Permalänk
Medlem

Problem med h80i.

Tjerna.
Jag ska det det hela kortfattat. Jag råkade knäcka skruven som håller fast min pump:/. En vad fyra var det. Hur kan jag få tag på en ny?
Det är en tum skruv och en sån som pilen pekar på denna bild. http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=112940

Ps. Ringde komplett där jag köpt den och fråga om garanti. Men det täcker inte det

Permalänk
Entusiast

Garanti täcker självklart inte skador du har vållat själv.

Mitt tips är att helt enkelt kontakta Corsair och säga som det är

"Hej jag knäckte den där skriven, kan ni skicka en ny?"

Med tanke på att det bara är en liten skruv så kan du nog till och med få den på goodwill

Permalänk
Medlem

Får göra så och hoppas

Permalänk

Hur bär man sig åt när man knäcker skruven/skruvar.Man behöver inte dra åt så förbannat i en dator. Många skruvar har man knäckt i bilar,men aldrig i en dator.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjorten66:

Hur bär man sig åt när man knäcker skruven/skruvar.Man behöver inte dra åt så förbannat i en dator. Många skruvar har man knäckt i bilar,men aldrig i en dator.

Såg att den satt snett så jag skulle skruva ur den och rätta till och då knäcktes den på mitten