Asus förbereder Zenbook Infinity till Computex

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudzi:

VARFÖR SKA DEM HA TOUCH SCREEN

Ingen som säger att du måste använda det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

ASUS U500VZ har väl allt det?

Japp men det är I7 och separat grafikkort vilket gör den lite för dyr istället. Plus att den pga dessa komponenter får taskigare batteritid.
Den är mer gjord för spelare än för kontorsanvändare. Jag behöver en kontorsmodell

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Mkt trevligt. Har haft i bakhuvudet att det är dags att byta ut min dator.
Hoppas det dyker upp en "UX21" med 11".

Glaset vet jag inte om jag gillar. Det väger ju mer än metallen. (som jag fattat det iaf).

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Låter som en väldigt dyr Ultrabook :/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Så nice den här datorn verkade... fram tills jag läste det förbannade ordet "pekskärm".

Men vem vet, kanske det går att leva med det?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av mudzi:

VARFÖR SKA DEM HA TOUCH SCREEN

Ett ord Ultrabook!

Permalänk
Medlem

Så fin! Men kommer pekplattan var lika dålig som man hört de tidigare varit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornh:

och principiellt skall den max ha 640KB RAM och upplösning på 640x680
Varför ha något nytt och användningsbart som en touchskärm, nej en extern mus är alltid bäst framför allt när man åker tåg utan bord

Oh ja, och smutsiga fingrar på skärmen ger en jättebra bild. För att inte tala om en underbar arbetsställning.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornh:

och principiellt skall den max ha 640KB RAM och upplösning på 640x680
Varför ha något nytt och användningsbart som en touchskärm, nej en extern mus är alltid bäst framför allt när man åker tåg utan bord

Kan bara hålla med dig där och det är så jag tänker också. När man åker t ex tåg så kan det vara praktiskt med touch. Däremot borde dom införa möjlighet till startmenyn som den var på W7.

Ni som klagar på touch, skärmen går väl att göra rent eller?

Touch är ju ett krav för ultrabooks från och med Haswell så det blir svårt att slippa touch

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Skrivet av mudzi:

VARFÖR SKA DEM HA TOUCH SCREEN

Är inte frågan snarare varför inte?

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mudzi:

VARFÖR SKA DEM HA TOUCH SCREEN

De, de, de!!! Inte dem.

"Varför har de installerat en moderhjärna i datorn, varför?"

Permalänk
Datavetare
Skrivet av LessIsMoore:

Är inte frågan snarare varför inte?

Varför inte:

  • I praktiken betyder det glossy skärm

  • Dyrare, något som i praktiken leder till att man använder sig av lite dassigare paneler för att göra det hela prisneutralt.

  • Än så länge leder touch-skärm till en något tjockare panel

  • Datorer i prisklassen >10k är väldigt stor utsträckning arbetsverktyg. Produktivt arbete och touch är i min (högst personliga) mening lika förenliga som vatten och olja

Kort och gott, Intel har gjort ett korkat beslut i att kräva touch för att man ska få använda Ultrabook-namnet. Varför inte ett Ultrabook och Ultrabook Touch, eller Ultrabook Pro och Ultrabook Leisure?

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bjornh:

och principiellt skall den max ha 640KB RAM och upplösning på 640x680
Varför ha något nytt och användningsbart som en touchskärm, nej en extern mus är alltid bäst framför allt när man åker tåg utan bord

Till skillnad från mer minne är touch skärm inte användningsbar alls. Det är fullständigt värdelöst för någon som helst vettig användning av en laptop. Att någon någonstans hittar att det kan vara ok att kladda på skärmen några minuter per dag är knappast bevis för att det är användningsbart. Hela jakten på tunnhet, touch, nu jävla glas... Verkar vara som om hela industrin bara siktar på jävla hipsters som sitter på star bucks och aldrig gör något vettigt med sina datorer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av shogun-r:

Kan bara hålla med dig där och det är så jag tänker också. När man åker t ex tåg så kan det vara praktiskt med touch. Däremot borde dom införa möjlighet till startmenyn som den var på W7.

Ni som klagar på touch, skärmen går väl att göra rent eller?

Touch är ju ett krav för ultrabooks från och med Haswell så det blir svårt att slippa touch

Tråkigt nog för alla hipsters så är inte alla laptopar ultrabooks. Så det finns datorer att köpa för de som faktiskt jobbar med skiten med. Att Intel kräver touch betyder bara att jag kommer ge mina pengar till någon som har ledning med lite mera vett i skallen. Finns ingen lag som säger att man måste köpa ultrabook skiten. Har aldrig varit speciellt kåt på att bära omkring adaptrar bara för att kunna ansluta min supertunna laptop till något.

Permalänk

Kan bli en riktigt fin bärbar detta. Den lär väl antagligen bli dyr också.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Kan bara hålla med dig där och det är så jag tänker också. När man åker t ex tåg så kan det vara praktiskt med touch. Däremot borde dom införa möjlighet till startmenyn som den var på W7.

Ni som klagar på touch, skärmen går väl att göra rent eller?

Touch är ju ett krav för ultrabooks från och med Haswell så det blir svårt att slippa touch

http://www.sweclockers.com/nyhet/16877-windows-81-blue-kan-at...

http://www.sweclockers.com/nyhet/17006-microsoft-doper-blue-t...

8.1 BLUE verkar bli ett servicpack som släpps i sommar där den klassiska skrivbords miljön ska åter införas vad jag har för stått har ju vart många artiklar om de här på swec

Visa signatur

|2700k @ 4,8Ghz|2x PowerColor 280x @1200Mhz|Corsair Vengrace (2x4096MB)|Fractal Define Newton R2 1000w|
|xonar stx | Custom loop |

Permalänk

Benny, det där med klassisk skrivbordsmiljö är en fin förändringar som gör att jag mer överväger Win 8 än jag tidigare gjort.

Permalänk
Medlem

Älskar asus zenbooks. Försöker motivera för mig själv att köpa en av dessa nyare då jag nyligen köpte en ux32a. En med löstagbart tangentbord + gorilla glass + touch kan vara mycket intressant då touch med tangentbord känns rätt värdelös som många påpekar.

Visa signatur