Vad behöver jag uppgradera för att kunna köra bf4 på medium high?

Permalänk
Medlem

Vad behöver jag uppgradera för att kunna köra bf4 på medium high?

Tjena, skulle vilja ha några åsikter från er på Sweclockers om vad jag både uppgradera för att kunna köra Battlefield 4 på medium/high, vill kunna ha 1920x1080.

Moderkort: MSI GF615M-P33, Socket-AM3

Grafikkort: xfx ati radeon hd 5750 1Gb

CPU: AMD Phenom II X4 965 3,40Ghz

Ram: DDR3 4Gb

Permalänk
Permalänk
Medlem

Grafikkort skulle jag gissa på att du behöver uppgradera, det är lite gammalt nu.

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Medlem

Så om jag byter graffe så klarar jag av spelet på medium/high (1920x1090) ?

isåfall vilket graffe skulle jag behöva ? max för grafik 2500kr

Permalänk
Skrivet av WoodPC:

Tjena, skulle vilja ha några åsikter från er på Sweclockers om vad jag både uppgradera för att kunna köra Battlefield 4 på medium/high, vill kunna ha 1920x1080.

Moderkort: MSI GF615M-P33, Socket-AM3

Grafikkort: xfx ati radeon hd 5750 1Gb

CPU: AMD Phenom II X4 965 3,40Ghz

Ram: DDR3 4Gb

Själv uppgraderar jag snart till Gtx 570 SLI. Jag skulle byta moderkort och processor, för att sedan köpa något billigt 6970/580 här på SweC marknaden.

Mvh

Visa signatur

Define C, GTX 1070, R5 1600, ROG STRIX B350-F, AX860
Logitech G533, Logitech G502, QPAD MK 80

Samsung Galaxy S8 Plus, Synology DS218+ 8TB, AKRACING GaMiNGl33t-stol, Lenovo Yoga 710

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoodPC:

Så om jag byter graffe så klarar jag av spelet på medium/high (1920x1090) ?

isåfall vilket graffe skulle jag behöva ? max för grafik 2500kr

för high tror jag minst 680 för vettig FPS, kanske går att finna på rea/begagnat nu när 770 är ute. Håll ögonen öppna

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Medlem

så jag måste även byta Cpu? isåfall är det ju bättre att köpa en helt ny dator eller?

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att 2500:- räcker till "High". Sikta på "Medium".

Köp det starkaste grafikkort du har råd med.

Permalänk
Skrivet av lorgix:

Jag tror inte att 2500:- räcker till "High". Sikta på "Medium".

Köp det starkaste grafikkort du har råd med.

Tror nog att ett 670 räcker fint för high, om inte ännu mer.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Tror inte du behöver byta CPU, det kanske skulle hjälpa men då snackar vi bra mycket mer pengar.

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tror nog att ett 670 räcker fint för high, om inte ännu mer.

Antagligen fel av mig. Jag tänkte att det inte räckte till "Ultra". "High" räcker det nog till.

edit: BF3 då alltså. Fyran vet vi ju fortfarande inte riktigt hur det blir med. Aningen tyngre skulle jag tippa...

Permalänk
Skrivet av lorgix:

Antagligen fel av mig. Jag tänkte att det inte räckte till "Ultra". "High" räcker det nog till.

edit: BF3 då alltså. Fyran vet vi ju fortfarande inte riktigt hur det blir med. Aningen tyngre skulle jag tippa...

Jo, aningen tyngre blir det säkerligen, ett 670 klarar ju dock BF3 i ultra utan problem, kanske att man vill dra ner på de största banorna i så fall, så skulle väl gissa på att ett 670 klarar en blandning av high och ultra i BF4, beroende på hur mycket tyngre det blir.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Jag hjälpte en kompis att byta grafikkort. Han satt sen tidigare med något billigt GDDR3 kort med 64 bit buss tror jag och var på väg att köpa ett med 128 bit och GDDR3 igen, bara ett 5xx geforce. Jag fick honom att lägga ut ca 1500 på ett 550 ti ist som jag tror har 256 bit buss. Jag tror han blev gladare med 550:it iaf.

Han hade för övrigt en 3 kärnig athlon, 2-3 gb ram tror jag och DDR2 på sin höjd. Han var nöjd med det men det kan hända att det flaskade kortet.

Hursom BF3 gick väl på medium för honom så om du köper ett 550/560 eller bättre, eller 650 ti boost/660 ti boost eller vad de heter borde du klara dig. Turbofrekvenserna borde göra lite extra.

Btw, förutom grafikkortet så verkar du faktiskt ha vassare hårdvara än mig, jag sitter på phenom II 940, 4GB DDR2 och 560 Ti, men jag kunde köra bf3 på high med skaplig framerate iaf. Ultra, not so much.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself