snål, men tycker det är onödigt med monteringsbracket. Finns många bra lösningar som bygger på tejp, buntband, kardborreband eller låta den ligga löst.

Intel och samsung vet jag med säkerhet att erbjuder (nästan) one click kloning av befintlig hårddisk till deras SSD:er. Köper du en disk med kloningsskit från Kingston så gör det också det.

Är det möjligt att placera ssd med bracket i befintlig disksläde i chassit? Ser ut såhär http://www.hardwaresecrets.com/imageview.php?image=22861

Känns inte helt stabilt att låta den ligga själv. Visst, jag har datorn stående på mitt skrivbord orörlig mestadels men jag kommer bergis glömma bort det och kaboom!

Visa signatur

Spelkonsoler> | PS1\PS2\PS2Slim\PS3Slim | N64 Black/Grey
Soffdator> MacbookPro "13 Retina '12

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Eftersom det är en stationär dator behövs inte kabinettet för att klona. Bara montera båda internt och klona. Jag kanske är snål, men tycker det är onödigt med monteringsbracket. Finns många bra lösningar som bygger på tejp, buntband, kardborreband eller låta den ligga löst.

Intel och samsung vet jag med säkerhet att erbjuder (nästan) one click kloning av befintlig hårddisk till deras SSD:er. Köper du en disk med kloningsskit från Kingston så gör det också det.

Här är en intressant lösning också http://img.techpowerup.org/111217/DSC00139.jpg

Visa signatur

Spelkonsoler> | PS1\PS2\PS2Slim\PS3Slim | N64 Black/Grey
Soffdator> MacbookPro "13 Retina '12