Permalänk
Inaktiv

Förhandsboka PS4 vart?

Som titeln lyder, vilka butiker brukar funka bra vid förhandsbokningar? Nu släpps det ju iofs inte nya konsoler var och varannan dag men t.ex när ps3 kom, vart bokade ni då och hur fungerade det? Lägsta pris är inte prioriterat utan då betalar jag hellre lite mer för att det ska gå smidigt.
Vart har ni andra förhandsbokat?

Permalänk

Komplett är billigast vad jag har sett iaf. Har då aldrig haft problem med dom hade jag förbokat hade de varit därifrån

Visa signatur

-- Intel i5 750 @ 3,8Ghz Corsair H50 Cooler | MSI P55 CD53 | Corsair XMS3 8GB @ 1600Mhz | Creative SB X-Fi XtremeGamer 5.1 | Gigabyte GTX 580 Windforce X3 | Chieftec 650W PSU | HAF 932 | Windows 8.1 pro --

Permalänk
Inaktiv

Vissa butiker har ju prisgaranti så att utifall priset blir lägre vid release så får man det till det priset även om priset var högre vid bokningstillfället. Gäller det även tvärt om dvs att priset kan bli högre än det var vid bokningstillfället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Vissa butiker har ju prisgaranti så att utifall priset blir lägre vid release så får man det till det priset även om priset var högre vid bokningstillfället. Gäller det även tvärt om dvs att priset kan bli högre än det var vid bokningstillfället?

rent logiskt så borde det ju vara så..

//Erik

Visa signatur

grafikkort:GTX 580 twin frozr 2 OC prolle:i5 760 mobo:GA-P55-USB3 RAM:12gb Corsair XMS3 SSD:Corsair Force-3 proccessor kylare:hyper TX3 EVO låda:cooler master HAF 912 nätagg: corsair nitro 80+ 'broze 650w

Permalänk

Komplett har då så att blir priset lägre sänks de men blir de högre så står dom för de. Alla är nog dock inte lika generösa

Visa signatur

-- Intel i5 750 @ 3,8Ghz Corsair H50 Cooler | MSI P55 CD53 | Corsair XMS3 8GB @ 1600Mhz | Creative SB X-Fi XtremeGamer 5.1 | Gigabyte GTX 580 Windforce X3 | Chieftec 650W PSU | HAF 932 | Windows 8.1 pro --

Permalänk
Medlem

Officiella priset är 3890 för PS4 i Sverige kom ut sent igår eftermidag så de flesta butiker har nog inte hunnit uppdatera.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Jag var i kontakt med Spelbutiken.se om prisändringar, och dom sa att man får betala vad konsolen kostade vid tillfället du beställde. Den kostar 3888kr på Spelbutiken just nu. Det borde ju gå att avbeställa ifall priset går under det, men du säkrar att du inte betalar mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Jag var i kontakt med Spelbutiken.se om prisändringar, och dom sa att man får betala vad konsolen kostade vid tillfället du beställde. Den kostar 3888kr på Spelbutiken just nu. Det borde ju gå att avbeställa ifall priset går under det, men du säkrar att du inte betalar mer.

Haha vore surt om det va så på alla ställen, där jag bokade kostade det 6999kr i februari ^^

Permalänk
Skrivet av anon172162:

Vissa butiker har ju prisgaranti så att utifall priset blir lägre vid release så får man det till det priset även om priset var högre vid bokningstillfället. Gäller det även tvärt om dvs att priset kan bli högre än det var vid bokningstillfället?

Så är det väl på alla butiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Haha vore surt om det va så på alla ställen, där jag bokade kostade det 6999kr i februari ^^

Eftersom det bara var ett tillfälligt pris innan dom fått reda på officiella priset så tror jag inte du skulle behövt betala det. Och så skulle det bara vara att avbeställa.

Permalänk
Medlem

Beställ från de stora butikerna om du vill vara säker, så du skulle kunna beställa t.ex
ditåt --> komplett eller hitåt -\
webhallen <---------------------/

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Officiella priset är 3890 för PS4 i Sverige kom ut sent igår eftermidag så de flesta butiker har nog inte hunnit uppdatera.

har du någon länk där det står att det är det officiella priset?

Permalänk
Medlem

Jag bokade på Komplett, de skulle tydligen få in 1000 stycken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

har du någon länk där det står att det är det officiella priset?

https://www.facebook.com/Komplettse?fref=ts

Du har nyheten på deras facebook sida.

"Många har undrat - hur mycket kommer Xbox One och Playstation 4 att kosta?
Nu är priserna officiella!

Givetvis kommer vi köra förhandsbokningstävlingar framöver och du som redan bokat är med i dessa automatiskt. Priset på din förhandsbokning kommer att ändras till det nya, lägre priset om du bokat tidigare. "

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

det är Kompletts pris som är "officellt". Det kan lika gärna vara PS4 som importeras billigare från nåt land i EU för att gå förbi NF

det står ingenting om Nordisk Films listpris som i princip vad slutpriset i butiker kommer hamna på

Permalänk
Medlem

För mig some är jävligt sent ute bumpar jag denna tråd... Var kan jag få den till release?

Permalänk
Medlem

Blir nog svårt till release. Verkar som den bokades slut nån gång mellan 10 och 15 augusti.

Men hittar du något så får du gärna lägga till stället i tråden

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

För mig some är jävligt sent ute bumpar jag denna tråd... Var kan jag få den till release?

Funderar själv på att åka till typ mediamarkt eller elgiganten på releasedagen och köpa en..