Dålig FPS i bf3 med GTX 660

Permalänk
Medlem

Dålig FPS i bf3 med GTX 660

Hej! Jag har haft ett HD 6850 kort som funkade bra i bf3. För 1 vecka sedan köpte jag ett GTX 660. Men med GTX 660 kortet har jag mycket mer ostabil FPS än förr. GTX 660 är ett bättre kort så vad är felet? Min processor är: AMD Phenom II 955 @3.8 ghz Ram: Corsair Vengeance 8gb 1333mhz. (Jag har senaste drivrutinen)

Visa signatur

Setup: i5 8400 2,8 ghz @3,9 ghz turbo, Asus GTX 660, 8 gb DDR4 vengeance 2400 mhz, Asus Prime Z370-P, Corsair Carbide 500r chassi

Permalänk
Medlem

Du kör på samma inställningar som tidigare antar jag?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
99:e percentilen

Du har inte avinstallerat AMD:s drivrutiner. Om du inte vill göra en omformatering av Windows, vilket jag personligen hade gjort (även om det inte behövs), avinstallera all AMD-mjukvara mha Catalyst Install Manager. Använd sedan Driver Sweeper för att ta bort alla spår av AMD- och Nvidia-drivrutiner. Installera sedan Nvidias drivare som vanligt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Du har inte avinstallerat AMD:s drivrutiner. Om du inte vill göra en omformatering av Windows, vilket jag personligen hade gjort (även om det inte behövs), avinstallera all AMD-mjukvara mha Catalyst Install Manager. Använd sedan Driver Sweeper för att ta bort alla spår av AMD- och Nvidia-drivrutiner. Installera sedan Nvidias drivare som vanligt.

Tack för svaret! Det ska jag göra!

Visa signatur

Setup: i5 8400 2,8 ghz @3,9 ghz turbo, Asus GTX 660, 8 gb DDR4 vengeance 2400 mhz, Asus Prime Z370-P, Corsair Carbide 500r chassi

Permalänk
Medlem

Jag känner fortfarande ostabil FPS. Vad kan det vara? Jag använde Driver Sweeper och gjorde det du sa men endå känner jag sämre FPS. HD 6850 kan ju inte vara bättre för detta spel än GTX 660?

Visa signatur

Setup: i5 8400 2,8 ghz @3,9 ghz turbo, Asus GTX 660, 8 gb DDR4 vengeance 2400 mhz, Asus Prime Z370-P, Corsair Carbide 500r chassi

Permalänk
Skrivet av pcperri:

Jag känner fortfarande ostabil FPS. Vad kan det vara? Jag använde Driver Sweeper och gjorde det du sa men endå känner jag sämre FPS. HD 6850 kan ju inte vara bättre för detta spel än GTX 660?

Är det bara ostabilt när du spelar online?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Its Irrelevant:

Är det bara ostabilt när du spelar online?

Jag har endast provat online hittills, jag ska prova singleplayer också.

Visa signatur

Setup: i5 8400 2,8 ghz @3,9 ghz turbo, Asus GTX 660, 8 gb DDR4 vengeance 2400 mhz, Asus Prime Z370-P, Corsair Carbide 500r chassi

Permalänk
Skrivet av pcperri:

Jag har endast provat online hittills, jag ska prova singleplayer också.

Skulle det inte kunna vara så att du har en dålig internetuppkoppling, eller att du kör på servrar med dålig uppkoppling?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Its Irrelevant:

Skulle det inte kunna vara så att du har en dålig internetuppkoppling, eller att du kör på servrar med dålig uppkoppling?

Det borde inte vara det för då ska det endast märkas på hur snabbt spelet svarar när man tex skjuter någon. Internet uppkopplingen brukar inte påverka fps på det sätt som det gör för mig.

Visa signatur

Setup: i5 8400 2,8 ghz @3,9 ghz turbo, Asus GTX 660, 8 gb DDR4 vengeance 2400 mhz, Asus Prime Z370-P, Corsair Carbide 500r chassi

Permalänk
Skrivet av pcperri:

Det borde inte vara det för då ska det endast märkas på hur snabbt spelet svarar när man tex skjuter någon. Internet uppkopplingen brukar inte påverka fps på det sätt som det gör för mig.

Okej

Permalänk

Kolla i BF så den inte ändrat grafikinställningarna om det är satt på 'Auto'. Kanske BF varit för generös i inställningen?

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanLundgren:

Kolla i BF så den inte ändrat grafikinställningarna om det är satt på 'Auto'. Kanske BF varit för generös i inställningen?

Jag har samma fps ostabilitet när jag spelar på ultra som på medium.

Visa signatur

Setup: i5 8400 2,8 ghz @3,9 ghz turbo, Asus GTX 660, 8 gb DDR4 vengeance 2400 mhz, Asus Prime Z370-P, Corsair Carbide 500r chassi

Permalänk
Skrivet av pcperri:

Jag har samma fps ostabilitet när jag spelar på ultra som på medium.

Skall ju inte vara så, sitter själv på ett gtx 660, ultra är inget man kan spela på, blir lite för stora dippar när allting sprängs runtom en, men High ska man kunna köra med 60+ utan problem.

Permalänk

Skriv render.drawfps 1 i konsollen. Vad har du för fps?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3770k @ 4,6Ghz GPU: ASUS GeForce GTX 670 2GB RAM: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB Moderkort: ASUS SABERTOOTH Z77 SSD1: Corsair SSD Force Series 3 60GB SSD2: Corsair SSD Force Series 3, 240GB HDD: Western Digital Caviar® Black 1TB HDD2: Western Digital Caviar® Black 2TB

Permalänk
Avstängd

En formatering kan ibland göra mirakel.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av highsound:

Skriv render.drawfps 1 i konsollen. Vad har du för fps?

Min fps i high är 60-80 men när jag kollar på vissa ställen så sjunker den till 24-30

Visa signatur

Setup: i5 8400 2,8 ghz @3,9 ghz turbo, Asus GTX 660, 8 gb DDR4 vengeance 2400 mhz, Asus Prime Z370-P, Corsair Carbide 500r chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

En formatering kan ibland göra mirakel.

Det hade nog varit en bra lösning men jag är inte allt för sugen på det. Men jag ska prova reparera installationen på bf3 och se om det blir någon skillnad.

Visa signatur

Setup: i5 8400 2,8 ghz @3,9 ghz turbo, Asus GTX 660, 8 gb DDR4 vengeance 2400 mhz, Asus Prime Z370-P, Corsair Carbide 500r chassi

Permalänk
Medlem

När jag tittar på vissa ställen har jag 60-80 fps och andra 35-40 fps, detta hände inte med mitt 6850 för då hade jag stabilare fps mellan 35-45 fps

Visa signatur

Setup: i5 8400 2,8 ghz @3,9 ghz turbo, Asus GTX 660, 8 gb DDR4 vengeance 2400 mhz, Asus Prime Z370-P, Corsair Carbide 500r chassi

Permalänk
Avstängd

Jaha? formatera burken så kan vi utesluta kvarliggande skräp ? vill du att den ska fungera eller inte? en formatering tar 10min, förstår inte problemet.

I regel ska man formatera när man byter hårdvara, oavsett vilken hårdvara det är.

Vill man inte det bör man inte köpa ny hårdvara.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Jaha? formatera burken så kan vi utesluta kvarliggande skräp ? vill du att den ska fungera eller inte? en formatering tar 10min, förstår inte problemet.

I regel ska man formatera när man byter hårdvara, oavsett vilken hårdvara det är.

Vill man inte det bör man inte köpa ny hårdvara.

Jag inser att tråden är lite gammal vid det här laget, men jag vill svara på det här inlägget. Dessutom undrar jag hur det gick för TS med sitt intressanta problem. Löste det sig? Det är personligen intressant för mig eftersom jag ska uppgradera till MSI GTX 660 från mitt HD 4870.

Blazin87: Jag förstår ditt tankesätt, men du verkar väldigt strikt och hård mot TS. Kanske hade du bara en dålig dag, men jag tycker inte att det är rättvist att få TS att känna sig dålig över att inte formatera bara för att det är naturligt för vissa att göra det vid hårdvarubyte. Faktum är att du är på den extrema sidan.

Varje mening av dig är väl vald för att trycka ner TS och få TS att känna sig dum som inte gör som du gör.

Hur som helst tycker inte jag att Sweclockers borde vara ett forum där man möts av sån här attityd. Det är snarare ett forum där man kan ta upp sina problem och (borde) få dem lösta utifrån frågeställarens behov, inte efter vanorna av de som väljer att svara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jean-Luc Picard:

Jag inser att tråden är lite gammal vid det här laget, men jag vill svara på det här inlägget. Dessutom undrar jag hur det gick för TS med sitt intressanta problem. Löste det sig? Det är personligen intressant för mig eftersom jag ska uppgradera till MSI GTX 660 från mitt HD 4870.

Blazin87: Jag förstår ditt tankesätt, men du verkar väldigt strikt och hård mot TS. Kanske hade du bara en dålig dag, men jag tycker inte att det är rättvist att få TS att känna sig dålig över att inte formatera bara för att det är naturligt för vissa att göra det vid hårdvarubyte. Faktum är att du är på den extrema sidan.

Varje mening av dig är väl vald för att trycka ner TS och få TS att känna sig dum som inte gör som du gör.

Hur som helst tycker inte jag att Sweclockers borde vara ett forum där man möts av sån här attityd. Det är snarare ett forum där man kan ta upp sina problem och (borde) få dem lösta utifrån frågeställarens behov, inte efter vanorna av de som väljer att svara.

Jean-Luc Picard FOR THE PRESIDENT!

Permalänk
Avstängd

Processorn flaskar kanske? Du säger att du droppar till samma fps Som du hade konstant förut.