Fredagspanelen 60: Copyswede, AMD når 5 GHz och spelnyheter från E3

Permalänk
Medlem

Så ni säger; Inga hot eller personliga påhopp som kommentarer angående CopyGreed (nya namnet på CopySwede)
Men hur ska vi då ha en intressant och underhållande diskus...
[CopySwede uses a jedi mind trick]
Vi ska aldrig skriva något fult om CopySwede, de har alltid rätt. All hallowed CopySwede. May their reign last forever.
(i monoton röst)

Permalänk
Medlem
Skrivet av theBoosing:

Ja tamefan!!

Sweclockers.Fredagspanel.S04.8.REPACK.SWEDiSH.PDTV.x264-PRiNCE ^^

Vi behöver uncut edition ^^

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk

Lite oväntat att denna kom! Men stort +
Mer podcasts så man har något att göra när man står i tvättstugor och jobbar!

Och vi vill se colan! Vilket öde fick den?

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Permalänk

Var det verkligen folk som klagade på att det är reklam när det står en colaburk på bordet?
Löjligt med sånt gnäll, trodde inte att t.o.m. sweclockare är sådana tråkiga typer.
Nej kör på med Coca Cola eller Powerking eller vad ni nu vill ocensurerat på bordet.
Blir mysigare då på nåt sätt, blir inte lika sterilt och tråkigt.

Permalänk
Medlem

Ja vem tusan stör sig på vad för burkar står framme.

Annars var det bra som tusan bortsett från tröjan damn den var jobbig.

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk

Haha @ flummet mot slutet Ni är verkligen sköna killar.

Permalänk
Medlem

Skål på er! Självklart skall lillfingret ut i luften!

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Alltid lika trevligt att kika på

Dock lite löjligt om nu faktiskt personer störde sig på om dom hade en Cola burk eller Powerking burk på bordet seriöst..

Kommer ni lägga upp typ " Årets sommar dator 2013 " eller liknade vore trevligt som förra året

Permalänk
Medlem

Öl skvätt på skallen, usch. Dagens ungdomar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Emil dricker upp sin cola mellan 24:38 och 24:48.....medan han pratar

Omg! No spoilers!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Det där är ingen Cola och kaffe.. ^^
NU hittar jag på bara.
Men ni nya medlemmar/ unga generationen - slappna av.
Det här är Sweclockers.

Edit: Sen håller jag med Prodigys - lite bloopers vore väldigt kul!

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Naxos:

Öl skvätt på skallen, usch. Dagens ungdomar...

Ähh, det är bara bratiga ungdomar i Stockholm som häller ut sin öl. Verkar vara tradition där, för det är likadant varje år. Vi snålänningar drack varenda droppe istället.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Ledsen grabbar, hoppar över Er denna vecka
Kan inte ta ansvar för vad jag skulle göra om jag får höra mer om Fascisterna i CopySwede!!!

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

på tal om lösenord

Chrome eller firefox, testa lastpass

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Emil dricker upp sin cola mellan 24:38 och 24:48.....medan han pratar

Klipp mellan "WWDC" och "Vidare..".

Permalänk
Medlem

Mycket underhållande! Det är sällan man orkar lyssna på en timma rent samtal, men det här var roligt hela vägen igenom.

Höll i övrigt på att sätta kaffet jag drack ur en Ikea 365-mugg i halsen med ett stort "WHAT?!" när det påstods att sagda mugg aldrig välter

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Man blir ju hypnotiserad av Andreas skjorta

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem

Nya grafikkort inom loppet av två veckor? Det måste väl ändå vara GTX 760? För inte kandet vara Volcanic Islands som släpps redan?

Tack annars för en fantastiskt fredagspanel... som räddade min lördag!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ezkit:

..

Kommer ni lägga upp typ " Årets sommar dator 2013 " eller liknade vore trevligt som förra året

Agreed! Hoppas att det dyker upp, även om jag själv inte kommer att investera några pengar i en stationär dator på förhoppningsvis ett tag framöver. Hur som helst är det alltid kul att se vilken avvägning som de gör i balansen mellan pris och prestanda, plus att man kan använda det som rekommendationer till vänner.

Fixa Swec!

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Jonas, how about a haircut!! Ponysvansen är ju för jävla hemsk.

Visa signatur

Mor åt gröt. Far åt helvete.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av crazy_bd:

Jonas, how about a haircut!! Ponysvansen är ju för jävla hemsk.

Nä, jag gillar den.

Permalänk
Medlem

Sweclockers borde undersöka hur många % av de avgifter CopySwede drar in ödslas på administration och inte kommer till artisterna.

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Medlem

en liten fråga.
I USA har dom något dom kallar för "double jepordy" i deras rättssystem.
där det sägs att man kan inte bli bestraffad två gånger för ett brott!
Har sverige något liknande?
Om så, räknas inte copy swedens HDD skatt som en "straffavgift" för piratkopiering?
Så att man redan blivit bestraffad för att ha laddat ner kopieringsskyddade filer?
Då borde man väll inte kunna bli bötfälld/fängslad för att bli påtagen med piratkopierad material på sin HDD?

Skulle gärna höra ett svar från någon som är insatt i allt det där juridiska!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Nä, jag gillar den.

Den får "Utmärkt produkt" av mig

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Lekte lite i photoshop med en faceswap

http://i.imgur.com/wOVPduV.jpg

Bästa photoshop jag sett i hela mitt liv!

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

När det gäller avgiften på lagringsmedia kan man beställa allt från valfritt annat land inom EU. EU har en gemensam inre marknad. Väljer man billig frakt kostar det knappt mer än att skicka det inom sverige. Man kan ju dessutom passa på att beställa flera USB-minnen, HD, SSD osv på en gång.

Jag tänker aldrig betala en krona i avgift i alla fall. När det träder i kraft har jag köpt min sista lagringsmedia i Sverige. Bra med EU...

Alla borde vägra köpa i Sverige. Minskar försäljningen mycket måste de inse att det inte funkar. Sen inser de kanske att avgiften är olämplig och att den inte går att ha i ett EU land.

Permalänk
Medlem

Öööh fråga, hur kan $399 dollar bli 4500kr för PS4

Enl gällande valuta kostar den 2491sek, väljer man Euro är det 3332kr

Lite skillnad mot X1an och MS prissättning!

Eller hur?

Visa signatur

Mac!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rogge66:

När det gäller avgiften på lagringsmedia kan man beställa allt från valfritt annat land inom EU. EU har en gemensam inre marknad. Väljer man billig frakt kostar det knappt mer än att skicka det inom sverige. Man kan ju dessutom passa på att beställa flera USB-minnen, HD, SSD osv på en gång.

Jag tänker aldrig betala en krona i avgift i alla fall. När det träder i kraft har jag köpt min sista lagringsmedia i Sverige. Bra med EU...

Alla borde vägra köpa i Sverige. Minskar försäljningen mycket måste de inse att det inte funkar. Sen inser de kanske att avgiften är olämplig och att den inte går att ha i ett EU land.

samma här..... tänker aldrig köpa hdd isf ( har mer än jag behöver Men.... )

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazy_bd:

Jonas, how about a haircut!! Ponysvansen är ju för jävla hemsk.

Hur orkar folk ens bry sig om andras hår? Man ska få ha den frisyr man känner sig bekväm med.