Asrock demonstrerar spillsäkra moderkort

Permalänk
Medlem

vattenkylning

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk

Framtiden! Snart sitter man och gamear med riggen i ett akvarium!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk

Destillerat vatten kanske?

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Destillerat vatten kanske?

Hjälper inte, i alla fall om miljön är öppen (som det är )

Permalänk
Medlem

Lägger ingen märke till att det laggar sönder i benchmarken........This is amazing

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Bara negativa användare på swec lol. Superbra om man kör med vattenkylning. Det är oftast moderkortet som dör när det börjar läcka och alla oanvända kontaktytor kan man egentligen plugga om man inte använder dem. Vem vet kanske de skickar med sånt så blir den verkligen spillskyddad

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk

"This is amazing" nönönönö

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk
Medlem

Lite amazing kanske det är ändå, jag har inget ljud på min dator här dock så jag kan inte exakt tala för hur cheesy det låter

Iaf, om jag skulle kunna vattenkyla min dator såhär vore det awesome!

btw, om jag bygger mig en rigg blire ASRock, jag har inget illa att säga om dem nämligen

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Kan vi garantera att vattnet inte är avjoniserat? nej.
(kan även kallas desstillerat vatten)

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

"This is amazing". Meme på G kanske?

Jag tror jag är ensam men då jag gillar att softa med meditationsmusik och sånt där emellanåt skulle inte ha nått emot om det porlade vatten sådär från PCn, likt en minifontän XD

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Kul att dom använde ett 1200W agg, om det skall kortslutas så ska det göras rejält.

Kan för övrigt varit godtycklig organiskt opolärt lösningsmedel, jag vill se amazing snubben dricka vätskan dom kyler med innan jag tror på det ^_^
han lär hosta rätt bra om det är etyl ether eller nått liknande

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Skrivet av KTL:

"This is amazing". Meme på G kanske?

Jag tror jag är ensam men då jag gillar att softa med meditationsmusik och sånt där emellanåt skulle inte ha nått emot om det porlade vatten sådär från PCn, likt en minifontän XD

Haha, tänkte på det också. Såg så jäkla fult ut

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zaarker:

Hjälper inte, i alla fall om miljön är öppen (som det är )

Vatten innehåller alltid joner tack vare autoprotolys. Vatten bildar naturligt OH- och H3O+.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Fick vi se vid någon bild på att moderkortet var på? Han skymde ju skärmutgången där han satt. Fläkten behöver ju inte vara kopplad till moderkoret heller.

Edit:
Såg någon kontakt på 0:23 samt mb lampan vet dok inte om det finns någon cpu i. Men skulle vara kul med en skärm kopplad till som de visade att det fungerar.

Edit2:
Missade detta på youtube

"Don't try this at home.
P.S. The pins need to stay conductive therefore they are not covered by Conformal Coating. The water in this video is designed to avoid the pins which still risks of short circuit."

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante9224:

De flesta här verkar inte ha mycket innanför pannloben, det finns de som vattenkyler där slangar mm kan brista och skvätta ned komponenter. Att ha ett MB som inte dör av lite spill är ett stort plus.

Sen kommer det en droppe vatten som skvätter in i en PCIe eller liknande så pajjar skiten endå! bara för att tjäna pengar på ngt onödigt som folk ska tycka vara coolt, typ som hylsor och pistoler på mb

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk

Kan inte riktigt se användningsområde i ett desktop system förutom vätskekylning.
Dock så ser jag sjukt stor potential på laptopmarknaden!

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk

Ganska coolt, tills det kommer på grafikkortet.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Inaktiv

Helt klart något dom bör vidareutveckla för alla datorkomponenter

Permalänk

Jag tycker detta är bra, hade ett moderkort som gick slut pga sprucken slang.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boffster:

coolt men ganska meningslöst ...

Ne, varför tycker du det? Då tror jag inte att du inser vilka möjligheter denna teknik kan medföra i framtiden Att försöka ta fram en teknik som gör det möjligt för elektronik att ha kontakt med vätskor, är enligt mig nästa steg i i den generella elektronikbranchen

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Kan vi garantera att vattnet inte är avjoniserat? nej.
(kan även kallas desstillerat vatten)

Ja. http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Protolys

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Några inlägg som inte tillförde något till diskussionen och som endast bestod av bilder har tagits bort. Se § 1.6 i forumregler.

/KimTjik

Permalänk
Medlem

Nån mer som tänkt på det?

Nån mer som kom o tänka på att vattnet som kör på moderkortet kanske va batterivatten ? ^^

Btw - THIS IS AMAZING !!! "Not"

Permalänk
Medlem

En polare spillde ett glas vin rakt ner i en chassifläkt på toppen så den spred runt vin lite överallt inuti chassit, datorn stängdes av, blev rätt nojjig försökte rengöra så gott som det gick. Funka perfekt efter

Permalänk
Skrivet av Blitz86:

En polare spillde ett glas vin rakt ner i en chassifläkt på toppen så den spred runt vin lite överallt inuti chassit, datorn stängdes av, blev rätt nojjig försökte rengöra så gott som det gick. Funka perfekt efter

Blev hårddisken full?

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Ne, varför tycker du det? Då tror jag inte att du inser vilka möjligheter denna teknik kan medföra i framtiden Att försöka ta fram en teknik som gör det möjligt för elektronik att ha kontakt med vätskor, är enligt mig nästa steg i i den generella elektronikbranchen

Ja hur ska man annars kunna ta med sin sexrobot i bubbelpolen?
Du ska se att japanerna fixar detta rätt så omgående!

Permalänk
Medlem

Jag har ett chassi med plats för två fläktar på toppen. Har inga fläktar där så det är ihåligt. Spillde ett helt glas juice så det kom överallt inne i burken. Datorn stängdes av. Väntade på att allt hade torkat och försökte torka av minnena bla som det var massa kladdig juice på. Två dagar senare startade jag den och den funkar precis som förut

Permalänk
Medlem

Hur dethär inte skulle vara fantastiskt bra och användbart förstår jag inte. När man kört moderkortet nått/några år, blir det alltid detdär kompakta supertunna dammet som sammlas likt en kaka runt moderkortets komponenter. Då kan man, om videon stämmer, spola av det, låta torka och köra igen. Det om något borde vara intressant för alla som inte är 6år och ska ha komponenterna tills nästa trendiga led-färgsättning måste in i datorlådan med 29 fönster och blinkande modifikationer utan funktion.

Men vad vet jag. Jag använder maskinerna. Dom byggs inte för att titta på eller fylla med meningslös sleeve utan anledning. Så jag kanske är fel röst i forumet, vad vet jag..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exider12:

Nån mer som kom o tänka på att vattnet som kör på moderkortet kanske va batterivatten ? ^^

Btw - THIS IS AMAZING !!! "Not"

Det kvittar nog i sammanhanget. Fortfarande amazing. Är man först med något, så är det oavsett bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Hur dethär inte skulle vara fantastiskt bra och användbart förstår jag inte. När man kört moderkortet nått/några år, blir det alltid detdär kompakta supertunna dammet som sammlas likt en kaka runt moderkortets komponenter. Då kan man, om videon stämmer, spola av det, låta torka och köra igen. Det om något borde vara intressant för alla som inte är 6år och ska ha komponenterna tills nästa trendiga led-färgsättning måste in i datorlådan med 29 fönster och blinkande modifikationer utan funktion.

Men vad vet jag. Jag använder maskinerna. Dom byggs inte för att titta på eller fylla med meningslös sleeve utan anledning. Så jag kanske är fel röst i forumet, vad vet jag..

Ja maskiner... Jag undrar om inte detta vore jävligt bra inom just industrin där mycket damm och vatten kan förekomma. Men sen skall de andra komponenterna vara spillsäkra med. =D

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli