Sorts problem med overclocking eller voltages

Permalänk
Medlem

Sorts problem med overclocking eller voltages

När jag skulle starta om min dator så fick jag upp ett meddelande som stod så här > The system has experienced boot failures because of overclocking or changes of voltages.

o då undrar jag hur kommer detta sig helt plötsligt?

har inte rört ett skit i datorn.

vet inte riktigt vart jag skulle skapa denna tråd så blev här.

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Medlem

Om det fortfarande kommer varje gång och datorn inte vill starta så kan du dra ut alla kablar, öppna datorn, ta ut ett runt batteri som sitter på moderkortet. Efter någon minut kan du sätta tillbaka batteriet och datorn fungerar igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sander00se:

Om det fortfarande kommer varje gång och datorn inte vill starta så kan du dra ut alla kablar, öppna datorn, ta ut ett runt batteri som sitter på moderkortet. Efter någon minut kan du sätta tillbaka batteriet och datorn fungerar igen!

Hum okeej, datorn fungera o allt. detta har bara hänt en gång. men jag stänger aldrig av datorn imed den är fruktansvärt seg på uppstart av windows. o krabba ibland måste jag starta o stänga nårra gånger innan den kommer igång. hehe

okej få prova detta en regning dag tackar för svaret!

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Medlem

Kan det ha varit så att den överhettats eller något när du inte varit där, restartat och sedan failat att boota några gånger i rad?

Har du överklockat? Har den resettat till default i bios isåfall?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Kan det ha varit så att den överhettats eller något när du inte varit där, restartat och sedan failat att boota några gånger i rad?

Har du överklockat? Har den resettat till default i bios isåfall?

Den har inte överhettas. nej ingen sitter vid min dator förutom jag, nej sånt om överklockning kan jag inget om. men de dära om bios. jag få ngn slags uppdatering om min bios. o DEN personen som byggde min dator. sa till mig att jag inte skulle uppdatera det. o fråga mig inte varför... så de kanske är biosen som krabba.

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Affe69:

Den har inte överhettas. nej ingen sitter vid min dator förutom jag, nej sånt om överklockning kan jag inget om. men de dära om bios. jag få ngn slags uppdatering om min bios. o DEN personen som byggde min dator. sa till mig att jag inte skulle uppdatera det. o fråga mig inte varför... så de kanske är biosen som krabba.

Hur vet du att den inte överhettats? Du har den ju alltid på och jag antar att du inte sitter vid datorn dygnet runt och kollar om den rebootar eller ej. Eller har du alltid program uppe så att du märker om den rebootat? Det där kanske var något som hände för skitlänge sedan innan denna start som du haft skitlänge.

Lär väl dra skapligt med energi att ha den på dygnet runt.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Hur vet du att den inte överhettats? Du har den ju alltid på och jag antar att du inte sitter vid datorn dygnet runt och kollar om den rebootar eller ej. Eller har du alltid program uppe så att du märker om den rebootat? Det där kanske var något som hände för skitlänge sedan innan denna start som du haft skitlänge.

Lär väl dra skapligt med energi att ha den på dygnet runt.

okej okej, om den nu skulle elr har överhettas skulle de då inte har gått sönder i den elr luktat brännt elr nått? har en nzxt h2 burk rätt bra cirkulation i, jag sitter vid datorn väldigt ofta, men de dära rebootar hur gör man det? om jag få fråga dig. ja det stämmer de dära med start har jag haft länge nu. därför våga jag inte stänga av den hehe.

nejdå dra inte mkt energi

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Medlem

Vad jag kan se så ligger tempen mellan 41-53 olika kärnorna

core 0 min 45c max 51c
core 1 min 43 max 48
core 2 min 45 max 53
core 3 min 41 max 47

programet heter Core temp 1.0 RC5

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"