vilken luftkylare är bäst och vilken sluten vatten kylare är bäst?

Permalänk
Avstängd

vilken luftkylare är bäst och vilken sluten vatten kylare är bäst?

tjena undrar vilken luftkylare är bäst och vilken sluten vatten kylare är bäst?
hur som helst så har jag h80i men blev inte riktigt nöjd med den för att när jag har stresstestat min 8350 på prime95 så har tempen kommit upp på 70 grader :/
så funderar på att köpa ny kylare igen trots att min h80i är helt ny :/ men jag tycker inte att h80i är så jätte bra om man får en temp på 70 grader i 100% load :/
vilken kylare är bäst igentligen i dagens marknad?

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk

tror att silver arrow e det min funkar iaf super 62 celcius med 1.35 core och 5.0 Ghz på min 2500k

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av capkekken:

tror att silver arrow e det min funkar iaf super 62 celcius med 1.35 core och 5.0 Ghz på min 2500k

hur ser den ut?

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem

CoolerMaster Hyper 212 Evo

Grymt prisvärd, funkar även för lite överklocking

Visa signatur

MOBO: MSI Gaming Pro Z270 CPU:Intel Core i7-7700K @ 4,20ghz
PSU:EVGA 750G2 Chassi:Fractal Design Meshify C
SSD1:Samsung 840 250GB SSD2:Samsung 850 500GB
RAM:Corsair 32GB@3200mhzGPU: GTX1080 Founders Ed 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

hur ser den ut?

https://www.inet.se/produkt/6308763/thermalright-silver-arrow... så där

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

hur ser den ut?

Bra fråga..

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS GTX1070 Dual OC + Arctic AX4

Permalänk
Medlem

http://lmgtfy.com/?q=silver+arrow+cooler

Permalänk
Permalänk
Avstängd

alla säger silver arrow kylaren är den bästa luft kylaren alltså?

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scerio:

CoolerMaster Hyper 212 Evo

Grymt prisvärd, funkar även för lite överklocking

Kan folk sluta rekommendera denna? Den blir helt ok om man sätter två fläktar på den i pnp, men då tillkommer den kostnaden också, plus att den är sjukt jobbig att montera. Köpte den åt en vän för alla snackar om att den ska va så bra, höll på att slänga ut den genom fönstret vid montering. Den är helt ok, men inget mer.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Kan folk sluta rekommendera denna? Den blir helt ok om man sätter två fläktar på den i pnp, men då tillkommer den kostnaden också, plus att den är sjukt jobbig att montera. Köpte den åt en vän för alla snackar om att den ska va så bra, höll på att slänga ut den genom fönstret vid montering. Den är helt ok, men inget mer.

okej ska inte köpa en sådan då :S men phanteks verkar vara bra

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

tjena undrar vilken luftkylare är bäst och vilken sluten vatten kylare är bäst?
hur som helst så har jag h80i men blev inte riktigt nöjd med den för att när jag har stresstestat min 8350 på prime95 så har tempen kommit upp på 70 grader :/
så funderar på att köpa ny kylare igen trots att min h80i är helt ny :/ men jag tycker inte att h80i är så jätte bra om man får en temp på 70 grader i 100% load :/
vilken kylare är bäst igentligen i dagens marknad?

Du kommer inte tjäna många grader på att byta kylare, oavsett om du byter till en bättre luftkylare/vattenkylare kommer det nog inte ge mer än strax över fem graders skillnad. Använder du fläktarna som följde med den och hur ser chassits kylning ut? 8350 dubblar nästan sin värmeutveckling när man börjar klocka en del och få kylare klarar av att hantera all den värmen utan att ljudnivån blir lidande, hur långt har du klockat och kan du tänka dig att skruva ner klocken en bit för det bör inte krävan en alltför stor sänkning innan värmeproblemet försvinner. Har du provat att sänka volten och vilka inställningar har du klockat med? Kanske kan någon med mer erfarenhet ge några tips.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scerio:

CoolerMaster Hyper 212 Evo

Grymt prisvärd, funkar även för lite överklocking

Bra och prisvärd absolut, men jag tror inte den presterar bättre än H80i som trådskaparen har redan. (Läste du första inlägget?)

...

Thermalright Silver Arrow, Noctua D14, kanske Thermalright Archon tex, är exempel på kraftfulla luftkylare... Men jag tror inte de kyler direkt kallare än ett H80, utan fördelen med dem är nog snarare att du kan få ner ljudnivån.
Jag tycker du borde kunna få vettiga temps med H80:n! Är den korrekt monterad, och har du fått dit fläktar mm på ett bra sätt? (rimlig ventilation osv)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av GamerFX:

tjena undrar vilken luftkylare är bäst och vilken sluten vatten kylare är bäst?
hur som helst så har jag h80i men blev inte riktigt nöjd med den för att när jag har stresstestat min 8350 på prime95 så har tempen kommit upp på 70 grader :/
så funderar på att köpa ny kylare igen trots att min h80i är helt ny :/ men jag tycker inte att h80i är så jätte bra om man får en temp på 70 grader i 100% load :/
vilken kylare är bäst igentligen i dagens marknad?

Har du jämnfört med andra 8350@4,6GHz med H80i kylare? Vilken temp "borde" du få, eller rättare sagt hoppas du få?
Har du provat att montera om kylaren med ny kylpasta?
Kör du fläktarna på max?
Vad har du för övrig kylning i din burk? Hjälper inte med en bättre kylare om du har för dåliga fläktar i chassit.
Du kommer i bästa fall få en skillnad på ett par grader om du byter till en annan kylare, max 5C°, vill du få ner tempen mer får du satsa på "riktig" vattenkylning.

Annars när jag letade kylare till min i5:a så kom jag fram till att en av dom bästa är Phanteks.

Visa signatur

| Fractal Define R3 | Fractal Newton R2 1000 Watt | MSI Z97-GD65 Gaming|Intel 4690K |
| Phanteks PH-TC14PE med 3*GT 1850 | 2*4DDR3 Dominator GT | Asus GTX570DCII SLI | Verbatim 240GB |
| Corsair Force 60GB | 6* Zalman ZM-F3RL |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cruentusa:

Du kommer inte tjäna många grader på att byta kylare, oavsett om du byter till en bättre luftkylare/vattenkylare kommer det nog inte ge mer än strax över fem graders skillnad. Använder du fläktarna som följde med den och hur ser chassits kylning ut? 8350 dubblar nästan sin värmeutveckling när man börjar klocka en del och få kylare klarar av att hantera all den värmen utan att ljudnivån blir lidande, hur långt har du klockat och kan du tänka dig att skruva ner klocken en bit för det bör inte krävan en alltför stor sänkning innan värmeproblemet försvinner. Har du provat att sänka volten och vilka inställningar har du klockat med? Kanske kan någon med mer erfarenhet ge några tips.

tjena! har haft den på 4.7ghz med 1.5v stabilt men tycker det blir för varmt i stresstest så jag drog ner den till 4.6ghz på 1.452v och då ligger den som högst på 60 grader på prime95 i ungefär 10min. har ett NZXT phantom rosa chassi. kan man möjligtvis montera h80i i taket på chassit? fläktarna jag köpte till på h80i är noiseblocker eloop 1900RPM och kör dom inte på full hastighet utan på 1150 för att det ska vara tyst.

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dannydallas:

Har du jämnfört med andra 8350@4,6GHz med H80i kylare? Vilken temp "borde" du få, eller rättare sagt hoppas du få?
Har du provat att montera om kylaren med ny kylpasta?
Kör du fläktarna på max?
Vad har du för övrig kylning i din burk? Hjälper inte med en bättre kylare om du har för dåliga fläktar i chassit.
Du kommer i bästa fall få en skillnad på ett par grader om du byter till en annan kylare, max 5C°, vill du få ner tempen mer får du satsa på "riktig" vattenkylning.

Annars när jag letade kylare till min i5:a så kom jag fram till att en av dom bästa är Phanteks.

har noise blocker eloop 1900RPM på h80i men kör dom inte fullt ut. Och har ett chassi med NZXT phantom rosa med god ventilation i (fick med en del fläktar i chassit) två 120mm på sidan på luckan och har två 200mm på taket och en 120 mm längst fram på chassit och två noiseblocker på h80i som push and pull

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

tjena! har haft den på 4.7ghz med 1.5v stabilt men tycker det blir för varmt i stresstest så jag drog ner den till 4.6ghz på 1.452v och då ligger den som högst på 60 grader på prime95 i ungefär 10min. har ett NZXT phantom rosa chassi. kan man möjligtvis montera h80i i taket på chassit? fläktarna jag köpte till på h80i är noiseblocker eloop 1900RPM och kör dom inte på full hastighet utan på 1150 för att det ska vara tyst.

Blir det inte varmare än 60 grader tycker jag du ska nöja dig med den klocken, självklart är det kul att pressa ut maximalt med prestanda ur sina grejer men nackdelarna överväger fördelarna och det är onödigt att lägga mer pengar bara för att få ett ett par procent bättre prestanda.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Jag tror din H80i underpresterar. Den ska va likvärdig med SilverArrow och Phanteks kylaren. tror helt enkelt du har satt dit för klena fläktar. Jag kör ScytheGT 1450RPM på min H50. Du tjänar på att sätta fläktar med hög rotationshastighet och högt flow, och sen sätta en skön fläktkurva som inte drar upp fläktarna till max förrän det verkligen hehövs. Mina fläktar går upp till 90% när tempen går över 59 vilket inte är ofta. Så mesta av tiden ligger dom och är helt ohörbara på 30-40% hastighet. Fläktar i taket på chassiet hjlper också mycket, men samtidigt läcker mer ljud ut då. Kan va värt att byta kylpasta också om du har hållt på att montera om h80i många gånger. Annars ska ju den medföljande vara bra. Sen ska du inte lita på temp sensorerna, alla moderkort visar helt olika och speciellt på AMD prollar har det varit helt åt skogen. Är klocken prime stabil i några timmar, så är det förmodligen tillräckligt stabilt

EDIT: Min phenom går upp i 60-65c beroende på hur varmt det är hemma. AMD rekommenderar 62, men jag tror upp mot 70 är rätt safe så länge den är stabil i övrigt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Luft:Silverarrow,NH d14 etc..

Vatten:aSwifttech H220!

Visa signatur

livscoach & tänkare

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

tjena undrar vilken luftkylare är bäst och vilken sluten vatten kylare är bäst?
hur som helst så har jag h80i men blev inte riktigt nöjd med den för att när jag har stresstestat min 8350 på prime95 så har tempen kommit upp på 70 grader :/
så funderar på att köpa ny kylare igen trots att min h80i är helt ny :/ men jag tycker inte att h80i är så jätte bra om man får en temp på 70 grader i 100% load :/
vilken kylare är bäst igentligen i dagens marknad?

H80i är ingen dålig kylare. Kolla istället så den sitter rätt monterad. Bra kylpasta etc.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jag tror din H80i underpresterar. Den ska va likvärdig med SilverArrow och Phanteks kylaren. tror helt enkelt du har satt dit för klena fläktar. Jag kör ScytheGT 1450RPM på min H50. Du tjänar på att sätta fläktar med hög rotationshastighet och högt flow, och sen sätta en skön fläktkurva som inte drar upp fläktarna till max förrän det verkligen hehövs. Mina fläktar går upp till 90% när tempen går över 59 vilket inte är ofta. Så mesta av tiden ligger dom och är helt ohörbara på 30-40% hastighet. Fläktar i taket på chassiet hjlper också mycket, men samtidigt läcker mer ljud ut då. Kan va värt att byta kylpasta också om du har hållt på att montera om h80i många gånger. Annars ska ju den medföljande vara bra. Sen ska du inte lita på temp sensorerna, alla moderkort visar helt olika och speciellt på AMD prollar har det varit helt åt skogen. Är klocken prime stabil i några timmar, så är det förmodligen tillräckligt stabilt

mycket möjligt att det är för dålig luft flöde på dessa noise blocker eloop :/ har känt på dom och dom flåsar inte så mycket luft direkt så man kanske ska byta till gentle typhoon 1450rpm då? eller dom med 1850Rpm? har hört att dom flyttar mycket luft också. Nä jag har hört talas om det att man kan inte riktigt lita på tempen när det gäller amd speciellt inte nu med dom nya FX prollarna, finns en temp som verkar vara normalt och en annan som är sjukt låg i temp. :S och jo jag har monterat av den andra gången nu och satte på kylpasta med arctic cooling MX-2, kanske ska byta till arctic silver MX-5 istället? och nej jag har inte ens kört cpun i några timmar men har kört den i en halvtimma förut men då var det högre klock, då var det inte det jag har nu på 4.6ghz men jag kan ju testa nu i nåra timmar med den klocken jag har nu hur som helst ska jag köpa ett par nya fläktar som flåsar ut bättre luft som gentle tyhpoon då istället??

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Avstängd
Skrivet av biorrith:

H80i är ingen dålig kylare. Kolla istället så den sitter rätt monterad. Bra kylpasta etc.

Nä man ska ju inte tycka det igentligen och jo jagh ar monterat den rätt på mitt moderkort för AMD platform med 8350 på ett asus crosshair v formula.
Kylpastan är en Arctic cooling MX-2.

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem

Hur mycket är du beredd att lägga ut? Om du istället skulle kika på att bygga en riktig loop istället skulle du få bättre temperaturer, och snyggare kylning.

La ihop ett paket som går att beställa på Inet.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3398821/vattenkylning-cpu

1718 går det på med fläkt inkluderat.

Nu har jag tagit ganska billig pump men den lär prestera bättre än vilken sluten kylning som helst ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

mycket möjligt att det är för dålig luft flöde på dessa noise blocker eloop :/ har känt på dom och dom flåsar inte så mycket luft direkt så man kanske ska byta till gentle typhoon 1450rpm då? eller dom med 1850Rpm? har hört att dom flyttar mycket luft också. Nä jag har hört talas om det att man kan inte riktigt lita på tempen när det gäller amd speciellt inte nu med dom nya FX prollarna, finns en temp som verkar vara normalt och en annan som är sjukt låg i temp. :S och jo jag har monterat av den andra gången nu och satte på kylpasta med arctic cooling MX-2, kanske ska byta till arctic silver MX-5 istället? och nej jag har inte ens kört cpun i några timmar men har kört den i en halvtimma förut men då var det högre klock, då var det inte det jag har nu på 4.6ghz men jag kan ju testa nu i nåra timmar med den klocken jag har nu hur som helst ska jag köpa ett par nya fläktar som flåsar ut bättre luft som gentle tyhpoon då istället??

Kör på mx2 du. jag kör mx4 nu, men det är mycket små skillnader där. Om jag hade fått göra om det idag så skulle jag köra 1850rpm fläktarna faktiskt. Nu är jag styr dom med SpeedFan så störs jag ändå inte av det, när jag spelar får dom gärna gå upp högre, då tänker man ju inte på det ändå. Men när man slösurfar ska det va tyst

Dubbelkolla dock att du inte har pumpen kopplat till ett uttag som styrs i bios eller liknande så att den inte går på full fart. Det är ganska vanligt misstag...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Hur mycket är du beredd att lägga ut? Om du istället skulle kika på att bygga en riktig loop istället skulle du få bättre temperaturer, och snyggare kylning.

La ihop ett paket som går att beställa på Inet.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3398821/vattenkylning-cpu

1718 går det på med fläkt inkluderat.

Nu har jag tagit ganska billig pump men den lär prestera bättre än vilken sluten kylning som helst ändå.

Overpriced, hade nog köpt från Aquatuning istället. Man kan få ett likvärdigt från alphacool för 1300 ink frakt med 10/8 push in

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Overpriced, hade nog köpt från Aquatuning istället. Man kan få ett likvärdigt från alphacool för 1300 ink frakt med 10/8 push in

Självklart är det så, jag länkade bara saker från en svensk butik som typ har allt i lager.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wRRM:

Hur mycket är du beredd att lägga ut? Om du istället skulle kika på att bygga en riktig loop istället skulle du få bättre temperaturer, och snyggare kylning.

La ihop ett paket som går att beställa på Inet.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3398821/vattenkylning-cpu

1718 går det på med fläkt inkluderat.

Nu har jag tagit ganska billig pump men den lär prestera bättre än vilken sluten kylning som helst ändå.

såg mycket bra ut man tackar men hade nog mer tänkt att kanske lösa det på ett annat sätt genom att montera kylaren så att båda slangarna sticker uppåt på radiatorn i chassit, istället för att dom sitter med slangarna neråt på radiatorn på H80i. Kan man möjligtvis montera min 120mm radiator i taket på mitt chassi med slangarna neråt på mitt NZXT phantom rosa? Mvh

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wRRM:

Självklart är det så, jag länkade bara saker från en svensk butik som typ har allt i lager.

Hej väntar svar från dig vore snällt om du ville svara?

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

Hej väntar svar från dig vore snällt om du ville svara?

Sorry!

Det ser ut som om det endast är 200mm fläkt i taket på ditt chassi, om det finns fästen för 120mm fläktar kommer den passa, annars tyvärr inte :/

Slangarna räcker ju inte till fronten heller, men det borde inte vara någon större skillnad att ha kylaren i baken på chassit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Sorry!

Det ser ut som om det endast är 200mm fläkt i taket på ditt chassi, om det finns fästen för 120mm fläktar kommer den passa, annars tyvärr inte :/

Slangarna räcker ju inte till fronten heller, men det borde inte vara någon större skillnad att ha kylaren i baken på chassit.

Han kan la köra med en 200mm rad, dem kyler ungefär som en 360 rad

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo