Spelveckan: Call of Juarez – Gunslinger, Element4l

Permalänk
Melding Plague

Spelveckan: Call of Juarez – Gunslinger, Element4l

Det blir klassisk action i vilda västern Call of Juarez: Gunslinger och en plattformare i de fyra elementens namn i Element4l. EA tillkännager Need for Speed Rivals och Valve låter spelare avgöra om andra fuskar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Det händer ju inte ett skit om man blir skjuten i "GUNSLINGER"

Permalänk

Nice att de blåser liv i shadow warrior igen efter alla dessa år

Visa signatur

Game : Asus P8Z77-V Pro | Intel i7 3770k 4,3ghz OC | EVGA 1070 Founders | 16GB 2133mhz Corsair
Esxi 6.0 : ASRock 970 Extreeme 4 | AMD FX-8120 | 24GB RAM |NetXtreme II 1GB Dual Nic | Intel sasuc8i Raid 8P

Permalänk
Medlem

Tycker dom berättar historien väldigt bra och med en komisk touch i "COJ Gunslinger"!!

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Hatar nya call of juarez, installerade det äldre spelet igen och hade kul istället.

CALL OF CUTSCENES more like.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk

det nya är ganska dåligt om man jämför mot det gamla, den gamla hade en skön feel i storyn ganska emotional också.

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem

Vaah, inget reportage om det nya spelet Alla vill ha! Activisions senaste guldklimp och det bästa dem kan leverera.

Permalänk
Medlem

Bara rösten i reklamen fick mig att vilja köpa gunslinger iaf

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Nästa vecka blir det GRID 2

Permalänk
Medlem

Har lagt ett par timmar på Gunslinger och tycker det är riktigt kul, kul som i underhållande action samt kul som att humorn i spelet är jävligt skön. Då man spelar igenom händelser som samtidigt återberättas av mannen som rökt cigarr sedan han var 3 år gammal, så har gameplayet lite roliga twists när han återberättar fel och tar tillbaks det han sa osv Kändes nyskapande, inte sett något liknande förut.

Enda jag stör mig på är grafiken som känns konsolig (as in billig) och lite plottrig. Rätt hög kontrast så är lite jobbigt att titta på, men bitvis gör spelets comic-shaders omgivningarna riktigt vackra.

120 spänn är inte mycket pengar, och jag undrade direkt efter köp vad haken var. Har lirat 5-6 timmar och inte klarat story-läget än (rekommenderar vana FPS-lirarare att köra på Hard), så det är iaf ingen tok-kort 'kampanj' som man annars skulle kunna tänka sig hos ett billigt spel. Arkad-läget förlänger ju spelets livslängd lite extra också, ifall man vill jaga plats på topplistan eller om man bara vill skjuta av sig lite.

Jag tycker att det är jävligt kul iaf, lätt värt pengarna, och jag har redan rekommenderat det till många jag känner

Vissa tycker att spelet blir repeterande rätt snabbt, att man rusar igenom banor fulla av fiender och sedan möter en svår boss som är lite oldschool-style (dvs massor av hp och har en liten egen stil), sedan gör om samma sak i nya miljöer. Det är nog helt upp till var och en hur pass känslig man är för sånt gameplay.

Efter ett par timmars spelande igår ledde det till A fistful of dollars med Clintan, och ikväll blir det For a few dollars more. Är hög på western-tema här just nu så ni får väl ta min lilla recension med en nypa salt

edit: har spelet till PC förövrigt.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Vaah, inget reportage om det nya spelet Alla vill ha! Activisions senaste guldklimp och det bästa dem kan leverera.
www.youtube.com/watch?v=Lr2l_bK9Xu0&t=4m0s

Illa, ser ut att vara till PS2.

Permalänk
Medlem

Älskade CoJ BiB hårt. Överlägset bästa storyn jag spelat. Älskar Wild West. Min favorit tidsepok. Blir helt klart köp av detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av katanaa:

Har lagt ett par timmar på Gunslinger och tycker det är riktigt kul, kul som i underhållande action samt kul som att humorn i spelet är jävligt skön. Då man spelar igenom händelser som samtidigt återberättas av mannen som rökt cigarr sedan han var 3 år gammal, så har gameplayet lite roliga twists när han återberättar fel och tar tillbaks det han sa osv Kändes nyskapande, inte sett något liknande förut.

Enda jag stör mig på är grafiken som känns konsolig (as in billig) och lite plottrig. Rätt hög kontrast så är lite jobbigt att titta på, men bitvis gör spelets comic-shaders omgivningarna riktigt vackra.

120 spänn är inte mycket pengar, och jag undrade direkt efter köp vad haken var. Har lirat 5-6 timmar och inte klarat story-läget än (rekommenderar vana FPS-lirarare att köra på Hard), så det är iaf ingen tok-kort 'kampanj' som man annars skulle kunna tänka sig hos ett billigt spel. Arkad-läget förlänger ju spelets livslängd lite extra också, ifall man vill jaga plats på topplistan eller om man bara vill skjuta av sig lite.

Jag tycker att det är jävligt kul iaf, lätt värt pengarna, och jag har redan rekommenderat det till många jag känner

Vissa tycker att spelet blir repeterande rätt snabbt, att man rusar igenom banor fulla av fiender och sedan möter en svår boss som är lite oldschool-style (dvs massor av hp och har en liten egen stil), sedan gör om samma sak i nya miljöer. Det är nog helt upp till var och en hur pass känslig man är för sånt gameplay.

Efter ett par timmars spelande igår ledde det till A fistful of dollars med Clintan, och ikväll blir det For a few dollars more. Är hög på western-tema här just nu så ni får väl ta min lilla recension med en nypa salt

edit: har spelet till PC förövrigt.

Håller med. skönt blir! Tips för skönare bild: Jag tvingade in lite antialiasing via nvidia kontrollpanelen.

Permalänk

Laddergoat <3

Visa signatur

Datorn:
Chassi: NZXT H440WProcessor: Intel I5 3570K Grafikkort: Asus r9 280x Moderkort:ASUS p8z77 v-LK CPU-kylare:Corsair H60 Lagring1:2TB Lagring2: 256GB Kingston SSD RAM:Crucial BallistiX 8Gb 1333mhz Nätagg: XFX 80+ Bronze 550w
eger på runescape, så passa dig.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hmm har Shadow warrior element från klassikern och är FPS må det vara värt ett försök
Ofta förbisett så var faktiskt Shadow warrior från 1997 ett klart ett spelvärt spel med mycket blod

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Vaah, inget reportage om det nya spelet Alla vill ha! Activisions senaste guldklimp och det bästa dem kan leverera.
www.youtube.com/watch?v=Lr2l_bK9Xu0&t=4m0s

Skrivet av LeVvE:

Illa, ser ut att vara till PS2.

Tack för skrattet.
Att levve trodde att du var allvarlig gjorde det hela ännu roligare.

Permalänk
Medlem

Dust: An Elysian Tail <3

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Havok är sjukt bra, spelet är inte upp till den standard man väntat sig av ett spel som använder Havok. Oblivion har korta laddtider, fullt havok stöd, smider på en intel hd3000 och har bra story. Element/kvaliteter som Call of juarez 1 och 2 saknar. Ettan sög, tvåan är inte mycket bättre. Om du vill ha civil war FPS så kanske det är bättre att sikta på det underbara spelet "history channel - civil war" som du kan köpa till pc eller PS2 för en spottstyver.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Tack för skrattet.
Att levve trodde att du var allvarlig gjorde det hela ännu roligare.

HAHAHAHA laddtiderna i spelet i sig hade gjort spelet hatat på PC. Om xbox inte har problem med SSD så borde det varar standard, satan i böguleringsenheten vilka laddtider. Oacceptabelt helt enkelt.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk

Call of Juarez tyckte jag var rätt ok faktiskt för dom pengarna. Synd att fov är så lågt ställt bara.

Permalänk
Medlem

Gillar också CoJ:Gs och faktum är att det gick att få tag på ännu billigare på andra ställen (t ex GMG). Så sjukt värt pengarna! Riktigt underhållande och på sina ställen lite utmanande.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Verkar som omladdningen av vapen fortfarande är orealistisk i COJ. Jag menar hur ska man kunna köra in nya patroner i en revolver utan att först ta ut de tomma?

Liten grej, men ack så störande.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Skrivet av Pussmunnen:

Call of Juarez tyckte jag var rätt ok faktiskt för dom pengarna. Synd att fov är så lågt ställt bara.

det är patchat å du kan nu ställa upp det som högst till 110 grader samt disable black bars till en viss del via 1) Go to C:\Users\YOURNAMEHERE\AppData\Local\tech¤land\cojgunslinger\out\Settings
2) Open Video.scr with notepad
3) Add the following 2 lines to the bottom of the list

ForcedHorzFov(INSERT FOV NUMBER HERE BETWEEN 80-110)
DisableScreenBorder()

dessvärre är det inget jag hittar i windows 8 letat å letat kanske är blind. EDIT skrev in det manuellt som kom det upp

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

En del bra spel. Kommer testa nya Splinter Cell om nåra år när det finns på rea för 50:-. Inget annat av intresse.

Nåt korrekt som Nintendo gjort under alla dessa år.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]