Permalänk

Snyggt! Vart är kopplingarna köpta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av paltskallen:

Snyggt! Vart är kopplingarna köpta?

Danska Coolerkit. Köpte de sista 9 varav jag fick köpa en vinklad för att få det komplett.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 3770k | Corsair Dominator Platinum 1600mhz 8gb | Asus Maximus Gene V | Asus 6970 - CrossFire | Corsair TX850 | EK
Razer Deathstalker | Razer Deathadder | Razer Nostromo

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt! men det känns lite konstigt att höljet inte sitter fast i chassit. verkar inte så smidigt.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Proffsmoddare

Snyggt! Ett tips är dock att köra med fläktar avsedda för radiatorer

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av timez:

Snyggt! Ett tips är dock att köra med fläktar avsedda för radiatorer

Stämmer, det gick uppåt ca 55grader som varmast. Och knappt nåt luftfflöde på andra sidan. Men det var vad jag hade hemma sen förra bygget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 3770k | Corsair Dominator Platinum 1600mhz 8gb | Asus Maximus Gene V | Asus 6970 - CrossFire | Corsair TX850 | EK
Razer Deathstalker | Razer Deathadder | Razer Nostromo

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

riktigt snyggt! men det känns lite konstigt att höljet inte sitter fast i chassit. verkar inte så smidigt.

Chassit är minimalt. För att kunna göra nåt alls inuti, byta komponter etc, så var detta lösningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 3770k | Corsair Dominator Platinum 1600mhz 8gb | Asus Maximus Gene V | Asus 6970 - CrossFire | Corsair TX850 | EK
Razer Deathstalker | Razer Deathadder | Razer Nostromo

Permalänk
Medlem

vars är reglarna du har byggt chassit i från?

Permalänk
Inaktiv

Min första spontana tanke; ännu ett chassi i trä. Men detaljerna här är ju helt otroliga - fantastiskt bygge! Kopparrören är ju sjukt sexiga också!

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat och förbannat bra dokumenterat

Visa signatur

Eternity preceeds us, eternity follows us: Between two infinities, of what account is one poor mortal that the century should inquire about him? -P.J. Proudhon

Permalänk
Medlem

Vad heter widgeten du läser av temperaturerna med?

Förbannat snyggt matchat med koppar och trä (även om det inte syns när trät ligger på )

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Fasta rör i stället för slang i vattenkylning är så jäkla mycket hårdrock!!!

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk

Jobbar som rörläggare och skulle vilja berrätta att det finns sätt att böja mycket skarpare, och att det finns ``färdiga´´ koppar böjar. Annars ett super nice bygge. har du funderat på kromade rör?

Visa signatur

De man inte kan de lär man...

Permalänk
Medlem

Snyggt byggt, fräsig kärra!

Permalänk

Grymt snyggt.

Permalänk

Metallramarna gillade jag inte. Kopparrören var snygga, men de kommer oxidera om du inte klarlackar dem. Är inget fan av träbyggen.

Permalänk
Entusiast

Riktigt sexigt måste jag säga. Lite synd att allt jobb med kopparrören inte syns men det ser riktigt cleant ut med en kub av ek. Mycket bra jobb. Underbart att se folk som ger sig på roliga byggen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt och verkar även vara kompakt och välplanerat.

Kan hålla med om att metallsektionerna på utsidan skär lite, men helhetsintrycket ändå mycket bra!
Snyggt gjort med kopparrören också

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Först tack för alla snälla ord!

Kan tyvärr meddela att kuben numera är tom, allt är sparat förutom fläktar och grafkort, har varit upptagen med projekt nr2 och nr3, varav nr2 blev så kompakt att det blev lite svårt att göra nåt alls i den även om den var "up and running". Tror det är lite byggdamp. nr3 kanske jag lägger upp, även om det inte är nåt märkvärdigt. (en 3:a på sin höjd )

Skrivet av Anky:

vars är reglarna du har byggt chassit i från?

Ett hobbysortiment, tror de har det på www.slojd-detaljer.se/ eller en sorterad byggmarknad, i mitt fall Jem&Fix (finns bara i södra sverige)

Skrivet av Bakgrund:

Vad heter widgeten du läser av temperaturerna med?

http://openhardwaremonitor.org/

Skrivet av kanskemorrn:

Jobbar som rörläggare och skulle vilja berrätta att det finns sätt att böja mycket skarpare, och att det finns ``färdiga´´ koppar böjar. Annars ett super nice bygge. har du funderat på kromade rör?

Oh yes, nu har jag ju fått en del kunskap (och verktyg) så i nåt framtida bygge blir de säkerligen förkromade rör, det är ju roligare att bocka än att ha färdiga böjar.

Men vill verkligen hitta snyggare pushin-kopplingar i ett framtida bygge, dessa var svarta plast, skitfula. Såg att de hade snyggare i järnaffären häromdagen.

Visa signatur

Intel i7 3770k | Corsair Dominator Platinum 1600mhz 8gb | Asus Maximus Gene V | Asus 6970 - CrossFire | Corsair TX850 | EK
Razer Deathstalker | Razer Deathadder | Razer Nostromo

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge. Hur är skärmen att spela på ?
Har en sån på jobbet, och funderar på att byta ut den mot min 27" jag har hemma

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skjulet:

Snyggt bygge. Hur är skärmen att spela på ?
Har en sån på jobbet, och funderar på att byta ut den mot min 27" jag har hemma

Den är schysst att spela på, 8ms är inte riktig hela sanningen heller, kan inte termerna riktig men själva latensen i den är tydligen lägre än genomsnittet vilket gör att den inte släpar. De flesta spel fungerar, ibland klipper den topp och botten lite, men det kommer väl bättre support. Har skrivit till varenda speltillverkare för spel som inte funkar fullt ut så de skapar bättre native resolution support. Och nåt enstaka spel får man köra i fullscreen windowmode för att få rätt aspect ratio och då kommer ju problemet att Xfire inte fungerar som t.ex Wow. Kan du inte installera ett spel på jobbet och testa?

Visa signatur

Intel i7 3770k | Corsair Dominator Platinum 1600mhz 8gb | Asus Maximus Gene V | Asus 6970 - CrossFire | Corsair TX850 | EK
Razer Deathstalker | Razer Deathadder | Razer Nostromo

Permalänk
Medlem

Jag har ingen vidare speldator på jobbet.
Sitter ett GF GT 640 LE i datorn ^^

Visa signatur

not so fast

Permalänk

Fan vad "metal" med kopparrören! Chassit var jui inte pjåkigt det med! Årets bygge detta? 5/5

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"