Permalänk

Bra kylning för 8350 OC?

Tja, Någon som har ett bra förslag på en tyst , bra och effektiv kylare? som kan klara en hel del överklockning?

//Julius

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Avstängd

H100I med ett par andra Fläcktar eller H80I om inte plats finnes

//Hytin

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk

Någon version av Noctuas tornkylare.

Permalänk

nh-d14

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av hytin:

H100I med ett par andra Fläcktar eller H80I om inte plats finnes

//Hytin

Nu skrev ju TS att den skulle vara tyst.

Noctua NH-D14, Thermalright Silver Arrow, Phanteks TC14PE och Dark Rock Pro 2 är tysta och kyler bra.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

Nu skrev ju TS att den skulle vara tyst.

Noctua NH-D14, Thermalright Silver Arrow, Phanteks TC14PE och Dark Rock Pro 2 är tysta och kyler bra.

Beror som sagt vad man väljer för snurra till den ju orginal är dom ju inte tysta

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hytin:

Beror som sagt vad man väljer för snurra till den ju orginal är dom ju inte tysta

Asetek/CoolIT-paket är inte tysta. Är det inte fläktarna som för oväsen är det pumpen. Luftkylare eller riktig vattenkylning är det som gäller om det ska hållas på en dräglig ljudnivå.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Jag kör mitt med en antec 920 och cougar vortex fläktar, och det ÄR tyst, dock ganska dyrt.
Annars så Ä väl alla dom större tornkylarna ganska bra, ju dyrare dästo bättre, oftast,
Noctua D14, Phantek, Macho 2 är dom som jag vet är bra.

Mvh

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Skrivet av hytin:

H100I med ett par andra Fläcktar eller H80I om inte plats finnes

//Hytin

Nja, hört att dessa inte är tysta.

Skrivet av Hoggaforfan:

Någon version av Noctuas tornkylare.

Funderar på NH-D14

Skrivet av Schackmannen:
Skrivet av LemonIllusion:

Nu skrev ju TS att den skulle vara tyst.

Noctua NH-D14, Thermalright Silver Arrow, Phanteks TC14PE och Dark Rock Pro 2 är tysta och kyler bra.

Har en fråga, Skulle man kunna göra så att man kan böja själva ledningarna? Som leder värmen? Eller blir prestandan sämre?

Skrivet av hytin:

Beror som sagt vad man väljer för snurra till den ju orginal är dom ju inte tysta

Skrivet av LemonIllusion:

Asetek/CoolIT-paket är inte tysta. Är det inte fläktarna som för oväsen är det pumpen. Luftkylare eller riktig vattenkylning är det som gäller om det ska hållas på en dräglig ljudnivå.

Skrivet av Malawie:

Jag kör mitt med en antec 920 och cougar vortex fläktar, och det ÄR tyst, dock ganska dyrt.
Annars så Ä väl alla dom större tornkylarna ganska bra, ju dyrare dästo bättre, oftast,
Noctua D14, Phantek, Macho 2 är dom som jag vet är bra.

Mvh

Noctua verkar ju vara väldigt bra?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Nja, hört att dessa inte är tysta.

Funderar på NH-D14

Har en fråga, Skulle man kunna göra så att man kan böja själva ledningarna? Som leder värmen? Eller blir prestandan sämre?

Noctua verkar ju vara väldigt bra?

Japp, Toppklass, Dock väldigt dyra, och dom fulaste kylarna på marknaden.

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Skrivet av Malawie:

Japp, Toppklass, Dock väldigt dyra, och dom fulaste kylarna på marknaden.

Ja det är ju problemet :/ Funderar dock på CM V8 så otroligt snygg

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Cooler Master Hyper 212 Evo är väldigt bra och kör 36C i idle på 8350!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Sabertooth 990FX R2.0 | Processor: AMD FX-Series FX-8350 4,3Ghz | Nätaggregat: Corsair TX750M | Ram: Crucial Ballistix Sport 16GB | SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB | Bildskärm: Samsung S22B350H | Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 660 OC 2GB

Permalänk
Skrivet av Gamer24seven:

Cooler Master Hyper 212 Evo är väldigt bra och kör 36C i idle på 8350!

Hmm, hört mycket bra om den kylaren, undrar bara om det finns någon mer som är prisvärdare?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Ja det är ju problemet :/ Funderar dock på CM V8 så otroligt snygg

Jag tycker den ser otroligt plastig ut, Och är ochså ganska dyr, jag har använt en https://www.inet.se/produkt/6308811/thermalright-macho-rev-a-...
En gång i tiden, Väldigt stor och väldigt "clean" kylare, billigare och snäppet sämmre än Noctua, Och helt ljudlös, går t.o.m att köra passivt!

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Ja det är ju problemet :/ Funderar dock på CM V8 så otroligt snygg

Är inte den en av de sämre för priset?

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamer24seven:

Cooler Master Hyper 212 Evo är väldigt bra och kör 36C i idle på 8350!

Vad har du för temp när du spelar på cpun?

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Hmm, hört mycket bra om den kylaren, undrar bara om det finns någon mer som är prisvärdare?

Be quiet dark rock pro 2. Tyst som attan och snygg som... Sjutton.
Kyler dessutom bättre än d14 i flera tester.

Edit: opus. Citerade fel inlägg. Men den är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamer24seven:

Cooler Master Hyper 212 Evo är väldigt bra och kör 36C i idle på 8350!

Min bil kör i 0km/h när den står still.... Mao. Vad får du för temp på full load.

Permalänk
Skrivet av NJB Mods:

Tja, Någon som har ett bra förslag på en tyst , bra och effektiv kylare? som kan klara en hel del överklockning?

//Julius

Har Nh-d14 på min Kan inte rekomendera den, Rätt så jävla varm blir den endå i OC, Går inte stress testa över 4.7ghz då är vi på 90+C Blir säkert varmare dock vågar inte testa,

Sen har vi Fejk temp Sensor med som säger 60+C i load och 9c i idle men Asus egna programvara Pop up varnar hela tiden att den är 90+C

Bios säger att den är 70+ vid en snabb reboot när man stress testat.

Och håller man handen bakom så känner man extrem värme eller på Heatpipes på Nh-d14 så bränner man sig.

Och om ni nu ska säga att den inte sitter ordentligt därav värmen så skulle inte kylaren bli så varm som den blir eller hur.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk

Är jävligt nöjd med min Noctua D-14!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Gamer24seven:

Cooler Master Hyper 212 Evo är väldigt bra och kör 36C i idle på 8350!

Min polare köpte den till sin 8350, Kan säga att han var å peakade på 92+C innan datorn stängdes av.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Skrivet av putte_br:

Vad har du för temp när du spelar på cpun?

Skrivet av foxzox7:

Be quiet dark rock pro 2. Tyst som attan och snygg som... Sjutton.
Kyler dessutom bättre än d14 i flera tester.

Edit: opus. Citerade fel inlägg. Men den är bra.

Skrivet av foxzox7:

Min bil kör i 0km/h när den står still.... Mao. Vad får du för temp på full load.

Skrivet av CitroFrukten:

Har Nh-d14 på min Kan inte rekomendera den, Rätt så jävla varm blir den endå i OC, Går inte stress testa över 4.7ghz då är vi på 90+C Blir säkert varmare dock vågar inte testa,

Sen har vi Fejk temp Sensor med som säger 60+C i load och 9c i idle men Asus egna programvara Pop up varnar hela tiden att den är 90+C

Bios säger att den är 70+ vid en snabb reboot när man stress testat.

Och håller man handen bakom så känner man extrem värme eller på Heatpipes på Nh-d14 så bränner man sig.

Och om ni nu ska säga att den inte sitter ordentligt därav värmen så skulle inte kylaren bli så varm som den blir eller hur.

Skrivet av Fidel Castro:

Är jävligt nöjd med min Noctua D-14!

Skrivet av CitroFrukten:

Min polare köpte den till sin 8350, Kan säga att han var å peakade på 92+C innan datorn stängdes av.

http://www.inet.se/produkt/6308768/be-quiet-cpu-cooler-dark-r... Har inte tittat på några recensioner men den är otroligt snygg! någon som har denna?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av CitroFrukten:

Har Nh-d14 på min Kan inte rekomendera den, Rätt så jävla varm blir den endå i OC, Går inte stress testa över 4.7ghz då är vi på 90+C Blir säkert varmare dock vågar inte testa,

Sen har vi Fejk temp Sensor med som säger 60+C i load och 9c i idle men Asus egna programvara Pop up varnar hela tiden att den är 90+C

Bios säger att den är 70+ vid en snabb reboot när man stress testat.

Och håller man handen bakom så känner man extrem värme eller på Heatpipes på Nh-d14 så bränner man sig.

Och om ni nu ska säga att den inte sitter ordentligt därav värmen så skulle inte kylaren bli så varm som den blir eller hur.

Min dark rock pro 2 håller min processor i signaturen i 40-45 grader i load på 3.5 ghz. Kan vara en temperatur bugg men tvekar på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

http://www.inet.se/produkt/6308768/be-quiet-cpu-cooler-dark-r... Har inte tittat på några recensioner men den är otroligt snygg! någon som har denna?

Jag har den. Min hårddisk låter mer. Eller ja, allt annat i min dator låter mer. Dessutom är min processor på 40-45 grader i full load lite smått överklockad.

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Min dark rock pro 2 håller min processor i signaturen i 40-45 grader i load på 3.5 ghz. Kan vara en temperatur bugg men tvekar på det.

Skrivet av foxzox7:

Jag har den. Min hårddisk låter mer. Eller ja, allt annat i min dator låter mer. Dessutom är min processor på 40-45 grader i full load lite smått överklockad.

Skönt att höra, går nog på denna

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av NJB Mods:

Har en fråga, Skulle man kunna göra så att man kan böja själva ledningarna? Som leder värmen? Eller blir prestandan sämre?

Du kan nog böja dem lite men inget jag rekommenderar. Det är väldigt tunn koppar så risken är att du bryter av dem.
Det är ju tuber med vakum och lite vatten i.

Permalänk
Skrivet av Hoggaforfan:

Du kan nog böja dem lite men inget jag rekommenderar. Det är väldigt tunn koppar så risken är att du bryter av dem.
Det är ju tuber med vakum och lite vatten i.

Jaha:/, Då struntar jag i de

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av NJB Mods:

http://www.inet.se/produkt/6308768/be-quiet-cpu-cooler-dark-r... Har inte tittat på några recensioner men den är otroligt snygg! någon som har denna?

Kan också ge mina rekommendationer. Otroligt snygg och tyst, så länge du inte kör fullt blås. Vilket du inte behöver.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Min dark rock pro 2 håller min processor i signaturen i 40-45 grader i load på 3.5 ghz. Kan vara en temperatur bugg men tvekar på det.

Kan stämma då Amd Athlon ii X2 240 är 2 kärnig, 8350 har 8, Stänger jag av 4 så sjunker tempen med 25 grader typ i load så.
Sen så är Bulldozer kärnor Watt törstiga och mer watt = mer värme.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem
Skrivet av CitroFrukten:

Kan stämma då Amd Athlon ii X2 240 är 2 kärnig, 8350 har 8, Stänger jag av 4 så sjunker tempen med 25 grader typ i load så.
Sen så är Bulldozer kärnor Watt törstiga och mer watt = mer värme.

Sen är den ju överklockad också :p!