Lian Li släpper PC-TU100 – ny portföljlåda i mindre storlek

Permalänk
Medlem

Dom jävlarna tog min ide!!!!!!!!! Jag gjorde och skickade in en portfölj pc när det var en tävling att man skulle designa ett lian li chassi för ett tag sen. Fan vad fula dom är!!

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Skrivet av sleepzou:

Dom jävlarna tog min ide!!!!!!!!! Jag gjorde och skickade in en portfölj pc när det var en tävling att man skulle designa ett lian li chassi för ett tag sen. Fan vad fula dom är!!

Haha, smart av dem! Det står säkert någonstans i tävlingsvillkoren att företagen får lov att använda sig av alla bidrag de får, oavsett om dessa utses till vinnare eller ej. Har du kvar dina "originalritningar"? Hade varit kul att se!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepzou:

Dom jävlarna tog min ide!!!!!!!!! Jag gjorde och skickade in en portfölj pc när det var en tävling att man skulle designa ett lian li chassi för ett tag sen. Fan vad fula dom är!!

Hur länge sen var det? Du vet väl att det här är Lian Li:s andra väskchassi?
(PC TU-200 kom ut redan 2011 tror jag)

----

Jag tycker den här är söt, men ventilationen och utrymmet känns för begränsat för att få till något tillräckligt kraftfullt för att vara värt besväret.

Jo, Anandtech har redan lagt upp en recension på detta chassi förresten:
http://www.anandtech.com/show/6982/lian-li-pctu100-miniitx-ca...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Tänkte på vattenkylning, men har svårt o se vart fasen man kan få plats med det. I så fall får man nog göra hål i chassit eller bygga om det en del.

Hmm varför inte en extern rad på chassits högra sida? En Quad 480 rad hade fått plats ganska precis och säkert sett snyggt ut

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hittebarnet:

Haha, smart av dem! Det står säkert någonstans i tävlingsvillkoren att företagen får lov att använda sig av alla bidrag de får, oavsett om dessa utses till vinnare eller ej. Har du kvar dina "originalritningar"? Hade varit kul att se!

Nej tyvärr så har jag inte kvar ritningarna och det går inte att hitta på swec då man laddade upp den direkt till dom. Men det var en riktigt enkel ritning på en väska med handtag och fläktar osv i james bond stil och dom stal iden rakt av. :/

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Medlem

Har man lite pengar efter sommarens bravader blir det nog ett litet lian-li chassi och fet custom loop hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonReborn:

Bitfenix still win the war in this category, Prodigy FTW! Lådan känns lite "Out of place" i min mening ^^

enda felet med prodigy är att det är nog stort för ett e-atx moderkort !

fast då tycker jag mitt silverstone ft03 mini är onödigt stort med (kör vattenkylning)

håller med om att handtaget känns lite meh, lian-li fegade för mycket den här gången...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Oj vilken cool, den skulle man kunna gå runt med bara för skojs skull

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sleepzou:

Dom jävlarna tog min ide!!!!!!!!! Jag gjorde och skickade in en portfölj pc när det var en tävling att man skulle designa ett lian li chassi för ett tag sen. Fan vad fula dom är!!

Men du vann väl tävlingen? Annars får du väl påminna dom om att du har skickat in det.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Hedersmedlem

Cool låda! Synd på processorkylningen bara.

Skrivet av Chris_Kadaver:

perfekt design på många sätt. Dock tror jag inte byggkvaliteten är den högsta.

Lian Lis lådor har alltid haft högsta byggkvalisort. Denna lär inte vara något undantag.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonReborn:

Bitfenix still win the war in this category, Prodigy FTW! Lådan känns lite "Out of place" i min mening ^^

Du menar bitfenix "chassit som är stort som 2 riktiga mITX chassin"?

Det är självklart att prodigy har mycket möjligher och få begränsningar när det är större än flertalet mATX chassin på marknaden.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Inaktiv

Det är ganska många krav för att kunna nyttja datorn som en ordentlig LAN-dator tycker jag. Speciella nätagg, avsaknad 3,5" plats och ganska begränsad storlek för grafikkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

förstår mig inte riktig på detta dock. Sedan bär man med sig sin 24" IPS panel, tangentbord, mus, musmatta, kablar, headset etc. Det blir en hel del att bära i slutändan och inget man helt enkelt tar med sig på "resande fot".