Söker "Nya" tecknade serier

Permalänk
Medlem

Söker "Nya" tecknade serier

Söker serier som påminner om
Ben 10
Green Lantern The Animated Series
Godzilla The Series
Generator Rex

så kom gärna med förslag
Ni kan även komma med förslag på anime även om jag mer eller mindre har sett mig mätt på dom.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av drago87:

Söker serier som påminner om
Ben 10
Green Lantern The Animated Series
Godzilla The Series
Generator Rex

så kom gärna med förslag
Ni kan även komma med förslag på anime även om jag mer eller mindre har sett mig mätt på dom.

Kan själv gilla att kolla på tecknade serier, trots min ålder, men det är inte helt lätt att hitta serier att fastna för.
Just "Green lantern animated series" kollade jag på. Den tycker jag var riktigt bra. Gillar själva ide'n i Green lantern universat med "lantern corps" för olika färger som representerar olika känslor. Det är lite som i star wars med mörka och goda sidan, fast mycket mer mångsidigt.
I början tyckte jag datoranimationerna såg lite väl grova och klumpiga ut, men jag vande mig. Serien hade verkligen potential och började utvecklas till något riktigt bra. Då la dom ner den...
Kollade på versionen med engelskt tal. Såg senare något svenskdubbat avsnitt på tv och rösterna fick allt att låta extremt töntigt och förstörde mycket.

Skulle väldigt gärna se en vettig otecknad film eller tv-serie om hela green lantern universat med alla olika färger på lyktorna representerade.
Finns väldigt mycket potential och bra storys att skapa där.

Angående frågeställningen så är en annan tecknad serie jag kollade på förut "Avengers : Earths mightiest heroes". Den var klart sevärd, men som alla lite bättre serier las den snabbt ner. Två säsonger gjordes dock.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Entusiast

Enda jag kan komma på rent spontant som skulle passa någorlunda in är Ghost in the Shell. Sjukt bra anime-serie med ett par bra filmer. Lobbyscenen i Matrix är till exemepl inspirerad av en scen från första Ghost in the Shell-filmen. Det är nog den enda actionserien jag tittat på.

Annars gillar jag Adventure Time with Finn and Jake. Svårt att beskriva vad den handlar om då manusförfattarna antagligen går på en rätt avancerad blandning av cannabis, svamp, ecstasy och de slickar antagligen på en och annan padda också.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

+1 på Adventure Time. Släng in de fåtal korta avsnitten från serien Bravest Warriors också och du har dig en heldag med kvalitetstecknat.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Ghost in the Shell har jag redan sett
Adventure Time ser jag hos en kompis lite sporadiskt ganska kul men inte en jag skulle orka se från början till slut
Bravest Warriors och Avengers : Earths mightiest heroes ska jag ta och kolla upp

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Några fler förslag?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Legend of korra

Permalänk
Medlem

Sett om det inte har släpts mer. Även orginal Avatar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tron Uprising

Permalänk
Medlem

Young justice?

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Har inte sett Tron Uprising eller Young justice så jag ska ta mig en titt på dom

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Neon Genesis Evangelion
The Rose of Versailles

Vet inte om dom påminner om det du säger man det är 2 av dom bästa tecknade serierna jag sett iaf...

Permalänk
Medlem

Såg att du ser på lite mer "seriösa" tecknade serier, om du vill skratta lite så skulle jag rekommendera både Bob's Burgers och Archer, båda är riktigt bra.

På Animefronten så var det ett tag sedan jag kollade så vågar inte rekommendera någon ny serie, dock så älskade jag att kolla på Hajime no Ippo.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370