Problem med min hårddisk

Permalänk
Avstängd

Problem med min hårddisk

Hej! Jag köpte en ny dator för inte så länge sen och jag installerade windows och övrigt på min ssd men nu försöker jag få igång min hdd men det funkar ju inte! den syns liksom i BIOS, jag gick in på diskhanteraren men den finns inte heller där som "inte allokerat".

Hårddisken jag försöker få igång är 1TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s

Jag har desutom valt att datorn ska startas med den hårddisken i boot options men icke sa nicke, då startade datorn med min ssd.

Hjälp uppskattas.

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem

Detta är kanske en dum fråga men har du scrollat ner i Diskhanering?, det är inte ovanligt att hitta HDDn längre ner i Diskhantering.

Och om du inte redan har testat att koppla in HDDn till någon annan SATA port på moderkortet så kan du testa det.

Visa signatur

janee

Permalänk
Avstängd
Skrivet av janee:

Detta är kanske en dum fråga men har du scrollat ner i Diskhanering?, det är inte ovanligt att hitta HDDn längre ner i Diskhantering.

Och om du inte redan har testat att koppla in HDDn till någon annan SATA port på moderkortet så kan du testa det.

Jag har scrollat ner och inget där jag har testat olika portar. Tack ändå.

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem

Har du testat med en annan sATA kabel? ström kontakt? kanske kan hjälpa.

Visa signatur

System
Intel i5 3570K @ 4.1 GHz| Asus P8Z77-V | Corsair 8GB DDR3 | Sapphire 7870 Crossfire | Kingston 120GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bollen32:

Har du testat med en annan sATA kabel? ström kontakt? kanske kan hjälpa.

Får väl testa det, men problemet kan kanske vara någon inställning i bios :S, tack för att du tog din tid att kommentera.

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Avstängd

Nee byta kablar funkade inte =(

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem

Om du vill så kan du ladda hem SeaTools for Windows från denna sida http://www.seagate.com/support/internal-hard-drives/desktop-h... (klicka på Downloads) men jag är osäker på om verktyget hittar din HDD när den inte syns i Diskhantering.

Visa signatur

janee

Permalänk

Sataportarna enablade i bios?

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av janee:

Om du vill så kan du ladda hem SeaTools for Windows från denna sida http://www.seagate.com/support/internal-hard-drives/desktop-h... (klicka på Downloads) men jag är osäker på om verktyget hittar din HDD när den inte syns i Diskhantering.

Tyvärr så hittade den inte min hdd bara min ssd

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bursecarl:

Sataportarna enablade i bios?

ja, funkar ändå inte

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Avstängd

Jag drog ut kablarna från min ssd och satte in windows 8 installionskiva, men då får jag bara massa meddelanden om windows reparation kanske fel på hårddisken helt enkelt?

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

Jag drog ut kablarna från min ssd och satte in windows 8 installionskiva, men då får jag bara massa meddelanden om windows reparation kanske fel på hårddisken helt enkelt?

Jag tror att hårddisken är trasig, men om du har tillgång till en annan dator så kan du även testa hårddisken i den.

Visa signatur

janee

Permalänk
Avstängd
Skrivet av janee:

Jag tror att hårddisken är trasig, men om du har tillgång till en annan dator så kan du även testa hårddisken i den.

ok ty

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.