Permalänk
Medlem

E3 2013 Diskussionstråd

Cirka en vecka kvar till Electronic Entertainment Expo(E3), tycker att vi kan börja diskutera vad vi se/höra/spela!

GameSpot E3 Preview Intervjuer och några nya(?) spel.

GameTrailers, IGN och Gamespot kommer sända hela måndagen för- och eftersnack på alla stora presskonferens.
Gametrailers och IGN kommer börja sända klockan 18:00 och första presskonferensen börjar med Microsoft 18:30.

Tider för Presskonferens, svensktid

Microsoft
måndag den 10 juni 2013, 18:30:00
GameTrailers | IGN | Gamespot

EA
måndag den 10 juni 2013, 22:00:00
GameTrailers | IGN | Gamespot

Ubisoft
tisdag den 11 juni 2013, 00:00:00
GameTrailers | IGN | Gamespot

Sony
tisdag den 11 juni 2013, 03:00:00
GameTrailers | IGN | Gamespot

Nintendo
tisdag den 11 juni 2013, 16:00:00
http://e3.nintendo.com/ (Tack mAster9)

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | Samsung 840 Pro +
Seagate Barracuda 4TB med Primocache | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Jag vill se BF4 multiplayer så man man se om det är nytt eller same same

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

Jag vill se att en presentation avbryts, och sedan kommer G-man fram på duken och säger några fina ord, sedan kommer Gabe Newell upp på scen och visar Half Life 3

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Här kommer man hitta Nintendos stream
http://e3.nintendo.com/

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Ser fram emot Microsofts konferens när de kommer att offentliggöra en hel del exklusiva titlar

Ser även fram emot att se Destiny på One

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Här kommer man hitta Nintendos stream
http://e3.nintendo.com/

Jag trodde inte att de skulle ha någon presentation. Trevligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Jag trodde inte att de skulle ha någon presentation. Trevligt.

De ska ha alla '3' presentationer, men de ska inte ha det som förut. Just nu delar de upp sin presentation i 3 delar. En för pressen, en för oss, en för deras aktiehållare och inte samla ihop allt i en enda stor där halva handlar om siffror som för oss är ganska hyfsat ointressant.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

De ska ha alla '3' presentationer, men de ska inte ha det som förut. Just nu delar de upp sin presentation i 3 delar. En för pressen, en för oss, en för deras aktiehållare och inte samla ihop allt i en enda stor där halva handlar om siffror som för oss är ganska hyfsat ointressant.

Precis. Vi kommer få en presentation på en timme som endast handlar om spelen.

Permalänk
Medlem

Det här kan nog bli den mest intressanta e3 på länge. 3 nya konsoler som alla lär ha en massa spel att visa upp.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Jag vill se BF4 multiplayer så man man se om det är nytt eller same same

Om du inte får se det där så kommer det under dreamhack iaf. Jag kommer att sitta som klistrad på plats.

http://www.dreamhack.se/dhs13/2013/05/30/dice-talks-battlefie...

Citat:

Daniel Matros, Producer at DICE will visit DreamHack Summer 2013 directly after E3 and talk about all the news about Battlefield 4. There will also be a Q&A where you can ask Daniel what ever you want. Multiplayer will be the focus of the presentation.

Permalänk
Medlem

Har uppdaterat förstainlägget med länkar och lite info.

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | Samsung 840 Pro +
Seagate Barracuda 4TB med Primocache | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Titanfall. Ska tydligen använda molnet för fysik och AI-beräkningar.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Titanfall. Ska tydligen använda molnet för fysik och AI-beräkningar.

lol

Permalänk
Medlem

Jag gillade presskonferensen iaf.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

5k för Xbox One. Rimligt, tanke på att Kinect ingår

Permalänk
Entusiast
Skrivet av RepZi:

5k för Xbox One. Rimligt, tanke på att Kinect ingår

Tycker inte jag i alla fall... Kommer ihåg att jag köpte Xbox 360 för typ 3000kr vid release och lägger man på Kinect på det (1000kr vid release) så blir det knappt 4000kr. Dessutom så tvingas man ju använda Kinect så meh, priset suger för oss i Europa och England.

Men det rör mig inte över huvud taget, det blev GTX 780 för mig istället

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Inte ett enda exklusivt Xbox One spel jag ville ha, inte ett enda RPG annonserats. Jag är personligen väldigt besviken.

De bästa spelen som visades för min del vart till vart alla multiplaforms spel ^^ aja.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte bryr mej om spel mässor då EA och Blizzard ändå bara mjölkar folk på pengar?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Tycker inte jag i alla fall... Kommer ihåg att jag köpte Xbox 360 för typ 3000kr vid release och lägger man på Kinect på det (1000kr vid release) så blir det knappt 4000kr. Dessutom så tvingas man ju använda Kinect så meh, priset suger för oss i Europa och England.

Men det rör mig inte över huvud taget, det blev GTX 780 för mig istället

Köpte min Xbox 360 på release dag för 4k. Tycker 5k är helt rimligt. tanke på Kinect gick säkert på 1,5k vid release.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av simon253:

Bara jag som inte bryr mej om spel mässor då EA och Blizzard ändå bara mjölkar folk på pengar?

Menar du att du inte bryr dig om spelmässor bara på grund av det faktumet att EA och Blizzard precis som varenda spelföretag försöker mjölka folk på pengar? Låter smått roligt tycker jag för de måste de ju göra. Dessutom så är det ju praktiskt taget sel från varenda spelföretag som finns som visas upp, inte bara från EA och Blizzard.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Bara jag som inte bryr mej om spel mässor då EA och Blizzard ändå bara mjölkar folk på pengar?

Alla företag mjölkar folk på pengar.. välkommen till konsumtionssamhället

Permalänk
Entusiast
Skrivet av RepZi:

5k för Xbox One. Rimligt, tanke på att Kinect ingår

Med tanke på den mediokra hårdvaran så nej. Dessutom avskyr jag att man tvingas köpa med Kinect, är fullkomligt ointresserad av Kinect och lägger hellre pengarna på ett extra spel eller två.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MrAdde:

Med tanke på den mediokra hårdvaran så nej. Dessutom avskyr jag att man tvingas köpa med Kinect, är fullkomligt ointresserad av Kinect och lägger hellre pengarna på ett extra spel eller två.

Hårdvaran är alltid medioker i spelkonsoler för att hålla priset nere men eftersom spelen optimeras som satan för konsollerna eftersom de vet den exakta hårdvaran så kan de få konsollerna att prestera som ett HD 7970 presterar ungefär. Se bara på Xbox 360 och Playstation 3 som fortfarande spelar spel år 2013, även om det handlar om 720p i Low i 30FPS så spelar de ju i alla fall spelen

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Med tanke på den mediokra hårdvaran så nej. Dessutom avskyr jag att man tvingas köpa med Kinect, är fullkomligt ointresserad av Kinect och lägger hellre pengarna på ett extra spel eller två.

Men hur ska dom då kunna spionera på dig?

Permalänk
Medlem

Räcker Sony går ut på scenen och säger 400 dollar sen är MS körda i julhandeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Menar du att du inte bryr dig om spelmässor bara på grund av det faktumet att EA och Blizzard precis som varenda spelföretag försöker mjölka folk på pengar? Låter smått roligt tycker jag för de måste de ju göra. Dessutom så är det ju praktiskt taget sel från varenda spelföretag som finns som visas upp, inte bara från EA och Blizzard.

Skrivet av RepZi:

Alla företag mjölkar folk på pengar.. välkommen till konsumtionssamhället

Ni borde kanske kolla mer på indie marknaden för att förstå hur jag menar...
Spel mässor är bara tråkiga att kolla på. är spelet bra hör man talas om det ändå.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Mjo verkar ju som att XboxONE till och med har bättre grafik än dagen PC spel uppvisar trots allt...Quantum Break såg makalöst ut.
Microsoft gjorde en riktigt bra show!

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med Microsofts presskonferens.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario