Spelveckan: Grid 2, The Night of The Rabbit, Wargame: Airland Battle

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macke074:

Men viktigaste är att ha kul när man spelar.

Precis, de har lyckats med lekfullheten ganska bra. Men de som har förhoppningar på ett seriöst bilspel som ska vara verklighetstroget är dömda att bli besvikna.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av GuiceU:

Alltså, det finns fortfarande inte ett ända bilspel som slår Need For Speed: Hot Pursuit. Det är ett sånt underbart spel som man bara inte kan sluta spela!

Va. Det är ett sjukt dåligt bilspel, fattar inte varför folk tyckte det var bra då det knappt var spelbart på grund av sin fysik. Jävlar vad arg jag blev när jag för femte gången tappade greppet i en kurva för att jag tog den bra. Sen upptäckte jag att det gick fortare att sladda genom kurvor och det var droppen. Avinstallerade direkt.

Skrivet av leafbranch:

Varför inte kameran ovanför huven? Samma sak som cockpit fast du har bättre översyn.

Cockpiten använder jag mest för att bara kolla runt i bilen eller kanske kör det lite ibland på kul men när det kommer till seriösa varvtider vill jag ha optimal översyn och då blir det huven.

Jag tycker den framför bilen är bäst. Då känner man hur bilen beter sig. Det är ingen som lyckats fixa så det känns som att sitta i en bil, med tank på att det ser ut som man sitter i baksätet med tanke på FOVen i de flesta spels cockpit-läge. Trist är det.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Hardware: Shipbreakers
Fick sådan flashback när jag hörde musiken...så likt...kunde det verkligen vara Spelet?
Sedan rörelsemönstret på luftfarkosterna var så väldigt likt.
När jag sedan såg GUI:t var det inga tvivel längre...Homeworld.

Bästa RTS genom tiderna...

Permalänk

Jag fick samma känsla som du Cybertsen. Blir helt klart ett köp! Homeworld var underbart!

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Medlem

Trodde att det stod "Wargame: Arlanda Battle"
Blev lite besviken när jag såg vad det egentligen stod

Permalänk

Problemet med dom flesta bilspels tillverkare är att det ska mest satsar på att göra supersnabba bilar till spelen så det blir så enformigt. Lika kul att köra en Volvo V70 eller varför inte en Volkswagen Beetle från 1960 istället för en lambogini med V12.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Va. Det är ett sjukt dåligt bilspel, fattar inte varför folk tyckte det var bra då det knappt var spelbart på grund av sin fysik. Jävlar vad arg jag blev när jag för femte gången tappade greppet i en kurva för att jag tog den bra. Sen upptäckte jag att det gick fortare att sladda genom kurvor och det var droppen. Avinstallerade direkt.

Väldigt sant att fysiken inte ligger på topp, men känslan är definitivt på topp däremot!

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.

Permalänk
Medlem

Wargame: Airland Battle come to daddy

Permalänk
Discokungen
Skrivet av GuiceU:

Väldigt sant att fysiken inte ligger på topp, men känslan är definitivt på topp däremot!

Jag håller verkligen inte med. Blev åksjuk av spelet och helt sönderkörd av AIn. Det händer inte i vanliga racingspel... Kul att du njuter av det i alla fall!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

På tal om GRID 2

Alla bilar har ju samma "Handling". Dock så fort man gör en sväng så slirar bilen sidleds. Inte ens verkligt.

Permalänk

Mirrors Edge 2 hoppas hoppas.

Permalänk
Avstängd

Tråkigt att ni inte nämnde Dust an Elysian Tail.

Riktigt fint animerat spel och roligt gameplay med bra kontroller, funkar att lira med tangentbord bra men körde det med xbox dosa.

och hela spelet är gjort av 1! person, bara musik och rösterna är gjorde av några andra

Permalänk
Medlem

Den enda gången jag använder cockpit-view är när ja bläddrar igenom alla fram till bumpercam.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yoshifavorite-94:

Problemet med dom flesta bilspels tillverkare är att det ska mest satsar på att göra supersnabba bilar till spelen så det blir så enformigt. Lika kul att köra en Volvo V70 eller varför inte en Volkswagen Beetle från 1960 istället för en lambogini med V12.

Nu har ju Lamborghini en ganska distinkt V10a under huven, om du syftar på klassiska Gallardo... Men intressant twist, känns lite som om man är ute efter att köra en gammal bubbla så hoppar man nog in på GTA å letar i garage dock ; )

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

Grid 2 är inte och marknadsförs inte som en bilsimulator...

Jag vet inte riktigt hur man ska tolka det här som dom skriver...

key Features
The race comes alive with GRID 2’s TrueFeel™ Handling system for edge-of-control exhilaration

TrueFeel för mig är då inne mer på simulator än arkad...

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk
Skrivet av rubbeezy:

På tal om GRID 2

Alla bilar har ju samma "Handling". Dock så fort man gör en sväng så slirar bilen sidleds. Inte ens verkligt.

stämmer inte , visst uppför de sig olika. grip ,balanced, drift. alla fall jag märker

Permalänk
Medlem

Jag tycker att dem borde klämma in cockpit view hur som helst. Alltid bra med valmöjligheter, det är inte alla som gillar cockpit view. Men för oss som gillar så känns det lite "meh" Men jag köper det ändå bara för att jag gillar bilspel.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

GRID 2 har inte den bästa fysiken, till och med F1 spelen har bättre i fråga om att faktiskt känna hur bilen beter sig vilket man inte kan göra alls i GRID 2. Och sen är spelet för kort och AIn för lätt. Spelade genom det först på Medium på cirka 6-7 timmar och med tanke på att allt efter timme 1 är likadant om och om igen så är det inte bra... och en genomkörning på högre svårighetsgrad gav mig inget mer. För lite banor och för mycket upprepning om och om igen och varför lägga till Indy bilen men inget race med den? Och bara 5 varv på Custom Event?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Precis, de har lyckats med lekfullheten ganska bra. Men de som har förhoppningar på ett seriöst bilspel som ska vara verklighetstroget är dömda att bli besvikna.

Exakt iaf när man kolla på youtube så ser de ut att vara riktigt kul, dock så ha jag inte spelat detta än, men kommer förmodligen göra det. Ja ja håller med dig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Tycker det var riktigt tråkigt att dom helt struntade i cockpit vyn i Grid2, visst jag brukar inte använda den allt för ofta, men då jag använder den så blir jag alltid så fascinerad och alltid roligt med lite variation istället för att bara köra med standard vyn över bilen.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

GRID 2 var en besvikelse.

En löjlig bilfysik för i min värld ska man inte belönas med fart och grepp om man tappar greppet (bakändan) powerslide blää ett Ridgeracer wonnabe spel, Ai är inte smart på nåt sätt menyerna otroligt irriterande med sina långa laddtider. Har dock kört några bilar som var sådär (har inte spelat klart än)

Minikartan gillade jag med sina små prickar som visa motståndarna (och inte som i Forza Horizon med sina stora döljande prickar) men det hann jag bara tänka sen kom det race utan karta och med en bana som ändra på sig.

Nej det var verkligen inte ett spel jag älska eller vill rekomendera, att det är jävligt snyggt hjälper inte mycket.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Skrivet av Lasse468:

Finns det något realistiskt nyutvecklat Racing Sim? Känns himla trögt på den fronten.. Är SIMBINs lir de nyaste?

//Lasse

iRacing, rFactor2 (beta), RaceRoom, Asseto Corsa (beta) , pCars( pre-Alpha ) är väl de simmarna som finns där ute nu som utvecklas. Annars är det rFactor1, Live for Speed, NetKar Pro, GTR2 som fortfarande har en aktiv community.

Permalänk
Medlem

Inget Rising Storm!?

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Inget Rising Storm!?

Eller hur vad i helvete?

Permalänk
Skrivet av Skirner:

TrueFeel för mig är då inne mer på simulator än arkad...

Nä.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skirner:

Jag vet inte riktigt hur man ska tolka det här som dom skriver...

key Features
The race comes alive with GRID 2’s TrueFeel™ Handling system for edge-of-control exhilaration

TrueFeel för mig är då inne mer på simulator än arkad...

ja för du driftar ju med framhjulsdrivna bilar.. och tar 90* svängar i 150km/h

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av masonitskiva:

pCars( pre-Alpha ) är väl de simmarna som finns där ute nu som utvecklas.

pCars såg mycket bra ut. Hoppas bara den får realistisk fysik... RaceRoom ska jag prova. Tack för tipsen.

Inget arkadbjäfs för min del som att t.ex. sitta på taket eller stötfångaren och köra...

//Lasse