Spelveckan: Remember Me, Gunpoint

Permalänk
Melding Plague

Spelveckan: Remember Me, Gunpoint

Personliga minnen är inte bara en handelsvara utan kan även manipuleras i dystopiska Remember Me. I pusslet Gunpoint blir det däremot lättsamma spionuppdrag och problemlösning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gunpoint såg ut som ett väldigt roligt spel.

Permalänk

Gunpoint var faktiskt riktigt bra!
Rekommenderas starkt, speciellt nu när det knappt kostar en hundralapp på Steam!

Visa signatur

I7 4790K @ 4.0GHz | GTX 780Ti | Corsair TX 750W/ 80+ | 8GB DDR3 1600MHz | NZXT H440W | Corsair K70 Cherry Red | Corsair Vengance 2100 | Mionix Naos 7000 | Sennheiser HD 558 | Asus Xonar D2 |

Permalänk
Avstängd

Båda spelen verkar bra!

Vad kul med lite annorlunda spel, inte samma sak hela tiden.

Permalänk

jag har spelat Remember Me.
jag blev mindfackad XD

Visa signatur

Intel core i7 4770k 4.4ghz|Msi 780 Lightning bios (skyn3t)|Msi Mpower Z87|16Gb,kingston hyperX predator,2400 MhZ| windows 8.1 Pro|H100 crosshair|Cooler Master HAF X|Antec High Current Gamer 900W 80+Bronze|smartPhone Lg g2 32Gb
Headset| logitech g430

Permalänk
Medlem

Längtar till DayZ standalone

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

CoH2 är installerat och klart nu ska det spelas.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

CoH2 är installerat och klart nu ska det spelas.

Ursäkta, men vart kan jag ladda ner den öppna betan?

EDIT: Jag hittade det

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CruiZin:

Ursäkta, men vart kan jag ladda ner den öppna betan?

Kolla i ditt spelbibliotek. Ska finnas där som möjligt att ladda ner. På samma sätt som andra trials erbjuds ibland. Bara att installera. Finns dock endast skirmish/Mp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Testade Remember Me en snabbis i helgen, blev intresserad på grund av hintarna om likheter med Mirrors Edge i stil och gameplay en aning. Även det syrliga avsmaken av Big Brother-staten lockade. Blev hyggligt avtänd rätt fort på grund av den usla konsolporten.
3rd-person i bästa konsolstil med menyer och tekniska grepp som bara ser ut som en direkt mimik av andra mega-titlar som bringat in försäljningskapital som endast rivaliserar med dess lika fantastiska reklambudget.
Synd på en sådan lovande titel, hoppas någon tål mekaniken och approachen så de kan få se mer av storyn, den är ju mer aktuell än någonsin dessa dagar.

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

Permalänk
Medlem

Gunpoint är ett riktigt bra spel, dock mycket kort. Skulle gärna ha sett fler banor samt Steam Workshop-stöd.

Permalänk
Medlem

Spelade precis igenom Gunpoint. Mycket underhållande, men som redan nämnts, väldigt kort.

Visa signatur

[ Derp ]

Permalänk
Medlem

Har precis kört igenom Remember Me som jag kan rekommendera. Inte ett spel om man vill fritt kunna utforska och springa omkring i ett framtida Paris, utan mera ett filmiskt spel som gav såväl Inceptionvibbar som det givna 1984.

Visa signatur

Vill du att jag besvarar något så kom ihåg att citera mitt inlägg! :)

Permalänk
Skrivet av Subtractive:

Har precis kört igenom Remember Me som jag kan rekommendera. Inte ett spel om man vill fritt kunna utforska och springa omkring i ett framtida Paris, utan mera ett filmiskt spel som gav såväl Inceptionvibbar som det givna 1984.

Jag vill kunna utforksa mycket mer än vad man kan just nu i Remember Me. Det räcker ju att man går igenom en dörr så kan man inte gå tillbaka, helt omöjligt att leta rätt på alla health/ focus boosts då ju. Ganska onödigt av utvecklarna att inte låta spelaren utforksa när mekaniken för det redan finns i spelet.

Om man kan leva med fruktansvärt hemsk mouse-smoothing så är Remember me ett helt okej spel när man kommit över faktumet att det inte är ett utforskar spel

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Varvade Remember Me redan och det var väldigt intressant story i spelet. Enda negativa är att kontrollerna var ju gjorda mer för en konsoll än för PC.
Så slutligen 4/5 kan jag ge spelet och en klar 5/5 om man hade haft en kontroll istället.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av CruiZin:

Ursäkta, men vart kan jag ladda ner den öppna betan?

EDIT: Jag hittade det

Jag antar att det var steam du hittade betan?

För, där hämtade jag hem det.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil