Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

ASSÅ HUR JÄVLA MYCKETPENGAR HAR DU !?

Avundas dig dock))

Fast Jobb, inga direkta skulder
Sålde en gammal AM2+ dator häromdagen, det räkte till ett AMD FM2 system

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Avstängd

Skulle aldrig slänga så mycket pengar på amd skitgrejer. Ett system från intel knäcker nog alla dina amd system tilsammans gällande prestanda. Man behöver knappas vara rik för att ha råpd med amd, de säljs ju skitbilligt begagnade, inte värda något knappt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Skulle aldrig slänga så mycket pengar på amd skitgrejer. Ett system från intel knäcker nog alla dina amd system tilsammans gällande prestanda. Man behöver knappas vara rik för att ha råpd med amd, de säljs ju skitbilligt begagnade, inte värda något knappt.

Du vet ju inte vad du skriver om.
Man kan ju köpa flera AMD än intel för samma peng, din pessimist

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Avstängd

Jaha också? Kavlite eller kvantitet? Man kan köpa 100 volvo 740 till priset av en Mercedes sl65, vill man det tro? VAd ska du ännd göra med alla dina amd system? Varför inte satsa på ett bra system istä'llet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Jaha också? Kavlite eller kvantitet? Man kan köpa 100 volvo 740 till priset av en Mercedes sl65, vill man det tro? VAd ska du ännd göra med alla dina amd system? Varför inte satsa på ett bra system istä'llet.

AMD är Bra, intel är bra, me jag vill ha AMD datorer.
Jag kan köpa intelsystem varje dag om jag vill, men jag vill inte göra som alla andra Svensson.
Jag har haft en Volvo 945 SE, den var bara skit samma med min Volvo 360GLS, jämfört med min Huyndai, över 12000mil utan verkstadsbesök...
Ingen av mina AMD burkar har krånglat, men nästan alla mina intelburkar ligger på skroten.

Däremot är intel både snabbare och dyrare än AMD, precis som Mercedes är, men den behöver inte vara BÄTTRE

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Avstängd

Sant, så sant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Sant, så sant.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Jag tror du har ett "horder" problem Jävligt avundsjuk !

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

men jag vill inte göra som alla andra Svensson.

Inte för att vara den som är den, men du gör precis som svensson?! köper "billig" dator

Om du vill vara extraordinär kan du köpa Mac dom är fortfarande relativt ovanliga hos Svensson!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Inte för att vara den som är den, men du gör precis som svensson?! köper "billig" dator

Om du vill vara extraordinär kan du köpa Mac dom är fortfarande relativt ovanliga hos Svensson!

Hur många Svensson fattar att AMD är bättre per krona och mycket stabilare än intel/nvidia...
Dom går ju på alla försäljare som ljuger i butiken ink. appleförsäljarna.
Jag är redan extraordinär som har Runt 20 fungerande AMD datorer, Alla med som sämst AM2 moderkort, Men har en hel hög äldre oxå som saknar, tex låda, HDD & nätagg...

Svensson spelar inte på sin dator, då behövs inte någon superduper intel, då räcker det med en FM1 eller FM2 plattform.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Thermalright ultra:) Ja sålde precis min första och köpte en ny true black till min hör å häpna 3960x, fungerar alla tiders och klockar inte högre än 4.2 så det är helt okej. Ska uppdatera mitt gamla galleri så d kommer in lite nytt:)

Visa signatur

Abit Ic7-G MAXIII, Pentium 4 HT 3200Mhz, Kingston ValueRam PC3200C3 2x1GB,ATI Radeon 9800XT, Maxtor Diamondmax 80GB 7200, Antec Super Lanboy.

Permalänk

Vad gör du med alla "datorer" du köper på dig? Bara har eller försöker du tjäna någon krona genom att köpa billiga delar och sälja komplett dator?
Tänkte bara eftersom du kan få en jäkligt fet burk motsvarande alla dina random burkar osv
Annars är jag lite avis skulle oxå vilja ha ett antal burkar att leka med

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Vad gör du med alla "datorer" du köper på dig? Bara har eller försöker du tjäna någon krona genom att köpa billiga delar och sälja komplett dator?
Tänkte bara eftersom du kan få en jäkligt fet burk motsvarande alla dina random burkar osv
Annars är jag lite avis skulle oxå vilja ha ett antal burkar att leka med

Dom förökar sig själva
Jag kan inte låta bli att köpa nått till bra pris... det blir då helt plötsligt delar över, som med en eller två nya delar blir en helt ny dator.
Fyndhörnan på komplett har en hel del roliga saker... Nu i helgen vart det en FX-8350 för 1300:- samt en H70 men 2 extra fläktar för 499:-
Förra helgen en H1001 för 789:- den förra H100an fick jag för 430:- men den är inte ok, den har för hög fart på fläktarna, men det var ju billigt
Då jag inte gillar intel och nvidia, så kan jag inte köpa en fetare burk, men FX-8350 ska ju vara fet nog i olika sammanhang.
Jag kan ta en HDD och sätta i vilken burk som helst, då AMDs hårdvara är rätt lika över serierna.
Så det är lätt att flytta runt grejjerna.
Sedan så är det roligt att man har en speciell hårdvara, när man lägger sig i någon forumtråd...de flesta bara svamlar på utan att ha egen erfarenhet av prylen som diskuteras.
Jag har alldrig tjänat på mina darorer som jag säljer, men det har varit glada grabbar som fått en bra dator billigt, då få vet att man faktiskt kan spela riktigt bra på en AMD dator, för bra mycket billigare än intel...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Hur många Svensson fattar att AMD är bättre per krona och mycket stabilare än intel/nvidia...
Dom går ju på alla försäljare som ljuger i butiken ink. appleförsäljarna.
Jag är redan extraordinär som har Runt 20 fungerande AMD datorer, Alla med som sämst AM2 moderkort, Men har en hel hög äldre oxå som saknar, tex låda, HDD & nätagg...

Svensson spelar inte på sin dator, då behövs inte någon superduper intel, då räcker det med en FM1 eller FM2 plattform.

Stabilare än intel/Nvivida njaa det där tror jag inte ett dugg på tyvär men det jag gillar med amd är att med phenom processorerna som fanns förr att köpa kunde man få en väldigt bra dator trots att inte behöva lägga ner en förmögenhet. Hade jag dock spelat tyngre spel som wow bf3 liknande hade jag absolut kört intel antagligen 3770k

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

Dom förökar sig själva
Jag kan inte låta bli att köpa nått till bra pris... det blir då helt plötsligt delar över, som med en eller två nya delar blir en helt ny dator.
Fyndhörnan på komplett har en hel del roliga saker... Nu i helgen vart det en FX-8350 för 1300:- samt en H70 men 2 extra fläktar för 499:-
Förra helgen en H1001 för 789:- den förra H100an fick jag för 430:- men den är inte ok, den har för hög fart på fläktarna, men det var ju billigt
Då jag inte gillar intel och nvidia, så kan jag inte köpa en fetare burk, men FX-8350 ska ju vara fet nog i olika sammanhang.
Jag kan ta en HDD och sätta i vilken burk som helst, då AMDs hårdvara är rätt lika över serierna.
Så det är lätt att flytta runt grejjerna.
Sedan så är det roligt att man har en speciell hårdvara, när man lägger sig i någon forumtråd...de flesta bara svamlar på utan att ha egen erfarenhet av prylen som diskuteras.
Jag har alldrig tjänat på mina darorer som jag säljer, men det har varit glada grabbar som fått en bra dator billigt, då få vet att man faktiskt kan spela riktigt bra på en AMD dator, för bra mycket billigare än intel...

En FX-8320 eller FX-8350 är lätt fet nog för spel. Presterar ju lika bra eller bättre än i5-3570k, och ibland även över i7-3770k. Iallafall enligt flera tester.
Så en ordentligt burk går att fixa Typ FX-8350, dubbla 7970, custom vattenkylning osv.
Jag personligen skulle ha det som mål och tanke istället för att bara köpa för det är billigt. Fast du kanske inte är intresserad av att spela/tunga program och mer intresserad av att bygga?^^

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

En FX-8320 eller FX-8350 är lätt fet nog för spel. Presterar ju lika bra eller bättre än i5-3570k, och ibland även över i7-3770k. Iallafall enligt flera tester.
Så en ordentligt burk går att fixa Typ FX-8350, dubbla 7970, custom vattenkylning osv.
Jag personligen skulle ha det som mål och tanke istället för att bara köpa för det är billigt. Fast du kanske inte är intresserad av att spela/tunga program och mer intresserad av att bygga?^^

Jag har barn och barnbarn i spelåldern, dom klagar aldrig på att de datorer som jag förser dom med hackar eller laggar i spel, men dom får ju låna datorerna gratis, med ständiga uppdateringar
Jag gillar att planera och bygga en dator, men jag hatar problemlösningar med trilskande hårdvara, därför så har jag mina pålitliga märken.
AMD, Corsair, Fractal Design, Western Digital, ASUS, Gigabyte, Noctua, Zalman mfl.

En typisk PERA_DATOR:
Låda: FD
Nätagg: Corsair eller FD
Fläktstyrning: Zalman ZM-MFC1+
Fläktar: FD eller Noctua
Moderkort: ASUS eller Gigabyte med AMD sockel, gärna med lite bättre kretsar och bestyckning än vad som behövs...
Processor: AMD olika beroende på sockel på moderkort.
Kylning: Vätska Corsair Hxx med Noctua p/p, eller Luft CoolerMaster 212+, Har 20+ orginalkylare kvar i paketen
Minne: Corsair för det mesta, funkar alltid
SSD: Corsair eller Kingston, gärna de lite mera påkostade. GT eller HyperX
HDD: Western Digital, färg beroende på vad den ska göra. Black/Blue för op & Red/Green för lagring, Rapptor för att det är kul
DVD: Random billigaste ofta Samsung för jag har lösa olikfärgade framsidor till dessa om man vill byta färg.
Grafik: Alltid ATI/AMD men inte alltid det senaste, de bästa ur förra generationen duger bra. HD5850 är ju fortfarande användbar

Om jag då bara att byter ut moderkort, processor & grafik till konkurerande märken för att rätta in mig i ledet av Svenssons som tror att dessa andra märken är så mycket bättre...NEJ ALDRIG.
Snabbare & dyrare JA, men inte bättre, vadå kvalité eller vad är det som skulle vara bättre?
Jag kan nog köpa en serverhall för de pengar som jag har lagt ner på AMD datorer de senaste åren, priset är inte avgörande, om jag bara ville så skulle kag kunna bräcka de flesta i forumet med en värstingdator...
Men jag sitter hellre här med mina AMD under korkeken och luktar på komponenterna
Det finns inget bättre än när biospipet hörs och datorn botar upp för första gången, alla fläktar drar igång och allt fungerar direkt...
Men Ja, det har blivit föööööör många datorer

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Stabilare än intel/Nvivida njaa det där tror jag inte ett dugg på tyvär men det jag gillar med amd är att med phenom processorerna som fanns förr att köpa kunde man få en väldigt bra dator trots att inte behöva lägga ner en förmögenhet. Hade jag dock spelat tyngre spel som wow bf3 liknande hade jag absolut kört intel antagligen 3770k

Jag misstänker att nividia och intel håller ihop mot AMD/ATI så det SKA bli problem med tex. CF på en intelmaskin.
Om man läser trådarna så är det inte så ofta som det är problem med sli eller CF på i ett AMD system, heller inte med annan hårdvara, men det kan bero på att det är flera som köper intel/nividia än AMD/ATI, då blir det mera fel oxå

Refererar till en annan tråd om ålder i forumet, så är det väl mera yngre som spelar rena spel, men äldre har datorn till annat oxå.
Dotterns kille håller på med att filma och redigera (Typ SonyVegas & Adobe After-någonting), Han hade en upplåst AMD x2 555BE och 4gb minne samt ett HD4890, det fungerade nästan...han lade pengarna på kamrorna och annan utrustning istället
Han spelar de flesta spel på den som "normala" 23åringar spelar...

Han fick nu lite snabbt en gammal 1090T, 16gb minne och ett HD5850 i första vändan, Han blev lyrisk över att det renderade och flöt på riktigt bra.
Men han har en IDE HDD och ett par gammla SATA-1 diskar, så det blev inte optimalt, men om han skaffar en billig SSD och en modern HDD så kommer datorn att bli som ny, utan att behöva intel/nividia
PS jag gillar inte äpplen heller

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

Om jag då bara att byter ut moderkort, processor & grafik till konkurerande märken för att rätta in mig i ledet av Svenssons som tror att dessa andra märken är så mycket bättre...NEJ ALDRIG.
Snabbare & dyrare JA, men inte bättre, vadå kvalité eller vad är det som skulle vara bättre?

Vet inte varför du går in på detta varje gång man nämner en "värsting dator"... Jag har inte sagt ngt om att byta till Intel/nVidia. Som sagt. en fx-8350 och dubbla 7970. (dvs amd) räknas väl som en värsting burk (bortsett från 3930k och 3960x. men dessa är ju så extremt dyra).
Och vadå att svenssons säger att "konkurrerande märken" är bättre än amd? tror det finns ungefär lika många amd som intel/nvidia fanboys faktiskt.
Och behöver inte vara snabbare för den delen heller..
Tycker din inställning är lite fel!

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Vet inte varför du går in på detta varje gång man nämner en "värsting dator"... Jag har inte sagt ngt om att byta till Intel/nVidia. Som sagt. en fx-8350 och dubbla 7970. (dvs amd) räknas väl som en värsting burk (bortsett från 3930k och 3960x. men dessa är ju så extremt dyra).
Och vadå att svenssons säger att "konkurrerande märken" är bättre än amd? tror det finns ungefär lika många amd som intel/nvidia fanboys faktiskt.
Och behöver inte vara snabbare för den delen heller..
Tycker din inställning är lite fel!

Nja.. jag kanske svarade lite generellt, Det är lätt att sväva iväg..Inget personligt. men det är ju flera som har nividia & intel än AMD, det bevisar ju försäljningsstatestiken.
Det är massor med folk som felaktigt tror att man har en "Värsting" bara för att det sitter annat än AMD i burken...
Det är bara att gå in i köpråden i forumet så ser man många felaktiga påståenden
Men det jag menar är att de flesta TROR att det är så mycket bättre med dessa andra märken, och det är oftast Svensson, som inte är så insatta i datorvärlden...Fråga vilken försäljare som helst i de stora varuhusen, så ljuger de en rätt i ansiktet om att intel är sååå mycket bättre.
Söker man på intel vs.AMD så kommer intels skumma affärer fram, där de har förbjudit darorbyggare att använda AMD i sina produkter, intel är dessutom blivit fällda för det, dom är som apple där, lite maffia

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Fan vad grymt att du har 100Mbit/s och får ut 300+ när du köper en ny router! IMPRESSIVE!

Permalänk
Medlem
Skrivet av melviz:

Fan vad grymt att du har 100Mbit/s och får ut 300+ när du köper en ny router! IMPRESSIVE!

BBBs Router har en limit på 100Mbit/s
Så när jag bytte till egen 1000Mbit/s router så fungerade det, men nu har dom strypt till 100Mbit/s igen.
Man får högre hastighet om man betalar mera
Det var kul så länge som det varade - sa tandtrollet

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Riktigt nice galleri Du är inte sugen på att sälja 800D?

Visa signatur

Chassi In-Win GRone Big Tower White | Nätagg Antec 750w Bronze+
Cpu Intel Core i5 3570 @ 4.4Ghz | Kylning XSPC RayStorm 750 RS360
Moderkort Asus Maximus V Gene | Ram Corsair Dominator 6GB 2000Mhz
Gpu GTX 670 | SSD 64GB & 120GB | Hdd 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimed:

Riktigt nice galleri Du är inte sugen på att sälja 800D?

Hej. tackar för beröm
Den säljer jag nog aldrig...
Obsidian 800D är min testrigg, som jag alltid byter delar i, för att det går så lätt.
Jag funderade på 900D, men då saknas ju möjligheten att snabbt byta diskar.
Nu är det busenkelt att fippla runt med HDD i Hotswapen som är i metall, till skillnad från 900Ds lösning.
Det får bli byte när det kommer en fullvärdig uppföljare.
Tyvärr så blir nog inte Obsidianserien bättre än så här...
Om Corsair fortsätter att bygga klenare HDD lösningar, så kommer nog 800D att ha ett bra andrahands värde framöver.
Du såg väl Jonas recension av 900D?

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Hej. tackar för beröm
Den säljer jag nog aldrig...
Obsidian 800D är min testrigg, som jag alltid byter delar i, för att det går så lätt.
Jag funderade på 900D, men då saknas ju möjligheten att snabbt byta diskar.
Nu är det busenkelt att fippla runt med HDD i Hotswapen som är i metall, till skillnad från 900Ds lösning.
Det får bli byte när det kommer en fullvärdig uppföljare.
Tyvärr så blir nog inte Obsidianserien bättre än så här...
Om Corsair fortsätter att bygga klenare HDD lösningar, så kommer nog 800D att ha ett bra andrahands värde framöver.
Du såg väl Jonas recension av 900D?

Hehe jag förstår dig
Ja precis jag satt och tittade på klippet häromdagen, jag personligen fastnade mer för 800D.
Tyvärr hittar jag den inte att köpa någonstans.

Visa signatur

Chassi In-Win GRone Big Tower White | Nätagg Antec 750w Bronze+
Cpu Intel Core i5 3570 @ 4.4Ghz | Kylning XSPC RayStorm 750 RS360
Moderkort Asus Maximus V Gene | Ram Corsair Dominator 6GB 2000Mhz
Gpu GTX 670 | SSD 64GB & 120GB | Hdd 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimed:

Hehe jag förstår dig
Ja precis jag satt och tittade på klippet häromdagen, jag personligen fastnade mer för 800D.
Tyvärr hittar jag den inte att köpa någonstans.

Jorå lite här & där http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=464690

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Tusen tack, typiskt mig att glömma kolla på prisjakt

Visa signatur

Chassi In-Win GRone Big Tower White | Nätagg Antec 750w Bronze+
Cpu Intel Core i5 3570 @ 4.4Ghz | Kylning XSPC RayStorm 750 RS360
Moderkort Asus Maximus V Gene | Ram Corsair Dominator 6GB 2000Mhz
Gpu GTX 670 | SSD 64GB & 120GB | Hdd 500GB

Permalänk
Avstängd

Ja det var en intressant läsning du har lite att hålla igång med

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hytin:

Ja det var en intressant läsning du har lite att hålla igång med

Ja, Nu håller jag på med en rundmatning på delar igen...
Så en uppdatering av galleriet är på gång, med lite nya bilder.
Har ett CM HAF XB på ingång, Och två AMD 770/SB950 AM3+ kort på ingång.
Så det gäller att frigöra delar så det blir optimalt...
En XFX HD7870 fick jag skicka på RMA idag, men ska se efter om det finns nått annat skoj istället
Ska försöka att optimera lådorna och sälja av lite färdiga system, är inte riktigt nöjd med ASUS IV Extreme korten, pga den lilla ettriga moderkortsfläkten, men prestandan är det inget fel på...så det kan bli ett par bra speldatorer av dessa system, en i FD ARC och en i Corsair Carbide, med bra övriga delar...billigt.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk

Snyggt galleri, en riktigt entusiast du
Har en fråga medens jag ändå är här
Du som är amd "specialist" (om jag får kalla dig det), vad är en amd phenom II x6 1090t värd idag begagnad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacke3:

Snyggt galleri, en riktigt entusiast du
Har en fråga medens jag ändå är här
Du som är amd "specialist" (om jag får kalla dig det), vad är en amd phenom II x6 1090t värd idag begagnad?

Jag vet inte riktigt, men 5-600:- beroende på köpare. om det är någon som har resten, och vill uppgradera sin AM3, men inte har AM3+, så kan det bli lite mera...kanske 800:- vid en bra affär.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...