Playstation 4 förbi Xbox One i förbokningstoppen

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChiltoN:

Källkritik är bra.

(dvs: Det är aftonbladet, de gör ju allt för att få klick på sina artiklar så att mer reklam visas. Deras recensioner är ju i stort ett skämt, till exempel).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antor:

Källkritik är bra.

(dvs: Det är aftonbladet, de gör ju allt för att få klick på sina artiklar så att mer reklam visas. Deras recensioner är ju i stort ett skämt, till exempel).

Fast snubben som säger detta i artikeln är Alfred Holmgren från speltidningen Super Play och han jobbar nu mera på Aftonbladet, så han har varit med ett tag.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ChiltoN:

"Spelexpert" var det ja.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Tumnus:

"Spelexpert" var det ja.

Som tidigare nämnt, Alfred Holmgren är gammal räv som ändå har rätt bra koll. Han var omtyckt och respekterad av gamers när han jobbade på Super Play.
Bara för att det står på Aftonbladet behöver det inte vara felaktigt.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodnik:

Vet någon om det är samma typ av strömsladd som ps3? dvs att man kan importera basenheten och byta sladd.

Utan att ha en basenhet hos mig så tror jag nog att det är fallet, speciellt då alla moderna PSU's nuförtiden automatiskt togglar mellan 110 och 220v, så, det är nog ganska lugnt.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Hedersmedlem

*Memeklipp rensat*

Se §1.6 i reglerna.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av UndaC:

Som tidigare nämnt, Alfred Holmgren är gammal räv som ändå har rätt bra koll. Han var omtyckt och respekterad av gamers när han jobbade på Super Play.
Bara för att det står på Aftonbladet behöver det inte vara felaktigt.

Tycker att Alfred Holmgren blivit sämre och sämre.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Kan ju nämna värt att jag köpte mitt 360 begagnat för 2000kr tillsammans med 17-18 spel för att killen skulle tatuera sig dagen efter.
Han bara fråga rakt ut om jag ville köpa och jag var inte dum det runt 2008 så jag tyckte det var ett ganska bra deal

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Microsoft vill kunna styra allt utan att konsument ska ha något att säga till om utom att pumpa in pengar till dom, det gäller både Windows och xbox.
På konsolmarknaden har man istället Nintendo och Sony som man kan välja, men på pc om man är en gamer så har man inte så mycket val än.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X @ 3,6GHz |ASUS ROG B450 | 16GB (2x8GB) Corsair 2666Mhz | Msi GTX 1070Ti

Permalänk
Medlem

Hur kommer det att fungera på ps4 med digitalt köpta spel? Kan dom spelen säljas vidare/ lånas ut? Måste dom spelen online checkas med jämna mellanrum? Blir dom låsta till en konsol eller kommer jag kunna logga in på nån annan? Tycker bara Sony har pratat skivförsäljning senaste tiden. Bor på glesbygd själv utan något ställe att köpa spel. Utan det är beställning som gäller då med 2dagars leverans tid. Har snabb uppkoppling hemma så jag föredrar tjänster där jag kan köpa och sen börja spela väldigt snabbt.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXeem:

Hur kommer det att fungera på ps4 med digitalt köpta spel? Kan dom spelen säljas vidare/ lånas ut? Måste dom spelen online checkas med jämna mellanrum? Blir dom låsta till en konsol eller kommer jag kunna logga in på nån annan? Tycker bara Sony har pratat skivförsäljning senaste tiden. Bor på glesbygd själv utan något ställe att köpa spel. Utan det är beställning som gäller då med 2dagars leverans tid. Har snabb uppkoppling hemma så jag föredrar tjänster där jag kan köpa och sen börja spela väldigt snabbt.

Nej, spel köpta online kommer man inte kunna sälja vidare m.m.

Skrivet av phz:

Ovanstående menar inte att mildra Sonys aktioner (vi kan lägga till rootkit på CD-skivor) som har en del betydande snedsteg under 2000-talet, men att tro att Microsoft är någon sorts "good guy" i liknande frågor är att blunda för 40 års företagskultur.

Självklart så är inte Microsoft någon ängel heller. Jag menade bara att just nu hyllar så många Sony fast de också är ganska duktiga på att vara elaka.

Skrivet av dougremer:

Spotify kan du köra offline i flightmode. Även om planet skulle vara i luften i 250 timmar.
Hur gör du med ett Xbone i en sådan situation?

Ja, visst kan man köra offline på Spotify. Fast man måste gå online ibland för att verifiera sig. T.ex jag och mitt ex använde ett konto på Spotify. Om båda gick offline så kunde vi använda det samtidigt. Förutom lite då & då för att just verifiera oss. Det är det som är lite problemet med Xbox One om det inte skulle finnas någon verifiering då skulle 10 personer kunna installera spelet på sin HDD och sedan gå offline. Och alla skulle kunna spela samma spel. T.ex en bluray-skiva har DRM på sig som den söker så fort skivan börjar snurra. Det gör det inte om man installerar spelet på en HDD. Eftersom Microsoft har valt en lösning där flera (10 pers, dock inte samtidigt) kan dela på ett spel. Då blir det strul.

Men som vi har pratat om flera dagar nu, så kan man tycka vad man vill om denna lösning.

Btw. Jag kommer ihåg när jag var liten sålda min SNES spel på tv-spelsbörsen. Fan vad jag ångrar det nu. Fick typ 100 spänn för ett ganska nytt spel. Sålda man typ 2 st för att kunna byta till ett halvbra. Samma sak med CD-skivor, vad fick man 30 spänn för en skiva. Så otroligt ovärt. Är det då inte bättre med reor liknande Steam?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Tycker denna va klockren

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Oneone:

klockren? Du menar att andra än de som är gröna inte har tillgång till internet.

ja detta va verkligen klockrent.

klockren rasism

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tolej_Cseti:

klockren? Du menar att andra än de som är gröna inte har tillgång till internet.

ja detta va verkligen klockrent.

klockren rasism

Rasism? Är du bakom flötet eller något? Detta är inget annat än spark mellan benen på MS och deras DRM iver.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tolej_Cseti:

Du menar att andra än de som är gröna inte har tillgång till internet.

Inlägget syftar nog snarare på den officiella listan av "supported countries" som Microsoft publicerat.

Man kan notera att icke-markerade länder inkluderar Japan och Sydkorea — två länder i absolut global topp vad gäller bredbandsutbyggnad. Om det hade varit en tänkt känga till länder med dålig internetuppkoppling så hade det isf varit rätt misslyckat .

EDIT: Xbox One 'may not work' in unsupported countries [The Verge] — rykande färsk artikel på temat.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tolej_Cseti:

klockren? Du menar att andra än de som är gröna inte har tillgång till internet.

ja detta va verkligen klockrent.

klockren rasism

tror du missade poängen lite , menade Ubåten på PS3 sidan om du har varit med i snacket har det varit prat om att man inte kan lira xbox one på en ubåt. jaja

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChiltoN:

Vem har inte internet igång hela tiden på sin dator? så varför skulle det vara konstigt att behöva ha det på xbox one också?

"Vem har inte"? Nu börjar det låta som kommentarerna i idg:s kommentarsfält. Alla sitter inte på konstant 100/100. Det var inte länge sedan jag inte hade internet hemma överhuvudtaget. ComHem går ner minst en gång i månaden och jag tappar uppkoppling en till två gånger i veckan. Mina föräldrar har en gräns på drygt 10 GB per månad, och där ska man ha tur om det funkar som det ska. Sommarstugan har definitivt ingen täckning och knappt att gsm vill fungera där. Då finns det ändå övriga världen kvar och VI ska ha ett av världens bästa nät.

Men visst... "Alla" har konstant anslutning...

Är sugen på en PS4 själv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tolej_Cseti:

klockren? Du menar att andra än de som är gröna inte har tillgång till internet.

ja detta va verkligen klockrent.

klockren rasism

Rasism? Haha.. Vad snackar du om? Kartan som länkades visar bara vilka länder som stöds av båda konsolerna. Xbox One har knappt ett land i östra Europa som de stödjer. Att kalla det rasism är idiotiskt. Att inte stödja en Asiatiska marknaden är bara ännu ett bevis att Microsoft har skjutit sig själv i foten. Eller förväntar de sig inte att kunna konkurrera med Sony på denna marknad? Är det därför de inte officiellt stödjer den världsdelen?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Testpilot

Det krävs ju faktiskt inte konstant uppkoppling utan en gång per dygn för att verifiera dina spel, det kan inte ta mer än en minut. Slutar internet att fungera så ska man ha en väldig otur om det är precis innan verifieringen ska ske, om verifieringen precis skett så har man ju annars ett dygn på sig att spela.

Jag gillar inte heller kravet på uppkoppling men man behöver inte överdriva, man verkar ju faktiskt kunna klara sig med flera avbrott om dagen bara den kommer åt nätet nån gång per dygn.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Vad som är riktigt skämmigt av Mircosoft är att de tar upp CD Projekt på scenen för att visa Witcher 3 och så visar det sig att Xbox One inte ens fungerar i utvecklarnas egna hemland...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dussan89:

Det var ju föga förvånande när microsoft gick full retard på E3

"Everybody knows you never do a full retard."

Permalänk
Avstängd

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130614/har-ar-svenska-pri...

Det svenska priset för PS4.. *Trumvirvel*.. 3890 skr.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felparkerad:

Microsoft har skjutit sig i foten

Igen...

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

"I love how Microsoft have clearly invested millions in progressing cloud computing for videogames and yet there are random internet goers who are basically saying, “Sorry Microsoft, I see what you’re trying to do but it just won’t work. Trust me.”

Trust me...

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk

Enligt den där fina kartan, så ska det alltså gå att spela med en PS4 i hela världen. Nån som har koll om hela Afrika har el?

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Hyte Y60
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem

Micromjuk tvingas backa om delar DRM-hysterin

http://arstechnica.com/gaming/2013/06/rumor-microsoft-set-to-...

Suck it MS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord_Moridin:

Enligt den där fina kartan, så ska det alltså gå att spela med en PS4 i hela världen. Nån som har koll om hela Afrika har el?

Det finns delar i Nordamerika eller för den delen Sverige där det inte heller finns el... Eller vad var nu argumentet? Saken är den att Sony inte lägger in artificiella begränsningar på regionerna.