FTP hur ansluter jag mitt xbox

Permalänk

FTP hur ansluter jag mitt xbox

Hej

Jag ska lägga in ett nytt skin i mitt Xbox (det gamla då) som är chippat med EVOX ifrån chipnplay.se.

Hur ansluter jag med FTP till den.

Jag kör en sladd från xboxet till laptopen sen bryggar jag anslutningen till mitt trådlösa.

Kan någon detta ?

Permalänk
Medlem

Om där inte ligger någon FTP-server igång i ditt XBOX blir det ju inte så lätt. Kan du SSHa till den?
Hur/var har du fått reda på att man ska köra FTP till den?

Permalänk
Medlem

Vilket chip du har är egentligen helt egalt (och EvoX är en moddad bios i övrigt, inte ett chip), vad som är intressant är vad du kör för dashboard, och om det har inbyggd ftp-server.

I princip alla customdashboards har inbyggd FTP-server, om du inte råkar ha något riktigt uråldrigt. XBMC har det också. Gå in i dashboardsettingsen och kolla om du hittar någon undermeny för FTP-settings och slå på FTP-servern.

Hittar du inget kan du leta runt lite på hårddisken (kolla på F-partitionen och även G-partitionen om du har någon sådan) och se om någon annan dashboard eller XBMC ligger installerad också. Två dashboards jag på rak arm minns har inbyggd FTP-server är Avalaunch och UnleashX. Och som sagt, XBMC har det också, om du har det installerat.

XBMC är förresten rent kungligt som dashboard, överväg att byta till det om du kör nåt annat

Ett hett tips om du vill slippa problem är att i alla fall till en början koppla Xboxen direkt till routerns nätverksportar om du har möjlighet till det. När du sedan väl fått det att lira med FTP-servern kan du börja labba med att köra det över bryggade uppkopplingar hit och dit.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Skrivet av kaput:

Vilket chip du har är egentligen helt egalt (och EvoX är en moddad bios i övrigt, inte ett chip), vad som är intressant är vad du kör för dashboard, och om det har inbyggd ftp-server.

I princip alla customdashboards har inbyggd FTP-server, om du inte råkar ha något riktigt uråldrigt. XBMC har det också. Gå in i dashboardsettingsen och kolla om du hittar någon undermeny för FTP-settings och slå på FTP-servern.

Hittar du inget kan du leta runt lite på hårddisken (kolla på F-partitionen och även G-partitionen om du har någon sådan) och se om någon annan dashboard eller XBMC ligger installerad också. Två dashboards jag på rak arm minns har inbyggd FTP-server är Avalaunch och UnleashX. Och som sagt, XBMC har det också, om du har det installerat.

XBMC är förresten rent kungligt som dashboard, överväg att byta till det om du kör nåt annat

Ett hett tips om du vill slippa problem är att i alla fall till en början koppla Xboxen direkt till routerns nätverksportar om du har möjlighet till det. När du sedan väl fått det att lira med FTP-servern kan du börja labba med att köra det över bryggade uppkopplingar hit och dit.

Jag använder Slayers EVOX som dashboard och Aladin modchip från chinpnplay.se

O ja den är konfiguerad men FTP för det sa dem och jag har kollat upp det i inställingar men där står ingen port

Där finns också Avalanch och XBMC upptill som jag kan använda.

Hur gör jag hur menar du med att brygga anslutningar i bredbandet jag har Telia.

Permalänk
Medlem

Står det ingen port specificerad så är det mest troligt port 21 som används.