Permalänk
Medlem

Sönder HDD??

Heej, idag när jag skulle starta datorn som vanligt så kom den fram ända till windows loggon när den laddar... Så hördes det som att hårddisken starta och stängdes av jag kom inte längre...

Sen startade jag den som vanligt testade hdd så fick jag detta unloccated sectors och något mer...

Är det HDD Som är brickad... De stog att de va varning på den.

Permalänk
Medlem

Du har nog onekligen problem med din hårddisk.

Testa med annan hårddisk och om du vågar så kan du formatera din hårddisk och se om den mår bättre senare, kör en diskkontroll på den.

Du har inte fått något virus ?

Och en sak till, skriv gärna lite bättre rubrik

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Hjälper inte om man formaterar om. Vill veta om de är hdd som är brickad har inte tillgång till en annan.

Permalänk
Medlem

Ja, då måste du testa med en annan HDD eller stoppa din HDD i en annan dator.

Annars är det helt omöjligt att veta.

Har du anledning att tro att hårddisken inte är sönder ?

Hårddiskar är faktiskt ganska känsliga och ibland ger de upp..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Den är oehört gammal... Nu funkar den helt plötsligt... Nybyggd dator... Alla nya delar

HDD Begagnad

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att det är rysk roulette att köra med den disk som beter sig märkligt, så du inte sparar ner massa kritiska filer på den utan backup. (vilket man aldrig ska göra för den delen då men.. )

Den kanske fungerar klockrent länge nu sen totaldör den utan återvändo på ett ögonblick.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.