CPU-Z lanseras för Google Android

Permalänk
Melding Plague

CPU-Z lanseras för Google Android

Utvecklarna hos CPUID laddar för sommaren genom en testversion av CPU-Z för Android. Precis som för standardvarianten är det information om enheters insida som står i fokus.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter riktigt najsigt!

Permalänk
Medlem

Trevligt!

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu

Permalänk
Medlem

coolt, då vet man när batteriet blir dåligt på riktigt!

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Hur många här gör som jag och laddade ner det på stubb?

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Hur många här gör som jag och laddade ner det på stubb?

Plockade också ner direkt

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Hur många här gör som jag och laddade ner det på stubb?

Laddat ner här med kan ju inte låta bli;)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Laddade ner i går kväll. Enda problemet är att den påstår att det är Snapdragon 600 i min Nexus 4, men tror det beror på att jag kör custom kernel.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Sötast

Riktigt häftigt, visste inte att min nexus kunde mäta upp med accelerationen när man drar runt den över större ytor

Permalänk
Medlem

jaha... så nu kan jag alltså få bekräftat svart på vitt att jobbet gav mig den sämsta "smartphone" som någonsin tillverkats, xperia arc S. Den laggar konstant, har sämst specs och är allmänt värdelös. Önskar inte denna telefon till min värsta fiende en gång.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Avstängd

Nu om dom bara kunde porta det till Linux, OS X, BSD och Solaris...

Vore coolt med en UEFI port också så att man kan köra det från UEFI user-space.

Permalänk
Medlem

"Den här appen är inte kompatibel"

Vad förvånad jag blev.

Permalänk
Medlem

Bra initiativ.

För övrigt hade jag faktiskt inte koll på att det fanns så mycket sensordata att tillgå. Accelerometer var inget nytt, men lufttryck och de flesta andra värden var klart intressanta nyheter för mig. Får plötsligt lust att börja skriva mobilappar.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Inaktiv

Känns ju sjukt meningslöst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

jaha... så nu kan jag alltså få bekräftat svart på vitt att jobbet gav mig den sämsta "smartphone" som någonsin tillverkats, xperia arc S. Den laggar konstant, har sämst specs och är allmänt värdelös. Önskar inte denna telefon till min värsta fiende en gång.

nejmen fy vad taskiga dom är som ger dig en gratis arbetsmobil som du förmodligen använder privat också...

Permalänk

I need this because it's nerdy...

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av aptjack:

nejmen fy vad taskiga dom är som ger dig en gratis arbetsmobil som du förmodligen använder privat också...

Ja vissa har det väldigt svårt säg...

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

jaha... så nu kan jag alltså få bekräftat svart på vitt att jobbet gav mig den sämsta "smartphone" som någonsin tillverkats, xperia arc S. Den laggar konstant, har sämst specs och är allmänt värdelös. Önskar inte denna telefon till min värsta fiende en gång.

Watch out, we've got a iPhone fanboy over here.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

jaha... så nu kan jag alltså få bekräftat svart på vitt att jobbet gav mig den sämsta "smartphone" som någonsin tillverkats, xperia arc S. Den laggar konstant, har sämst specs och är allmänt värdelös. Önskar inte denna telefon till min värsta fiende en gång.

På mitt förra jobb fick man vara glad om man ens kunde dricka kranvatten gratis, och du klagar över att dom har gett dig en telefon? Nej, det är inte synd om dig alls.

On topic: Verkar tämligen meningslöst, men det är en högst personliga åsikt.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

jaha... så nu kan jag alltså få bekräftat svart på vitt att jobbet gav mig den sämsta "smartphone" som någonsin tillverkats, xperia arc S. Den laggar konstant, har sämst specs och är allmänt värdelös. Önskar inte denna telefon till min värsta fiende en gång.

Jag märker att du aldrig använt en Galaxy Gio...

Nu ska jag installera CPU-Z på min Nexus 7.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

jaha... så nu kan jag alltså få bekräftat svart på vitt att jobbet gav mig den sämsta "smartphone" som någonsin tillverkats, xperia arc S. Den laggar konstant, har sämst specs och är allmänt värdelös. Önskar inte denna telefon till min värsta fiende en gång.

Hoppla, jag sitter på en Arc (inte S), dessutom har chippet för ljud börjat glappa så att man ibland inte hör någonting. Lösningen är att böja som fan i telefonan och hoppas på att få kontakt utan att micen faller bort.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk

Plockade ner appen och det stod att jag hade fräsigare specifikationer än vad jag läste när jag köpte den. Stod att jag skulle ha en Exynos 4212 när jag beställde den, men det var en 4412 vilket var postivt!

Permalänk

Blev mycket nöjd med appen

Visa signatur

Intel core i7 4770k 4.4ghz|Msi 780 Lightning bios (skyn3t)|Msi Mpower Z87|16Gb,kingston hyperX predator,2400 MhZ| windows 8.1 Pro|H100 crosshair|Cooler Master HAF X|Antec High Current Gamer 900W 80+Bronze|smartPhone Lg g2 32Gb
Headset| logitech g430

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SH:

;13610314']Jag märker att du aldrig använt en Galaxy Gio...

Nu ska jag installera CPU-Z på min Nexus 7.

Hey, Gion är ju rapp som bara den om man jämför med en Galaxy Y

Permalänk
Medlem

Satan. Och självklart så sitter man fast på gingerbread 2.3.4 för a motocrapola permalåste bootlodern....

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

jaha... så nu kan jag alltså få bekräftat svart på vitt att jobbet gav mig den sämsta "smartphone" som någonsin tillverkats, xperia arc S. Den laggar konstant, har sämst specs och är allmänt värdelös. Önskar inte denna telefon till min värsta fiende en gång.

köp en mobil kontant och flytta över simkortet då om den inte duger.. det ända mitt arbete bjuder på är.. arbetskläder?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Den tar vi sa polisen! Blev orolig när Cpuz rapporterade att flera kärnor var stoppade, tills jag fatta att det var strömsparfunktioner eller något.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aptjack:

nejmen fy vad taskiga dom är som ger dig en gratis arbetsmobil som du förmodligen använder privat också...

ja, och jag betalar 100kr/månad för att använda den privat. Men att jämföra ARC S med min gamla iphone 4S som morsan numera använder är som natt och dag, arc S laggar i varenda meny så fort man lägger in mer än 5 apps i princip. Det går kanske att roota och ta bort en del grejer som kommer med OS:et men då jag som sagt använder telefonen i jobbet och måste ha sync mot mailserver osv fungerande har jag inte vågat mig på det. Till råga på allt har kollegorna iphones eller samsung S3 så visst fan har jag all rätt att whina lite!

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

köp en mobil kontant och flytta över simkortet då om den inte duger.. det ända mitt arbete bjuder på är.. arbetskläder?

Jag arbetar som resande säljare och förväntar mig att min arbetsgivare tillhandahåller de tekniska hjälpmedel jag behöver för att utföra mitt arbete när jag inte är på kontoret, reser man 150 dagar om året är det så att säga en nödvändighet. laptop och surfplatta fungerar utmärkt men telefonen är värdelös

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

Jag arbetar som resande säljare och förväntar mig att min arbetsgivare tillhandahåller de tekniska hjälpmedel jag behöver för att utföra mitt arbete när jag inte är på kontoret, reser man 150 dagar om året är det så att säga en nödvändighet. laptop och surfplatta fungerar utmärkt men telefonen är värdelös

japp det suger ju, de borde gett dig en iphone 4 eller liknande som inte borde ha kostat så farligt mycket mer tycker man

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.