Min hårddisk är seg och försvinner ofta! HJÄLP!

Permalänk
Medlem

Min hårddisk är seg och försvinner ofta! HJÄLP!

Hallå där! Jag har precis byggt en dator med Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s 2tb hårddisk och den är jätte seg när man är inne på den till slut kraschar den och försvinner från "Den här datorn" hela tiden.. Jag har provat att prova med andra sata kablar osv den kanske är trasig?.. Är det någon som vet hur man fixar detta problemet!

MVH Wiktor

Permalänk
Medlem

Låter som den är trasig. Reklamera skitet till butiken där du köpte den.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av wORD32:

Hallå där! Jag har precis byggt en dator med Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s 2tb hårddisk och den är jätte seg när man är inne på den till slut kraschar den och försvinner från "Den här datorn" hela tiden.. Jag har provat att prova med andra sata kablar osv den kanske är trasig?.. Är det någon som vet hur man fixar detta problemet!

MVH Wiktor

Det har inte slagit dig att disken är trasig?
Gå till affären du köpte den i och få en ny.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Låter som den är trasig. Reklamera skitet till butiken där du köpte den.

Tack nu har jag skickat en felanmälan till dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av wORD32:

Hallå där! Jag har precis byggt en dator med Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s 2tb hårddisk och den är jätte seg när man är inne på den till slut kraschar den och försvinner från "Den här datorn" hela tiden.. Jag har provat att prova med andra sata kablar osv den kanske är trasig?.. Är det någon som vet hur man fixar detta problemet!

MVH Wiktor

Hände precis samma sak för mig med en Seagate SV-35. Kollade loggen och fann detta:
"Ett fel upptäcktes på enheten \...\DR0 under en växlingsåtgärd."
Förmodligen liknande fel på din disk

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Hände precis samma sak för mig med en Seagate SV-35. Kollade loggen och fann detta:
"Ett fel upptäcktes på enheten \...\DR0 under en växlingsåtgärd."
Förmodligen liknande fel på din disk

Vad gjorde du då? Lämnade du in den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wORD32:

Vad gjorde du då? Lämnade du in den?

Har inte gjort det ännu faktiskt, har varit så sedan jag köpte den för drygt 3 mån sedan. Ska till inet på lördag så om du inte har skickat in din innan så kan jag skriva vad de sa samt gjorde

EDIT: För mig händer detta bara när jag belastar disken, flyttar flertals filer, kollar film, laddar ner till den osv. Är det samma för dig?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Har inte gjort det ännu faktiskt, har varit så sedan jag köpte den för drygt 3 mån sedan. Ska till inet på lördag så om du inte har skickat in din innan så kan jag skriva vad de sa samt gjorde

EDIT: För mig händer detta bara när jag belastar disken, flyttar flertals filer, kollar film, laddar ner till den osv. Är det samma för dig?

Om jag ens skulle vara inne på hårddisken skulle allt vara segt t.ex. om jag ska in i steam mappen så tar det 30 sec att komma in på den. Efter ett tag kraschar hårddisken och försvinner från device manage

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av wORD32:

Om jag ens skulle vara inne på hårddisken skulle allt vara segt t.ex. om jag ska in i steam mappen så tar det 30 sec att komma in på den. Efter ett tag kraschar hårddisken och försvinner från device manage

Har lämnat in HDDn på garanti hos inet och dom har konstaterat fel på den, ska hämta ut en ny idag.
Kan vara värt för dig att göra samma sak.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Har lämnat in HDDn på garanti hos inet och dom har konstaterat fel på den, ska hämta ut en ny idag.
Kan vara värt för dig att göra samma sak.

Har skickat tillbaka den! De hittade ett fel, de kommer en ny hårddisk till mig i morgon!