Överföring med USB 3.0 extremt seg.

Permalänk
Avstängd

Överföring med USB 3.0 extremt seg.

Har moderkortet: MSI b75A-g43

För över en 32 GB fil från min dator till min portabla hårddisk, och använder USB 3.0 på båda, men problemet
är bara att jag får ut mellan 45-50MB/s i överföringshastighet.. Ska det verkligen vara så?

Jag har installerat dem senaste drivrutinerna, som jag hittade på MSI egna hemsida, och det var USB 3.0

LÄNK: http://www.msi.com/product/mb/B75A-G43.html#/?div=Driver&os=W...
LADDADE NER: "Intel USB3.0 Driver"

Portabel Hårddisk: http://iomega.com/usb-3-0-portable-hard-drive/

Tacksam för svar & hjälp

Visa signatur

| Keyboard: Corsair K90 | SSD Sandisk Harddrive 60 GB | Cooler Master HAF 912 | Razer Deathadder | MSI nvidia gtx 660 ti | FRI FRAKT - INET.se | INTEL Core i5 2500k |

Permalänk

Vad har du för intern hårddisk? Är det från mekaniskt -> mekaniskt kan det vara din interna som sätter käppar i hjulen. Annars brukar externa hårddiskar utrustas med ganska billiga 2.5" varianter som inte är så snabba.

Permalänk
Medlem

Får samma som dig, däremot om jag kopierar till eller från en SSD går det betydligt fortare.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd

Det vara så att det är segt eftersom att jag för över från HDD -> Portabel Hårddisk, och då är inte min HDD C-Hårddisk, utan en D-Hårddisk, eftersom min huvudhårddisk är en SSD som är på 60 GIG som jag har operativsystemet på.

Ska testa att föra över något från SSDn till Portabla hårddisken, så får jag se om det blir bättre!

--

Visa signatur

| Keyboard: Corsair K90 | SSD Sandisk Harddrive 60 GB | Cooler Master HAF 912 | Razer Deathadder | MSI nvidia gtx 660 ti | FRI FRAKT - INET.se | INTEL Core i5 2500k |

Permalänk

Är det stora filer maxar jag 140 MB/s från mina Raid 0 1 TB, från SSD:n har jag maxat runt 500 MB/s med stora filer. Men i snitt så får jag 80-90 MB/s från mina mekaniska diskar.

Permalänk
Medlem

Men den externa är väl en 2.5" ?
Då kommer det inte gå mycket snabbare är jag rädd.
Även om disken internt kan komma upp i 80MB/s så blir det nog inte bättre externt.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dragge183:

Vad har du för intern hårddisk? Är det från mekaniskt -> mekaniskt kan det vara din interna som sätter käppar i hjulen. Annars brukar externa hårddiskar utrustas med ganska billiga 2.5" varianter som inte är så snabba.

Skrivet av Oneone:

Får samma som dig, däremot om jag kopierar till eller från en SSD går det betydligt fortare.

Skrivet av dragge183:

Är det stora filer maxar jag 140 MB/s från mina Raid 0 1 TB, från SSD:n har jag maxat runt 500 MB/s med stora filer. Men i snitt så får jag 80-90 MB/s från mina mekaniska diskar.

Det var ju ganska trevlig skillnad på dom du

Visa signatur

| Keyboard: Corsair K90 | SSD Sandisk Harddrive 60 GB | Cooler Master HAF 912 | Razer Deathadder | MSI nvidia gtx 660 ti | FRI FRAKT - INET.se | INTEL Core i5 2500k |

Permalänk
Avstängd

Gick SEGARE att överföra saker från SSD till portabla hårddisken (20mb/s) - tur att man inte köpta dom två sakerna för snabb överföringshastighet iaf

Visa signatur

| Keyboard: Corsair K90 | SSD Sandisk Harddrive 60 GB | Cooler Master HAF 912 | Razer Deathadder | MSI nvidia gtx 660 ti | FRI FRAKT - INET.se | INTEL Core i5 2500k |