Asus låter konstnärer formge moderkort

Permalänk
Medlem

varför är så många här så jävla dryga, det är som om ni aldrig har hört talas om konstverk förut gjorda av praktiska föremål som finns i vardagen.....

Detta är "Defenitivt" inte prylar som kommer att hamna i någons dator, dom är alldeles för ofunktionella.... Ta konstverk för vad dom är KONSTVERK

Permalänk
Medlem

Uggglyyyy, vet inte vad dom vill åstadkomma med denna fula utsmyckning.

Ser ut som dom slaktat en Star Wars byggmodell och limmat fast bitarna slängt på lite matt färg och gnuggat med lite stålull.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk

whaa whaaa, najsigt tycker jag och som tidigare har sagt's så skulle jag aldrig köpa något av dom...precis som jag aldrig kommer köpa en tavla av nån "känd/klassisk" konstnär.. i ärlighetens namn så skummade jag bara igenom texten och antog att dom inte var till försäljning

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SysGhost:

En del av av dessa alster är ju icke praktiska.
Det vill säga ej användbara i en funktionell maskin. Detaljer är i vägen för väsentliga kontakter/kortplatser och monteringssdetaljer.

Hade ju varit intressant om dessa alster kunnats användas direkt i ett datorbygge.

Det är ju en del av definitionen av konst, att det ska sakna funktion.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zotamedu:

Det är ju en del av definitionen av konst, att det ska sakna funktion.

Visserligen rätt så.
Men jag ser ingen nackdel med att komrpmissa en skvätt och låta alstrena "installeras" i ett transparent chassi eller matchande chassi med stort sidofönster.

Till er andra i tråden:
När det kommer till konst, så är smaken som baken. En del gillar det, andra gör det inte. Ta det för vad det är och respektera det. Abstrakt stycke konst. Man behöver inte älska det.
Persomligen är detta inte kopp te heller. Men det vore intressant att se fler allternativa "konststycken" i detta utförande. (Fullt funktionsdugligt / installationsbart då)

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SysGhost:

Visserligen rätt så.
Men jag ser ingen nackdel med att komrpmissa en skvätt och låta alstrena "installeras" i ett transparent chassi eller matchande chassi med stort sidofönster.

Till er andra i tråden:
När det kommer till konst, så är smaken som baken. En del gillar det, andra gör det inte. Ta det för vad det är och respektera det. Abstrakt stycke konst. Man behöver inte älska det.
Persomligen är detta inte kopp te heller. Men det vore intressant att se fler allternativa "konststycken" i detta utförande. (Fullt funktionsdugligt / installationsbart då)

Fast är de ens tänkta att kunna användas? Jag hittar inte så mycket om konceptet på internet när jag kollar runt. Det ser ju ut som om de gett ett par kort till några galna moddare och bett dem göra något galet och iögonfallande.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av destoxes:

Varför tar alla det så seriöst? Det är ju knappast något de tänker sälja, eller som sagts tidigare, en kul grej

Haha! håller med. Är folk verkligen så slöa i skallen?

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Vore kul att se filmteman på moderkort, gärna strömlinjeformade eller lite slimmade dock.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zotamedu:

Fast är de ens tänkta att kunna användas? Jag hittar inte så mycket om konceptet på internet när jag kollar runt. Det ser ju ut som om de gett ett par kort till några galna moddare och bett dem göra något galet och iögonfallande.

Ja. I det här fallet ja.
Men jag står fast vid att jag skulle vilja se och eventuellt ha något konstnärligt och funktionellt som kan tillfalla mig i smaken. Ett önskemål från min sida skrivet på ett öppet forum helt enkelt. Det är ju gott om moddare här hos Sweclockers

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SysGhost:

Ja. I det här fallet ja.
Men jag står fast vid att jag skulle vilja se och eventuellt ha något konstnärligt och funktionellt som kan tillfalla mig i smaken. Ett önskemål från min sida skrivet på ett öppet forum helt enkelt. Det är ju gott om moddare här hos Sweclockers

Jag kan hålla med om att det vore roligt om det satsades lite mer på design på moderkort. Även design som inte bara är vapen. Det vore intressant att låta ett par designers leka fritt med ett moderkort. Man har ju väldigt lite svängrum på vad man kan göra med tanke på det ytterst begränsade utrymmet som ett moderkort ger. Vore ändå kul att se några tänka om helt och göra något nytt för handen på hjärtat så ser ju alla moderkort i princip likadana ut.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Som om MSIs patronhylsor inte var tillräkligt klyshigt...

Skulle behöva fokusera på att få fram en stilig design istället och inte bara gå på machostereotypen eller få prylen att se ut som nåt man hittat på havsbotten.

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk

Warhammer 40K

Känns rätt mycket Warhammer 40K över det hela.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma