Processorkylare vintern 2011

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Visst har ni förväxlat höjd/bredd/djup-förhållandena för den i efterhand tillagda kylaren Thermalright HR-02 Macho? Den är väl 162 mm hög och inget annat?

Permalänk
Medlem

Är intresserad av att köpa Coolermaster 612S som har presterat på topp i andra tester. Hur kan det komma sig att den var absolut sämst av alla i detta test?

Den är ju lika stor som Macho, tror ni att man skulle kunna köra passivt med denna?

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dava:

Den är ju lika stor som Macho, tror ni att man skulle kunna köra passivt med denna?

Nja, Macho är nog bättre isåfall. Macho har inte lika tätt mellan flänsarna, vilket gör att den "ventilerar sig själv" på ett bättre sätt.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på hur sweclockers monterade Machon i sitt system, i vissa reviews jag har läst på nätet så minskade värmen med minus 5 grader när man lätt luften från Machon åka ut i bak av datorn och inte i taket. Skulle vara jättekul att höra hur Sweclockers gjorde i detta testet. För övrigt bra test!

Permalänk
Medlem

När det gäller Arctic Freezer 13 Pro så finns det en nyare version som använder skruvar istället för push-pins. Arctic Freezer i30/A30 heter den. Själv har jag skaffat en Arctic F12 för att byta ut den bakfläkten från Cooler Master som följde med min låda. Det lär bli lite skillnad med 74 cfm mot 45-50 cfm

Permalänk

Nån som vet om Silver Arrow SB-E får plats i ett Define R4?

Visa signatur

CPU: i7 6700k GPU: Gigabyte GTX 980 ref. vattenkylt RAM: Crucial Ballistix Sport 16 GB. Moderkort: Asus Z97-A. Chassi: Fractal Design Arc Midi R2.

Permalänk
Medlem

"motståndet" till phanteks är väl en pwn-adapter? Den går från 3-pin till 4-pin.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Tänkte låna tråden lite, vet någon vart (om?!) man kan köpa sådana fästanordningar av fläktar som Noctua använder sig av på de flesta kylare? De små metallpinnarna som man sätter fast fläktarna med alltså. Har en NH-D14 om det nu skulle vara olika. Tacksam för svar!