Intel Haswell på Prisjakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Hur mycket kraft tar det egentligen? Räcker säkert med 1 kärna till operativsystemet och bakgrundsprogram
med tanke på att os'et knappt kräver något och det även säkert blir en del optimering.
Xbox One kommer nog kräva mer resurser som inte är spelrelaterade än PS4, som det ser ut nu.
Och i så fall är det ännu en anledning att inte köpa Xbox.

Det återstår ju att se, men jag skulle inte stirra mig blind på hårdvaran. Det är ju inte världens snabbaste CPU de använder och det känns ju tveksamt om en kärna skulle orka dra runt det där tivolit Xbox One pysslar med. Men det får någon som har mer kött på benen än jag svara på.

Permalänk
Medlem

Vad är det för någon grafikdel i dessa högre presterande CPU:er? Jag antar att den starkare grafikdelen är i de lägre CPU:erna?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk

Jag hade förmodligen velat ha den, om det hade varit nödvändigt, LOL.

Jag brännar nu for tiden mina pengar på VST plug-in instrumenter och effekter!

Visa signatur

The Beast: Fractal Design Define R6 | Corsair RM850x | Gigabyte Aorus X570 Master | AMD Ryzen 9 3900X Prosessor | ASUS Radeon RX 5700 XT ROG Strix OC | Corsair LPX DDR4 3200 MHz 128 GB RAM |Gigabyte Aorus FV43U 43" 4K monitor

Permalänk
Medlem

Är det värt pengarna, eller håller Tuban fortfarande? Svårt svårt

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

undrar när moderkorterna kommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tivook:

När kommer testerna upp Sweclockers? Är ju endast två veckor kvar till skiten lanseras.

Antagligen om två veckor då, NDA lyfts väl den 2a juni, så kanske närmare 1,5 vecka.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Kanske dags o uppgradera nu då. Förr i tiden så var det ju helgerån att uppgradera processorn efter 5 år men idag känns det som att det inte gör så mycket. Dock är det ju på gränsen nu tycker jag.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BaZZe:

Hmm undra varför det e högre TDP än ivy bridge på dom man tycker ju det borde gå neråt och inte uppåt.

Därför att TDP inte säger så mycket om strömförbrukningen?

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av kena91:

undrar när moderkorterna kommer

Dom flesta moderkorten lanseras samtidigt som prosesorerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

PS4 och Xbox One kommer alldeles säkert inte att använda alla kärnor till spelande utan låta många av dem syssla med annat. Enligt Xbox One-presentationen ska du ju kunna spela, vifta med händerna och fortsätta titta på en film, vifta med händerna och återuppta ett Skypesamtal, vifta med händerna och titta på TV, och vifta med händerna för att fortsätta spela där du var och sedan vifta med händerna för att få kontakt med din förmyndare du fått för att du sitter framför TV:n och viftar med händerna som ett mongo. För att allt ska funka smidigt kan inte gärna spelet lägga beslag på alla resurser.

PS4 ska ju ha dedikerad hårdvara för att sköta nedladdning och inspelning medans du spelar, så detta är ju inte nödvändigtvis fallet.
Tyvärr har jag ju dock hört rykten om att så inte är fallet för Xbox. 3GB minne och en del av processorkraften har jag hört det ryktas att det ska ta.