Permalänk

Forza Motorsport 4 Event

Nu är det dags för del 2 utav DTM simulerat race!

Denna gången kommer vi att köra på Camino Viejo de Montserrat. Lite trängre än Hockenheim så det kommer bli lite svårare att hitta bra sträckor på att köra om på. Kort och intensiv bana så jag rekommenderar att ta på dig race handskarna så att du inte tappar kontrollen

Så här går det till. Läs noga igenom texten nedan och skriv i kommentars fältet om ni vill anmäla er.

Regler:

• Braking: ABS Off
• Steering: Simulation
• Stability Control: Off
• Traction Controll: Off
• Shifting: Manuel eller C/Manuel
• Race Line: Off
• Skador kommer vara på simulation. Jag hoppas på ett så schysst race som möjligt!

• Du måste göra ditt bästa för att se till att olyckor inte inträffar.
• Ett schysst spel!!

Race Format & kretsar:

Camino Viejo de Montserrat - Full Circuit - 2,9 km - 50 Varv

Bilarna:

Audi - #04 Audi A4 Touring Car
Mercedes-Benz - Mercedes-AMG C-Class Touring Car

• Bilarna ska och kommer att vara stock. Ingen tuneing eller uppgraderingar är tillåtna för att göra racet så jämnt som möjligt.
• Posta ditt gamertag för att registrera dig.

När:

9/6 19:00

Registreringar:

Kontrollera att du verkligen kan detta datumet innan du registrerar dig.

1. sssHUNT3Rsss
2. Neelh Chreek
3. Thesourestapple
4. CoZalon1337
5. RepLicA 34
6. motor sw
7. CoreYNer
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.

Racet är bara på skoj och därför inga priser som kommer att utdelas.

Eventet är anordnar av GT Northern Racers.

Visa signatur

Driver en Grupp i Forza Motorsport 4 (GT Northern Racers) intresserad?? Kontakta mig här eller via XBL. GT: sssHUNT3Rsss eller på mail: gtnorthernracers@gmail.com

Permalänk

Funderade på om vi ska lägga till krav på depåstop??

Visa signatur

Driver en Grupp i Forza Motorsport 4 (GT Northern Racers) intresserad?? Kontakta mig här eller via XBL. GT: sssHUNT3Rsss eller på mail: gtnorthernracers@gmail.com

Permalänk
Medlem

Finns väl knappt anledning att kräva depåstopp? 50 varv räcker för att slita ut däck rätt bra:)

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk

Är inte speciellt bra på Forza, men skulle vara kul att testa ett lite mer seriöst onlineevent. Är jag blind eller har du inte nämnt något datum eller någon tid?

Permalänk
Skrivet av Ronnie60:

Finns väl knappt anledning att kräva depåstopp? 50 varv räcker för att slita ut däck rätt bra:)

Vi hade nygligen ett event då vi körde 42 varv på Hockenheim och ingen gjorde något stop då det inte var nödvändigt. Däck simuleringen i spelet är faktiskt inte så jätte bra helt ärligt.

Skrivet av Frystpingvin:

Är inte speciellt bra på Forza, men skulle vara kul att testa ett lite mer seriöst onlineevent. Är jag blind eller har du inte nämnt något datum eller någon tid?

bra sagt där. hade missat detta!! typiskt nu är detta till lagt iaf.

Visa signatur

Driver en Grupp i Forza Motorsport 4 (GT Northern Racers) intresserad?? Kontakta mig här eller via XBL. GT: sssHUNT3Rsss eller på mail: gtnorthernracers@gmail.com

Permalänk
Skrivet av sssHUNT3Rsss:

bra sagt där. hade missat detta!! typiskt nu är detta till lagt iaf.

Bra, då kan du skriva upp mig också då Gamertag: Thesourestapple.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde ett stopp, för att reparera bilen. Fick gul ratt och drivlina, röd bakspoiler. Sjukt irriterande att aero-delarna inte lagades :D.

Skriv upp mig, CoZalon1337

Kommer bli mycket svårare det här, dom här bilarna på den här banan! Blir vi 10+ kommer det nog bli lite krockar hehe.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Skrivet av CoZalon:

Jag gjorde ett stopp, för att reparera bilen. Fick gul ratt och drivlina, röd bakspoiler. Sjukt irriterande att aero-delarna inte lagades :D.

Skriv upp mig, CoZalon1337

Kommer bli mycket svårare det här, dom här bilarna på den här banan! Blir vi 10+ kommer det nog bli lite krockar hehe.

Ja, lite mer utmaning kommer det bli denna gången exakt som i irl! Me like!!

Visa signatur

Driver en Grupp i Forza Motorsport 4 (GT Northern Racers) intresserad?? Kontakta mig här eller via XBL. GT: sssHUNT3Rsss eller på mail: gtnorthernracers@gmail.com

Permalänk
Medlem

Jag är gärna med!

GT: RepLicA 34

Permalänk
Medlem

Skriv upp mig också

GT: motor sw

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Riktigt synd att den här inte kom i ett DLC eller nåt. Finns ju en M3 i GT3-klassen men den är inte i närheten lika cool.

Skrivet av maniac:

Skriv upp mig också

GT: motor sw

Ta och vinn den här gången då!

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Riktigt synd att den här inte kom i ett DLC eller nåt. Finns ju en M3 i GT3-klassen men den är inte i närheten lika cool.

http://img.motorsport.svenskafans.com/Image/7/1042/Rookien-Wi...

Ta och vinn den här gången då!

Tycker BMW E92 borde vara med(Opel också), sätt ett PI tak så man kan uppgradera till det!

2003 Opel #5 OPC TEAM PHOENIX Astra V8 R2/829
2009 BMW #92 Rahal Letterman Racing M3 GT2 R3/756
2010 BMW #79 Jeff Koons BMW M3 GT2 Art Car R3/756

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av CoZalon:

Riktigt synd att den här inte kom i ett DLC eller nåt. Finns ju en M3 i GT3-klassen men den är inte i närheten lika cool.

http://img.motorsport.svenskafans.com/Image/7/1042/Rookien-Wi...

Ja, BMW:s bil är riktigt snygg!! jäkligt synd att den inte har släpts på DLC som du säger!!

Visa signatur

Driver en Grupp i Forza Motorsport 4 (GT Northern Racers) intresserad?? Kontakta mig här eller via XBL. GT: sssHUNT3Rsss eller på mail: gtnorthernracers@gmail.com

Permalänk
Skrivet av maniac:

Skriv upp mig också

GT: motor sw

Riktigt snygga Paints job du har gjort!!! Gjort alla själv?? (flickr)

Visa signatur

Driver en Grupp i Forza Motorsport 4 (GT Northern Racers) intresserad?? Kontakta mig här eller via XBL. GT: sssHUNT3Rsss eller på mail: gtnorthernracers@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sssHUNT3Rsss:

Riktigt snygga Paints job du har gjort!!! Gjort alla själv?? (flickr)

Japp! Började att lacka bilar under Forza 2 tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Skrivet av maniac:

Japp! Började att lacka bilar under Forza 2 tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, ser riktigt bra ut!!!

Visa signatur

Driver en Grupp i Forza Motorsport 4 (GT Northern Racers) intresserad?? Kontakta mig här eller via XBL. GT: sssHUNT3Rsss eller på mail: gtnorthernracers@gmail.com

Permalänk
Medlem

Klart att man reggar sig!

CoreYNer är mitt GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av sssHUNT3Rsss:

Vi hade nygligen ett event då vi körde 42 varv på Hockenheim och ingen gjorde något stop då det inte var nödvändigt. Däck simuleringen i spelet är faktiskt inte så jätte bra helt ärligt.

bra sagt där. hade missat detta!! typiskt nu är detta till lagt iaf.

Jag tror inte ni hade däck inställda på simulation. Mina bilar klarar knappt fem varv på Nurburing innan man tappar fäste

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

DTM SR Del 3 - 23/6 19:00

Del 3 utav DTM simulerat race!

Så här går det till. Läs noga igenom texten nedan och skriv i kommentars fältet om ni vill anmäla er.

Regler:

• Braking: ABS Off
• Steering: Simulation
• Stability Control: Off
• Traction Controll: Off
• Shifting: Manuel eller C/Manuel
• Race Line: Off
• Skador kommer vara på simulation. Jag hoppas på ett så schysst race som möjligt!

• Du måste göra ditt bästa för att se till att olyckor inte inträffar.
• Ett schysst spel!!

Race Format & kretsar:

Road America - Full Circuit - 32 varv. Totalt 208.64 km

Bilarna:

Audi - #04 Audi A4 Touring Car
Mercedes-Benz - Mercedes-AMG C-Class Touring Car

• Bilarna ska och kommer att vara stock. Ingen tuneing eller uppgraderingar är tillåtna för att göra racet så jämnt som möjligt.
• Posta ditt gamertag för att registrera dig.

När:

23/6 19:00

Registreringar:

Kontrollera att du verkligen kan detta datumet innan du registrerar dig.

1. sssHUNT3Rsss
2. ichbincm
3. Zemlan
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Racet är bara på skoj och därför inga priser som kommer att utdelas.

Eventet är anordnar av GT Northern Racers.

Visa signatur

Driver en Grupp i Forza Motorsport 4 (GT Northern Racers) intresserad?? Kontakta mig här eller via XBL. GT: sssHUNT3Rsss eller på mail: gtnorthernracers@gmail.com

Permalänk

Skriv tex DEL 3 eller DEL 2 beroende till vilket event ni vill anmäla er till.

Visa signatur

Driver en Grupp i Forza Motorsport 4 (GT Northern Racers) intresserad?? Kontakta mig här eller via XBL. GT: sssHUNT3Rsss eller på mail: gtnorthernracers@gmail.com

Permalänk
Medlem

Jag är inte säker på att jag kan, ska på något socialt h*lvete ca 17:00. Hinner jag hem är jag med dock

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk

Neelh Chreek & Replica kan inte heller...

Visa signatur

Driver en Grupp i Forza Motorsport 4 (GT Northern Racers) intresserad?? Kontakta mig här eller via XBL. GT: sssHUNT3Rsss eller på mail: gtnorthernracers@gmail.com

Permalänk

Fan, hade helt glömt bort att det var idag förräns jag fick påminnelsen jag ställde in i mobilen. Är inte hemma så kan inte vara med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Del två blev inställt på grund utav att för få folk som dök upp. Vi blev bara tre i slutändan som dök upp med mig. Hoppas på fler folk som kan på Del 3.

Tagga Forza 5!!! grym show igår på E3!!!

Visa signatur

Driver en Grupp i Forza Motorsport 4 (GT Northern Racers) intresserad?? Kontakta mig här eller via XBL. GT: sssHUNT3Rsss eller på mail: gtnorthernracers@gmail.com

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad av att vara med i DEL 3.

GT: ichbincm

Permalänk

Underbart!

Visa signatur

Driver en Grupp i Forza Motorsport 4 (GT Northern Racers) intresserad?? Kontakta mig här eller via XBL. GT: sssHUNT3Rsss eller på mail: gtnorthernracers@gmail.com

Permalänk

V8 Supercars Event

Dags för ett V8 race som kommer att få krukan på biobasen att vibrera ner i golvet!!

Regler:

• Braking: ABS On/Off
• Steering: Simulation
• Stability Control: On/Off
• Traction Controll: On/Off
• Shifting: Manuel eller C/Manuel
• Race Line: Off
• Skador kommer vara på simulation. Jag hoppas på ett så schysst race som möjligt!

• Du måste göra ditt bästa för att se till att olyckor inte inträffar.
• Ett schysst spel!!

Race Format & kretsar:

Race 1: 9 Laps @ Circuit de Catalunya (Full) - Omvänd bana.
Race 2: 8 Laps @ Suzuka (Full) - Omvänd bana.
Race 3: 10 Laps @ Indianapolis (Grand Prix) - Omvänd bana.
Race 4: 10 Laps @ Road America - omvänd bana.

Bilarna:

Alla 2011 Ford Falcons - Klass R3 709
Alla 2011 Holden Commodores - Klass R3 709

• Bilarna ska och kommer att vara stock. Ingen tuneing eller uppgraderingar är tillåtna för att göra racet så jämnt som möjligt.

När:

30/6 19:00

Registreringar:

• Posta ditt gamertag för att registrera dig. Exempelvis (GT: sssHUNT3Rsss V8 SCE). som jag vet till vilket race ni vill anmäla er till.
• Kontrollera att du verkligen kan detta datumet innan du registrerar dig.

1. sssHUNT3Rsss
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Racet är bara på skoj och därför inga priser som kommer att utdelas.

Eventet är anordnar av GT Northern Racers.

Visa signatur

Driver en Grupp i Forza Motorsport 4 (GT Northern Racers) intresserad?? Kontakta mig här eller via XBL. GT: sssHUNT3Rsss eller på mail: gtnorthernracers@gmail.com

Permalänk

DTM Del 3

1. sssHUNT3Rsss
2. ichbincm
3. Zemlan

Visa signatur

Driver en Grupp i Forza Motorsport 4 (GT Northern Racers) intresserad?? Kontakta mig här eller via XBL. GT: sssHUNT3Rsss eller på mail: gtnorthernracers@gmail.com