Intels vd tar över ansvaret för nya arkitekturer

Permalänk
Melding Plague

Intels vd tar över ansvaret för nya arkitekturer

Intels nya vd Brian Krzanich väntar inte med att skyffla om bland företagets direktörer. Bland annat tar han personligen över ansvaret för utvecklingen av nya arkitekturer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Skön lirare.

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk
Inaktiv

Tycker det är mycket bra att han vågar göra något nytt, dock så kan det vara lite riskabelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Tycker det är mycket bra att han vågar göra något nytt, dock så kan det vara lite riskabelt.

Är som med de flesta nya VD's och platschefer jag har stött på. De måste ta plats och synas. Och siplaste sättet är att strukturera om då det oftast blir lättare för dem att styra om företaget ser ut som de vill.

Annars blir de ofta kortvaiga på sin post. Det är iallafall den uppfattningen jag har fått.

//M

Permalänk
Avstängd

Så då har man en Poiny Haired Boss som säger åt ingengörernach arkitekerna hur något ska göras.

"Gör längre pipelines", så blir det oanade konsekvenser när man inte förstår tekniken.

Han bör se till att alla är glada, och sen låta geeksen sköta sitt och låta dem göra vad de är bäst på.

Permalänk
Snusfri

Denne herre har koll på teknikerna, iaf är det så jag uppfattat honom.
Skall bli riktigt intressant att se vad Intel kommer att producera i framtiden.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Är det inte ett stort misstag för en VD att ta ett sådan tidsintensiv post? Kan tänka mig att han har andra administrativa uppgifter som tar tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Så då har man en Poiny Haired Boss som säger åt ingengörernach arkitekerna hur något ska göras.

"Gör längre pipelines", så blir det oanade konsekvenser när man inte förstår tekniken.

Han bör se till att alla är glada, och sen låta geeksen sköta sitt och låta dem göra vad de är bäst på.

Förutom att Brian Krzanich troligtvis förstår tekniken bättre än många andra i samma position, eftersom att han började som processingenjör redan 1982 och har sedan dess klättrat stadigt inom Intels tillverkningsavdelning.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aenarian:

Förutom att Brian Krzanich troligtvis förstår tekniken bättre än många andra i samma position, eftersom att han började som processingenjör redan 1982 och har sedan dess klättrat stadigt inom Intels tillverkningsavdelning.

Aha, okej.
Trodde han var en kostymnisse som läst affärsverksmadhet, ekonomi och marknadsföring på nåt universitet.

Sorry, visste inte vem han var.

Permalänk
Avstängd

politik är svårt

Skrivet av kufra:

Är det inte ett stort misstag för en VD att ta ett sådan tidsintensiv post? Kan tänka mig att han har andra administrativa uppgifter som tar tid.
Skickades från m.sweclockers.com

Risken finns att han uppfattas som nörd av de övriga mäktiga, samt aktieägarna...

Jag tror inte man kan göra något nytt med en så stor företag som intel...
Låt mig förklara: säga vad man vill om amd:s prollar, men dom är inte artificiellt handikappade i den grad som intels produkter; förmpdligen på grund att AMD har försatt sig i knipa och behöver alla poäng, men ändå.
- Exempelvis var amd:s Duron linje inte lika handikappad som Intels Celeron, fast de hade samma segment som mål.
- Intel stänger medvetet av HT i olika modeller bara för att...
- AMD har ECC i alla sina processorer, har man en asus kort, är det bara tuta och köra - det har inte intel, fast minneskontrollern är förmodligen samma över dom flesta modeller - de stänger av den bara för att...
- Intel byter fäste för kylare, fast prollarna har överlag samma TDP, bara för att...
- intel har en kultur att motarbeta sig själv genom artificiell segmentering: man utvecklade medvetet inte P4, för man ville ha Itanium i prestandaklassen utan konkurrans...
- skämmer ut sig med 32 bitars ATOM prolle, som är "sämre" än 10 år gammal Pentium M (P3) osv...

Allt detta är politik som har växt fram utanför ingenjörskulturen: jag tror inte det är dom kunniga som tar sådana beslut; dessa beslut är politik utanför deras händer...

Fråga: Så du menar alltså att intel suger och gör dåliga processorer för Gamers?
Svar: Nej, jag menar att ett företag kan bli för stort för sitt eget bästa, och om de ovannämnda exempel är sanna, och inte min misstolkning, så visar det på påtaglig mental obalans hos företaget... Sådant är nästan bortom en enskild persons makt...

sen, förvisso, tycker jag om att trolla...

EDIT: exempel om motarbetade ingenjörer är HP under Carly Fiorina, läs gärna på nätet... (och AMD som har sparkat en hel del folk som de nu börjar återanställa)

Visa signatur

Linux + AMD 1055T, Kingston 16GB ECC, Asus M5A88-M EVO, Sapphire 5850, Antec P180 mini, Cooler Master Silent Pro M600

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Aha, okej.
Trodde han var en kostymnisse som läst affärsverksmadhet, ekonomi och marknadsföring på nåt universitet.

Sorry, visste inte vem han var.

Intel's förre VD var en kille med ekonomisk/affärsbakgrund. Han fyrdubblade Intels omsättning.
Nissen innan honom var teknisk lagt. Omsättningen stagnerade med honom.

Moralkaka of the day: döm inte hunden efter håren. Risken finns att man uppfattas som en opåläst idiot.

Inte för att jag säger att du är det!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Umbrellas:

Intel's förre VD var en kille med ekonomisk/affärsbakgrund. Han fyrdubblade Intels omsättning.
Nissen innan honom var teknisk lagt. Omsättningen stagnerade med honom.

Moralkaka of the day: döm inte hunden efter håren. Risken finns att man uppfattas som en opåläst idiot.

Inte för att jag säger att du är det!

Hmm... okej men jag gillar inte kostymnissar.
Det är dom som vill ha DRM, låsta processorer som inte går att överklocka, göra kostnadsbesparingar genom att köpa material från konfliktzoner för att det är billigare, etc.
Stämma konkurrenter, bilda karteller, utöva patentutpressning, och göra brott som prisfixering och mutning.

Permalänk

Nåt måste dom göra åt sina arkitekturer, samtliga tester jag läst säger att haswell är ännu varmare än ivy. Hade hoppats på att retail exemplaren skulle va bättre men dom verkar va ännu sämre.