Asus presenterar högupplösta Zenbook Infinity med Gorilla Glass 3

Permalänk
Avstängd

USB driven dremel med en putsduk måste vara det optimala tillbehöret till den datorn.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av Insigma:

Nycklar spelar ingen roll eftersom glas är hårdare än järn. Sten/grus däremot ska du undvika eftersom det är hårdare än glas.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jag har hört det förr, men nycklarna kan ju fortfarande repa upp det på telefonen som inte består av glas så undviker dom i vilket fall. Sen vill jag hellre ha en fin skärm än att chansa.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Fast den är rätt svart ändå..... Snygg.

Vet inte om det beror helt på montern den är i men chassit ser ut att vara i skinande plast. Detta får en att undra om migrän är en faktor som Asus tagit med i funderingarna.

Skrivet av Nomu:

Jag tappade mig SGS2 på asfalt 3-4 gånger när jag var ute och cyklade utan ordentlig hållare utan en enda repa på glaset. Plasten blev dock ganska fint kantstött.

Samma här. Plasten på baksidan tål betydligt mindre stryk än själva displayen.

Skrivet av Insigma:

Nycklar spelar ingen roll eftersom glas är hårdare än järn. Sten/grus däremot ska du undvika eftersom det är hårdare än glas.

Skickades från m.sweclockers.com

Så hur förklarar du att den enda repa jag har på min SGS2 är från ett par nycklar? Allt som behövs är ett trubbigt eller vasst föremål för att rispa en skåra i glas.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Vet inte om det beror helt på montern den är i men chassit ser ut att vara i skinande plast. Detta får en att undra om migrän är en faktor som Asus tagit med i funderingarna.

Själv hoppas jag att eloxeringen är matt och att det är någon form av textur på metallen. Annars kan det lätt se hemskt ut. Det lär hur som helst inte vara något exemplar från en produktionslinje utan innan den är anpassad för tillverkning. Jag tänker inte bedöma några av de ultraportabla dual-core Haswell-burkarna innan de faktiskt finns på marknaden, de flesta modeller har uppdaterats och U/Y-chippen faktiskt finns i volymer. Det går inte att döma några innan man faktiskt kan välja bland dem.