Corsair Hydro H80i eller Corsair Hydro H60 v2?

Permalänk
Medlem

Corsair Hydro H80i eller Corsair Hydro H60 v2?

Tjena SweC!

Har tänkt å köpa nått ut av dessa två processor kylare, har överklockat min processor till 4.2Ghz och det jag undrar är att räcker det med H60 v2 eller ska jag köra på H80i istället?

Har läst att många klagar på fläktarna som man får med H80i.

Visa signatur

7800X3D - 3070 Ti - 32GB ~ 6000Mhz

Permalänk
Medlem

Om du inte har tänkt överklocka mer så räcker en h60 v2 bra, säkert en bra bit till. Kör min h60 (inte v2) och en 2600k i 4,7 GHz men får lite väl höga temps, snudd på 90grader, i prime95 så har beställt en h80i. Vill du i framtiden kunna klocka högre så kan det ju vara värt 150kr extra för en h80i.

Tror att det är samma fläktar på h80i och h60 v2 men kan mycket väl ha fel.
En tråd värt att kika i om du vill byta ut fläktarna som följer med: http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Permalänk
Avstängd

Finns det plats för en h100i i ditt chassi så är den mycket bättre än 120mm-varianterna, skillnaden är som störst vid belastning. Idle skiljer det inte så mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nlkar:

Om du inte har tänkt överklocka mer så räcker en h60 v2 bra, säkert en bra bit till. Kör min h60 (inte v2) och en 2600k i 4,7 GHz men får lite väl höga temps, snudd på 90grader, i prime95 så har beställt en h80i. Vill du i framtiden kunna klocka högre så kan det ju vara värt 150kr extra för en h80i.

Tror att det är samma fläktar på h80i och h60 v2 men kan mycket väl ha fel.
En tråd värt att kika i om du vill byta ut fläktarna som följer med: http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Tror de blir H80i, har tänkt å klocka mer, till 4.5 eller 4.7

Skrivet av trolliban:

Finns det plats för en h100i i ditt chassi så är den mycket bättre än 120mm-varianterna, skillnaden är som störst vid belastning. Idle skiljer det inte så mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Har Cooler Master HAF 912+, de får inte plats annars hade jag köpt det

Visa signatur

7800X3D - 3070 Ti - 32GB ~ 6000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolliban:

Finns det plats för en h100i i ditt chassi så är den mycket bättre än 120mm-varianterna, skillnaden är som störst vid belastning. Idle skiljer det inte så mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

inte ens två grader enligt sweclockers test. det som är en fördel med h100i är att du borde kunna ha lägre rpm på fläktarna.

Skrivet av Nova-X94:

Tror de blir H80i, har tänkt å klocka mer, till 4.5 eller 4.7

Har Cooler Master HAF 912+, de får inte plats annars hade jag köpt det

Så om du hade kunnat köpa en h100i hade du gjort det men du velar mellan h60 v2 och h80i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nlkar:

inte ens två grader enligt sweclockers test. det som är en fördel med h100i är att du borde kunna ha lägre rpm på fläktarna.

Så om du hade kunnat köpa en h100i hade du gjort det men du velar mellan h60 v2 och h80i?

Ja, alltså om det inte finns så mkt skillnad mellan h60 v2 och h80i lika lönt å välja det som är billigare. Men jag funderar på att överclocka till 4.5~4.7 då blir h80i bättre val i längden.

Visa signatur

7800X3D - 3070 Ti - 32GB ~ 6000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nova-X94:

Ja, alltså om det inte finns så mkt skillnad mellan h60 v2 och h80i lika lönt å välja det som är billigare. Men jag funderar på att överclocka till 4.5~4.7 då blir h80i bättre val i längden.

Bra val! Hoppas du blir nöjd.