Permalänk
Medlem

Överklockning av i5 3570k?

Hej, jag undrar om någon sitter på en bra överklockningsguide till i5 4570k?
Har letat men inte funnit någon.
Det jag har gjort nu är att använda switchen som sitter på Asus z87-a som skrämmer upp processorn till 4.2ghz, men jag vill in i bios:et och fin lira lite och det är läskigt med det nya och moderna ui:t.

fel rubrik :)
Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Den här guiden är helt okej.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Menar du i5 4670k?

Tips från coachen i alla fall: Lär dig hur man överklockar så behöver du ingen guide.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Menar du i5 4670k?

Tips från coachen i alla fall: Lär dig hur man överklockar så behöver du ingen guide.

Japp. Menade 4670k. Tack.
Jag vet hur man överklockar men som jag skrev så är det ett nytt system som är läskigt och därför är det bra att läsa på innan jag sätter igång. Tycker inte du det?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Japp. Menade 4670k. Tack.
Jag vet hur man överklockar men som jag skrev så är det ett nytt system som är läskigt och därför är det bra att läsa på innan jag sätter igång. Tycker inte du det?

Jag hade nog bara börjat pilla runt direkt, hehe.
Annars så tror jag de flesta inställningar heter samma på SB och IB som haswell, så läs guiden som länkades i #2 i så fall

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H