Permalänk

Återställer

Hej, jag undrar om man "återställer till tidigare versioner" på en SSD hårddisk Vad händer?

Permalänk

Som på en vanlig hårddisk. Ifall du menar i Windows då det bara är Windows mjukvaran som ändras. Filer och så kan försvinna samt vissa inställningar men inget annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille1086:

Hej, jag undrar om man "återställer till tidigare versioner" på en SSD hårddisk Vad händer?

Du måste ha en återställningspunkt att återställa till. Som standard sparar inte Windows någon historik över filerna. Men genom återställningspunkter och "Volume Shadow Copy Service" kan du få den att ha historik över ändringar. Spelar ingen roll om det är en hdd eller ssd

Permalänk
Skrivet av Deathdevil:

Som på en vanlig hårddisk. Ifall du menar i Windows då det bara är Windows mjukvaran som ändras. Filer och så kan försvinna samt vissa inställningar men inget annat

har ju installerat windows på SSD men om jag återställer försviner windows då?
för den har 8 gb kvar av 120 "warning" och så hittar inget jag kan tabort

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille1086:

har ju installerat windows på SSD men om jag återställer försviner windows då?
för den har 8 gb kvar av 120 "warning" och så hittar inget jag kan tabort

Om du inte har installerar ganska mycket program på din SSD så lär det finnas en hel del att ta bort.
Du kan Inaktivera Hibernate, Flytta på växligsfilen till annan disk, flytta på mina dokument.
Vidare kan du ta bort återställningspunkter och avinstallera program och installera dessa på annan disk.
Och du kan rensa i olika temp kataloger.

Om du menar återställer windows, som i och med att du kör en recovery från tillverkarens recoverypartion, ja nuvarande windows försvinner.
Kör du däremot med systemåterställnings verktyget, så att du backar datorn några dagar så finns windows kvar.
Men systemåterställning är ju inte riktigt rätta botemedlet om du har platsbrist.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Om du inte har installerar ganska mycket program på din SSD så lär det finnas en hel del att ta bort.
Du kan Inaktivera Hibernate, Flytta på växligsfilen till annan disk, flytta på mina dokument.
Vidare kan du ta bort återställningspunkter och avinstallera program och installera dessa på annan disk.
Och du kan rensa i olika temp kataloger.

Om du menar återställer windows, som i och med att du kör en recovery från tillverkarens recoverypartion, ja nuvarande windows försvinner.
Kör du däremot med systemåterställnings verktyget, så att du backar datorn några dagar så finns windows kvar.
Men systemåterställning är ju inte riktigt rätta botemedlet om du har platsbrist.

jag skulle bara vilja tömma hårddisken på alla program eller typp rensa hela datorn så att den blir som nye ( den är typp ny en månad) men rensa allt förutom windows så allt försviner utan windows

Permalänk

Kan man lagra på SSD och bara dra över sedan till 2 t?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av wille1086:

jag skulle bara vilja tömma hårddisken på alla program eller typp rensa hela datorn så att den blir som nye ( den är typp ny en månad) men rensa allt förutom windows så allt försviner utan windows

Formatera och installera om Windows?

Skrivet av wille1086:

Kan man lagra på SSD och bara dra över sedan till 2 t?

Det är klart man kan lagra på en SSD också, men med tanke på det otroligt mycket högre pris/GB så är det ju smartare att lagra saker på en vanlig HDD.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.