Acer tillkännager nya Ultrabook på Computex

Permalänk
Melding Plague

Acer tillkännager nya Ultrabook på Computex

Det blir Ultrabook med Intel Haswell och den första surfplattan under 10 tum när Acer tjuvstartar Computex och presenterar nya modeller i serierna Aspire och Iconia.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Entusiast

Inte alls illa specs på S7:an men vilket pris sen!

Jag saknar förresten en rubrik med "I antågande", låter mycket grymmare

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Kul att det äntligen börjar komma igång med Computex! ser fram emot flera av era artiklar.

Sen en undran.... Acer kommer väl aldrig att ses som ett premiummärke, hur mycket bling de slänger på deras burkar

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk

Tycker den andra datorn ser lite intressant ut, har velat ha en 13" dator med dedikerad grafik, har varit lite snålt med det i föregående ultrabooks.

Visa signatur

Kalas

Permalänk
99:e percentilen

S7:an verkar nice. Sjukt att den har samma upplösning som min 27-tummare som jag köpte för 4000 kr begagnad.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

S7an ser lika trevlig ut som förra omgången. Har likt då inte pengar till den. Men kommer ändå jämföra den med Asus zenbook infinity.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Kul att det äntligen börjar komma igång med Computex! ser fram emot flera av era artiklar.

Sen en undran.... Acer kommer väl aldrig att ses som ett premiummärke, hur mycket bling de slänger på deras burkar

Gör Acer bra produkter i några år kommer folk ändra sig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Sinnessjukt pris på S7an. Hoppas priserna dalar.....

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av znyggisen:

Tycker den andra datorn ser lite intressant ut, har velat ha en 13" dator med dedikerad grafik, har varit lite snålt med det i föregående ultrabooks.

Jag tyckte det verkade ganska vanligt i Ivy bridge ultrabooks. Det kanske var mest i början.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig köpa en dator för 10k. Inte värt det när man kan få bra datorer för halva priset. Betalar inte extra bara för en dator är "ultrabook". Annars ser surfplattan nice ut. Mer konkurrens till Nexus 7 är bra.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jimicro:

Skulle aldrig köpa en dator för 10k. Inte värt det när man kan få bra datorer för halva priset. Betalar inte extra bara för en dator är "ultrabook". Annars ser surfplattan nice ut. Mer konkurrens till Nexus 7 är bra.

Välj ut en dator som Macbook Pro Retina 13 tum eller Asus motsvarighet för halva priset är du snäll
Kvalitét kostar.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Välj ut en dator som Macbook Pro Retina 13 tum eller Asus motsvarighet för halva priset är du snäll
Kvalitét kostar.

Vill inte ha en ultrabook eller en macbook. Betala för onödig design och "kvalité" säger dock inte att kvalité är onödigt . Jag har haft min netbook i ett år och den håller trots plast. Högupplöst är väl det som sticker ut för min del, annars inget märkvärdigt. Det är ju upp till var och en vad de har för behov. Mina behov kräver inte mer än en dator för runt 3-5000kr.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimicro:

Vill inte ha en ultrabook eller en macbook. Betala för onödig design och "kvalité" säger dock inte att kvalité är onödigt . Jag har haft min netbook i ett år och den håller trots plast. Högupplöst är väl det som sticker ut för min del, annars inget märkvärdigt. Det är ju upp till var och en vad de har för behov. Mina behov kräver inte mer än en dator för runt 3-5000kr.

Många definerar ett märke med "kvalitet" och inte själva kvaliteten på produkten. Därefter kan företagen ta ut stora marginaler beroende på hur de värderas. Har inget direkt med verkliga kvaliteten att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Många definerar ett märke med "kvalitet" och inte själva kvaliteten på produkten. Därefter kan företagen ta ut stora marginaler beroende på hur de värderas. Har inget direkt med verkliga kvaliteten att göra.

OKej, ska man då lägga ut 10k på en produkt som förknippas med kvalité när inte företaget räknas som ett "kvalitéföretag"?

Menar du då att Ultrabooks generellt inte behöver vara kvalitativa för att räknas som ultrabooks? Trodde det var tanken med aluminium.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk

Den med minst skärm var lite fräck. Däremot så var de andra två för dyra enligt vad jag tycker.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimicro:

Vill inte ha en ultrabook eller en macbook. Betala för onödig design och "kvalité" säger dock inte att kvalité är onödigt . Jag har haft min netbook i ett år och den håller trots plast. Högupplöst är väl det som sticker ut för min del, annars inget märkvärdigt. Det är ju upp till var och en vad de har för behov. Mina behov kräver inte mer än en dator för runt 3-5000kr.

Köpte en ASUS ultrabook för 6990kr. Mycket smidigt jämfört med vanlig laptop, vill aldrig tilllbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aliassund:

Köpte en ASUS ultrabook för 6990kr. Mycket smidigt jämfört med vanlig laptop, vill aldrig tilllbaka.

Härligt, viktigaste är att du är nöjd Jag gillar inte heller de stora klumpiga laptopparna. Tycker 11-13 är lagom storlek på en dator. Så visst hade jag hellre valt en ultrabook, dock känns de för dyra till prestanda.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimicro:

Skulle aldrig köpa en dator för 10k. Inte värt det när man kan få bra datorer för halva priset. Betalar inte extra bara för en dator är "ultrabook". Annars ser surfplattan nice ut. Mer konkurrens till Nexus 7 är bra.

Det finns ett värde i att ha en dator som håller batteriet, har en skärm som inte får ögonen att blöda och en behändig vikt. Sedan får den gärna tåla att man sätter naglarna i displayen. Sålänge en display med led inte använder pwm och har fullhd på en 13'' + skärm och uppfyller föregående krav tycker jag att den är värd ~10k, gärna lite lägre men 5k är praktiskt taget att ge bort den! Det var vad jag tänkte med asus vivobook, men den är iofs ganska plastig.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself