Permalänk
Medlem

PS3 - Must Plays

Hej!

Jag ska inhandla ett PS3 nu på måndag och jag undrar vilka spel man bara måste spela om man har ett PS3. Har ni några förslag?

Några spel jag har tänkt är:

Uncharted Trilogy
Killzone Trilogy
Heavy Rain
The last of us
Persona 3

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Hej!

Jag ska inhandla ett PS3 nu på måndag och jag undrar vilka spel man bara måste spela om man har ett PS3. Har ni några förslag?

Några spel jag har tänkt är:

Uncharted Trilogy
Killzone Trilogy
Heavy Rain
The last of us
Persona 3

Dold text

God of War serien är riktigt nice

Finns även HD-verisoner av gamla godingar som Ratchet and Clank Trilogy, Sly Trilogy och Jak and Daxter Trilogy

Permalänk
Medlem

Assassins Creed hela serien är ju ganska sjukt bra
Just Cause 2
Saints Row 3
GTA IV/Vänta på GTA V som släppps i slutet av september

några som bara poppade upp i huvudet, finns flera ps2 klassiker som släppts till ps3, sly, ratchet and clanck, m.m

själv har jag varit med i playstaiton plus snart i ett år, har fått så mycket valuta för pengarna så det är inte sant! om det blir rea på ps plus slå till

Permalänk
Skrivet av Xelithium:

Hej!

Jag ska inhandla ett PS3 nu på måndag och jag undrar vilka spel man bara måste spela om man har ett PS3. Har ni några förslag?

Några spel jag har tänkt är:

Uncharted Trilogy
Killzone Trilogy
Heavy Rain
Persona 3
The last of us

Vänta tills PS4 kommer (Och sen handla ett PS3 så blir det billigare)

Visa signatur

Processor: AMD Athlon II X4 651 Quad-core 3.00 GHz
OS: Windows 7 64-bitars samt Ubuntu
Grafikkort: GTX 480
RAM: 8 GB
Skärmar: BenQ G2250 BenQ G700

Permalänk
Medlem

GT5!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ganska konstiga förslag hittills, i mitt tycke i alla fall då JC2, Saints Row (usch), GTA IV och Ass Creed (fyfan, tänk på att ordet 'Ass' förekommer TVÅ gånger i titeln) gör sig bäst på PC.

PS3 skaffar man ju idag för exclusive-titlarna, mina förslag är samma som i frågan med tillägget Metal Gear Solid IV och kanske nåt sportspel (fast där är det bättre att vänta på next-gen).

Permalänk
Medlem

Demon's Souls och Dark souls om du inte redan har det på ngn annan plattform.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Ganska konstiga förslag hittills, i mitt tycke i alla fall då JC2, Saints Row (usch), GTA IV och Ass Creed (fyfan, tänk på att ordet 'Ass' förekommer TVÅ gånger i titeln) gör sig bäst på PC.

PS3 skaffar man ju idag för exclusive-titlarna, mina förslag är samma som i frågan med tillägget Metal Gear Solid IV och kanske nåt sportspel (fast där är det bättre att vänta på next-gen).

GTA 4 är värdelöst portat till PC och Assassins Creed är ingen höjdare på PC heller då det nästan kräver handkontroll.

Till TS så förstår jag inte riktigt varför du köper PS3 nu när de nya konsolerna precis presenterats och blir så billiga.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

GTA 4 är värdelöst portat till PC och Assassins Creed är ingen höjdare på PC heller då det nästan kräver handkontroll.

Till TS så förstår jag inte riktigt varför du köper PS3 nu när de nya konsolerna precis presenterats och blir så billiga.

Varför ifrågasätter du vad han ska köpa och inte köpa? Var det frågan han ställde till oss här? Nej, det var det inte. Så håll dig till ämnet istället för att attackera TS.

Till ts: Jag ska också få mitt ps3 på måndag, och jag börjar med last of us! Det ser riktigt bra ut.
Men jag tycker din lista du presenterade är riktigt bra, så kör på den.

Permalänk
Skrivet av harald705:

Vänta tills PS4 kommer

PS4 är inte bakåtkompatibel! Och Cloud emuleringen kommer mycket senare.

Visa signatur

| Asus ROG STRIX Z370-F | i7 8700K 4.7 GHz |
| 16GB Corsair Vengeance | MSI GTX1080ti Sea Hawk EK |
| FSP Aurum 650W | Samsung 960Pro 512GB |
| Fractal Design Define R5 | Rog Swift PG348Q |

Permalänk
Skrivet av cfwin:

Ganska konstiga förslag hittills, i mitt tycke i alla fall då JC2, Saints Row (usch), GTA IV och Ass Creed (fyfan, tänk på att ordet 'Ass' förekommer TVÅ gånger i titeln) gör sig bäst på PC.

PS3 skaffar man ju idag för exclusive-titlarna, mina förslag är samma som i frågan med tillägget Metal Gear Solid IV och kanske nåt sportspel (fast där är det bättre att vänta på next-gen).

JC2 med tangentbord är en mardröm xD

Permalänk
Medlem

Det enda som behöver kompletteras (som måste spelas) i din lista är Demon's Souls och Journey.
Little Big Planet 1/2, Flower och Mag är intressanta titlar. Ratchet & Clank är trevligt.
Många gillar Infamous-serien.

När man börjar bena lite i det upptäcker man en jäkla massa exklusiva titlar faktiskt... många är också helt klart värda att spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

GTA 4 är värdelöst portat till PC

Till TS så förstår jag inte riktigt varför du köper PS3 nu när de nya konsolerna precis presenterats och blir så billiga.

Kunde köra GTA IV till PC på en Q6600 med 4870x2 utan problem.

Det är ju nu man egentligen borde köpa en PS3 eller krysslåda för konsolerna går på 1000kr och det finns en hel del riktigt bra spel riktigt billigt.

Skrivet av Xelithium:

Hej!

Jag ska inhandla ett PS3 nu på måndag och jag undrar vilka spel man bara måste spela om man har ett PS3. Har ni några förslag?

Några spel jag har tänkt är:

Uncharted Trilogy
Killzone Trilogy
Heavy Rain
The last of us
Persona 3

Vet inte om du gillar RPG men Ni No Kuni: Wrath of the White Witch är ett av årets snyggast spel och helt klart värt att ha i din samling.

Red Dead Redemption är grymt bra. Fattar inte varför dom inte gjort det till PC då spelet hade varit grymt om man fick spela med riktigt bra grafik likt GTA IV.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Hej!

Jag ska inhandla ett PS3 nu på måndag och jag undrar vilka spel man bara måste spela om man har ett PS3. Har ni några förslag?

Några spel jag har tänkt är:

Uncharted Trilogy
Killzone Trilogy
Heavy Rain
The last of us
Persona 3

Persona 3 är för PS2. Ni no kuni är ett alternativ (om än helt annorlunda). Valkyria Chronicles är ett alternativ om du vill ha något RPG-liknande,
svårt att jämföra med något annat spel men oerhört bra, tyvärr släpptes uppföljarna bara till bärbara system.

Permalänk
Medlem

Om du är intresserad av racing, testa Wipeout!
Sen finns Ni no Kuni, Neptunia MK2, The Last of Us, Soul Calibur, Catherine, om du tycker om respektive genre

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

Varför ifrågasätter du vad han ska köpa och inte köpa? Var det frågan han ställde till oss här? Nej, det var det inte. Så håll dig till ämnet istället för att attackera TS.

Till ts: Jag ska också få mitt ps3 på måndag, och jag börjar med last of us! Det ser riktigt bra ut.
Men jag tycker din lista du presenterade är riktigt bra, så kör på den.

Jag ställde en fråga till skillnad från dig som attackerar.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Persona 3 är för PS2. Ni no kuni är ett alternativ (om än helt annorlunda). Valkyria Chronicles är ett alternativ om du vill ha något RPG-liknande,
svårt att jämföra med något annat spel men oerhört bra, tyvärr släpptes uppföljarna bara till bärbara system.

Persona 3 finns på US PSN som ett PS2 classic, funkar ypperligt på alla PS3 att spela men krävs att du fixar ett US PSN konto. spelet kostar bara 10$ också.

Persona 3

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

GTA 4 är värdelöst portat till PC och Assassins Creed är ingen höjdare på PC heller då det nästan kräver handkontroll.

Till TS så förstår jag inte riktigt varför du köper PS3 nu när de nya konsolerna precis presenterats och blir så billiga.

GTA 4 är nog 200ggr bättre än konsolversionen efter att det blivit patchat ett par gånger, har noll problem med det nuförtiden och det ser så förbannat mycket bättre och klarare ut än de lågupplösta skit texturerna som konsollerna erbjuder.. har tyvärr inte klarat red dead redemption än eftersom det är så suddigt och jag får motion sickness av det

mitt ps3 används till BF 1943 (multiplayer battlefield 1942 i frostbite 1.5 engine med riktigt clean grafik), GT5 och blu-ray filmer

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

Varför ifrågasätter du vad han ska köpa och inte köpa? Var det frågan han ställde till oss här? Nej, det var det inte. Så håll dig till ämnet istället för att attackera TS.

Till ts: Jag ska också få mitt ps3 på måndag, och jag börjar med last of us! Det ser riktigt bra ut.
Men jag tycker din lista du presenterade är riktigt bra, så kör på den.

Haha, vad snackar du om att attackera? Han ställde en fråga till TS, med ett råd som implikation.

Om TS väntar lite med att köpa sin konsol blir den ju billigare iochmed dom nya konsollerna lanseras. Han ifrågasatte alltså inte köpet, men tidpunkten för köpet för han ville TS skulle spara några kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Jag ställde en fråga till skillnad från dig som attackerar.

Nej.

Skrivet av Lumpyguy:

Haha, vad snackar du om att attackera? Han ställde en fråga till TS, med ett råd som implikation.
Om TS väntar lite med att köpa sin konsol blir den ju billigare iochmed dom nya konsollerna lanseras. Han ifrågasatte alltså inte köpet, men tidpunkten för köpet för han ville TS skulle spara några kronor.

Det var precis det han gjorde, ifrågasatte. Han ifrågasätter tidpunkten ts köper sitt ps3. Det är väl ändå att säga till han att han gör ett dåligt val.

Om du inte förstår så ska jag citera vad han skrev så du fattar "Till TS så förstår jag inte riktigt varför du köper PS3"

Hoppas att du har förstått!

Permalänk
Medlem

Mortal Kombat (9) och Super Street Fighter IV Arcade Edition ifall du gillar fighting.
Även Marvel vs Capcom.
Många timmars underhållning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

Det var precis det han gjorde, ifrågasatte. Han ifrågasätter tidpunkten ts köper sitt ps3. Det är väl ändå att säga till han att han gör ett dåligt val.

Om du inte förstår så ska jag citera vad han skrev så du fattar "Till TS så förstår jag inte riktigt varför du köper PS3"

Hoppas att du har förstått!

Om TS kan spara några kronor om han väntar är väl ett köp nu ett dåligt val?

Själv skulle jag bli glad om någon gav mig råd som gjorde att jag sparade en massa pengar på annars ganska dyra köp.

Också förstår jag inte varför du klagar så högljutt när TS själv inte har sagt någonting om saken. Det är nästan som om han inte bryr sig om att klaga över så ytliga och fåniga saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

PS3 skaffar man ju idag för exclusive-titlarna, mina förslag är samma som i frågan med tillägget Metal Gear Solid IV och kanske nåt sportspel (fast där är det bättre att vänta på next-gen).

MGO (Metal Gear Online, multiplayerfunktionen till MGS4) är väl nerlagd? :cry:
Fortfarande ett bra spel dock

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk

Wipeout HD om du inte har något emot racers, grymt spel och anledningen till att jag köpte ett ps3

Permalänk
Medlem

Final Fantasy borde ju nämnas, annars är väl GTA IV lite av ett must have också.

Permalänk
Medlem

Vad gäller racing är Motorstorm Pacific Rift guld värt. Realistiskt, knappast men ack så underhållande.

Permalänk
Avstängd

Jag tror att Uncharted serien kommer vara så gudomligt vacker och underhållande för dig att det säkerligen tar mycket av din tid. Ett annat, nyligen släppt spel, är ju Tomb Raider. Det spelet får fan grteskt bra betyg. Väldigt bra bearbetat och riktigt fint också grafiskt.

Ratchet & Clank spelen är också riktigt nice. Har tyvärr inte kört igenom de på PS2 men njöt av PS3 utbudet.

Ett hett tips: Skaffa PS Plus konto. Kostar ynka 480kr/år (fick det för 360 förra sept) och jag har bara laddat ner gratis spel efter gratis spel. Då vill jag också tillägga att jag inte alltid är online på mitt PS3. Ibland spelar jag inte på veckor. Har säkerligen missat massor av godingar :(.

Kom just på ett spel jag laddade ner gratis som Plus-medlem men som (tror jag) inte kostar så mycket: The Cave. Väldigt underhållande spel. Sidescroller/pusselaktigt men härlig berättarröst och bra humor.

Gran Turismo är ju bilspelens konung om det intresserar.

Jag kan inte rekommendera Uncharted nog. Kör dock i ordning, för det kan kännas begränsande at hoppa bakåt. Spel utvecklas och man får fler valmöjligheter samt diversitet men även så att man får bättre koll på storyn, även fast dessa spel kan spelas separat utan ngt problem.

Uncharted 4 kommer smiska balle när det kommer och att ha spelat de innan lär vara trevligt ;).

Kommer jag på ngt mer så hojtar jag till.

Cha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Hej!

Jag ska inhandla ett PS3 nu på måndag och jag undrar vilka spel man bara måste spela om man har ett PS3. Har ni några förslag?

Några spel jag har tänkt är:

Uncharted Trilogy
Killzone Trilogy
Heavy Rain
The last of us
Persona 3

Dold text

Har du en 3D tv så finns det en hel del titlar som stödjer 3D. Kan tipsa om Grand Turismo serien tex.

Beroende på vilken Genere du är ute efter så finns det en hel del najsa spel. Tex Viking eller Final fantasy 13

Skulle tipsa om Dantes Inferno, Castlemania, Bad company 2 samt andra Dice spel!

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk

castlevania lords of shadow och god of war serien om du gillar hack and slash spel. Sen är ju fifa och nhl alltid roliga att spela med andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

Det var precis det han gjorde, ifrågasatte. Han ifrågasätter tidpunkten ts köper sitt ps3. Det är väl ändå att säga till han att han gör ett dåligt val.

Om du inte förstår så ska jag citera vad han skrev så du fattar "Till TS så förstår jag inte riktigt varför du köper PS3"

Hoppas att du har förstått!

Skrivet av Lumpyguy:

Om TS kan spara några kronor om han väntar är väl ett köp nu ett dåligt val?

Själv skulle jag bli glad om någon gav mig råd som gjorde att jag sparade en massa pengar på annars ganska dyra köp.

Också förstår jag inte varför du klagar så högljutt när TS själv inte har sagt någonting om saken. Det är nästan som om han inte bryr sig om att klaga över så ytliga och fåniga saker.

Dold text

Precis som Lumpyguy så hade jag blivit jätteglad om någon sade till mig att jag köper "fel".

Sedan när blev det fel att undra varför TS väljer att köpa en viss produkt? Jag gav honom en rekommendation, var det fel av mig?

Nu har vi gått tillräckligt off-topic så nu ska jag låta de som har koll på PS3-spel få skriva sitt.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz