Permalänk
Medlem

Blir GALEN!

Jag har en Antec KÜHLER H2O 620 kylare nu på senare tid har pumpen börjar låta nåt så fruktansvärt mycket,
jag har knappt haft den i 1 år än.

Finns de nåt man kan göra för att få ner ljudet på pumpen eller är det bara till att kasta ut möget ut genom fönstret ?!

nån som har någon idé hur man kan lösa detta problemet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobleman:

Jag har en Antec KÜHLER H2O 620 kylare nu på senare tid har pumpen börjar låta nåt så fruktansvärt mycket,
jag har knappt haft den i 1 år än.

Finns de nåt man kan göra för att få ner ljudet på pumpen eller är det bara till att kasta ut möget ut genom fönstret ?!

nån som har någon idé hur man kan lösa detta problemet ?

Att göra:

1: Sätt en vettig rubrik på skapad tråd.
2: Ta kontakt med stället du köpt kylaren från. Detta bör innefattas av garantin.

Permalänk
Medlem

Håller med tidigare svar.

1. Vettigt namn på tråden.
2. Ta kontakt med supporten där du köpte kylaren.
3. Tråden bör kanske ha skapats i den tekniska support-delen på forumet(?).

mvh Thommy

Permalänk
Medlem

ge den till din kompis och köp nytt?

Permalänk
Medlem

Prova vända på chassit om du har möjlighet. Lägg det så att undersidan av blocket pekar neråt och se om ljudet försvinner.
Prova även trycka med fingret ovanpå blocket och se om ljudet försvinner

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=tcgVzf2tsjI kolla den finns olika på youtube. Finns även trådar här på swec kolla lite innan
Mvh

Permalänk

Min kompis fick ett liknande problem med sin sån kylare. Vi skulle montera ett nytt grafikkort till honom, efter montering av kortet. Så vi skulle starta upp datorn igen så började pumpen att låta sjukt illa. Som om det var en propp i slangen och vattnet inte nådde pumpen. Testa att skaka slangarna lite och se om ljudet försvinner medans du skakar den. Det kanske inte ens är samma problem eller ljud från din pump som för hans. Men det kan vara värt ett försök

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid