hård disk till att recorda gameplay/fraps

Permalänk
Medlem

hård disk till att recorda gameplay/fraps

så efter en lång tids bråkande med fraps så har jag kommit på att jag behöver en ny hård disk för att kunna recorda annars laggar jag.
min budget är upp till 1000 .skulle vara nice med 2 -3 tb, jag vet ingenting så det finns en risk att jag skämmer ut mig
mvh miro

och dom som undrar om mina pc spec så är det i5 3570k 7950 windforce x3 16gb ram 1tb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av mir0:

så efter en lång tids bråkande med fraps så har jag kommit på att jag behöver en ny hård disk för att kunna recorda annars laggar jag.
min budget är upp till 1000 .skulle vara nice med 2 -3 tb, jag vet ingenting så det finns en risk att jag skämmer ut mig
mvh miro

och dom som undrar om mina pc spec så är det i5 3570k 7950 windforce x3 16gb ram 1tb hdd

Valfri 2TB 7200 RPM disk.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Skrivet av mir0:

så efter en lång tids bråkande med fraps så har jag kommit på att jag behöver en ny hård disk för att kunna recorda annars laggar jag.
min budget är upp till 1000 .skulle vara nice med 2 -3 tb, jag vet ingenting så det finns en risk att jag skämmer ut mig
mvh miro

och dom som undrar om mina pc spec så är det i5 3570k 7950 windforce x3 16gb ram 1tb hdd

En sånhär http://www.inet.se/produkt/6305851/avermedia-live-gamer-hd
kanske vore bättre? Då du förmodligen fortfarande kommer "lagga" med ny hårddisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psychadaelic:

En sånhär http://www.inet.se/produkt/6305851/avermedia-live-gamer-hd
kanske vore bättre? Då du förmodligen fortfarande kommer "lagga" med ny hårddisk.

Jag försökte recorda lite bf3 kunde inte ens recorda på lägsta settings hade massa fps drops

Permalänk
Skrivet av mir0:

Jag försökte recorda lite bf3 kunde inte ens recorda på lägsta settings hade massa fps drops

Köp ett inspelningskort istället, liknande jag länkade, Sweclockers har gjorts en recension på inspelningskort också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psychadaelic:

Köp ett inspelningskort istället, liknande jag länkade, Sweclockers har gjorts en recension på inspelningskort också

Antingen det eller använd MSI Afterburner, det laggar absolut inte + att den använder din cpu för att göra filerna mindre

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Skrivet av mir0:

Jag försökte recorda lite bf3 kunde inte ens recorda på lägsta settings hade massa fps drops

Du kan börja med att skriva specs på din dator. Utifrån det kan vi mer eller mindre peka på vad som är problemet för dig.

Jag lägger min hundring på att fraps + BF3 är för mycket för datorn.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Skrivet av 4everapple1:

Du kan börja med att skriva specs på din dator. Utifrån det kan vi mer eller mindre peka på vad som är problemet för dig.

Jag lägger min hundring på att fraps + BF3 är för mycket för datorn.

Ja i många fall, men även många fall som man tror att datorn inte orkar som det vissa sig vara hårdisken. Tror det finns ett bra exempel på LinuxTechTips. Skulle säga att en snabb ssd (möjligt viss två i raid 0) kan kanske göra jobbet

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Swedishg33k95:

Ja i många fall, men även många fall som man tror att datorn inte orkar som det vissa sig vara hårdisken. Tror det finns ett bra exempel på LinuxTechTips. Skulle säga att en snabb ssd (möjligt viss två i raid 0) kan kanske göra jobbet

Mja, då blir det billigare att bara lägga till en vid sidan om.
Men med tanke på att TS redan har prövat med lägsta bitrate etc. så börjar jag få svårare att tro på att det är HDD'n som spökar, men jag kan ha fel.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog gissa att det inte kommer hjälpa. Jag har en klockad 2500K, inte ens när jag filmar till en annan ssd så lyckas jag få bra fps. Dubbla 660 ti 720/1080. Detta gäller främst bf3.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"