Permalänk

Galaxy S4 vs ?

Hej,

Jag är på jakt efter en ny telefon. Jag har för närvarande en Galaxy S3 som jag är nöjd med och skulle gärna kunna tänka mig att skaffa S4. Jag är anti iPhone och kommer aldrig mer att skaffa en (hade 3gs).

Jag är ute efter en mobil med en riktigt bra kamera. Jag tycker det är underbart med en kamera på mobilen och reser mycket och då är det skönt att slippa dra med sig kameror. Min S3 fungerade väldigt bra, men bra kan bli bättre.

Jag använder annars telefonen endast till Spotify och lite internet surfning samt Google Maps.

Jag funderar mest allmänt på vad era personliga åsikter är, är HTC One något jag borde fundera på? I dagsläget lutar jag ganska mycket åt en Galaxy S4, eller kanske invänta Galaxy S4 Active, men läste att kameran skulle vara avsevärt sämre?

Tacksam för alla tips och kommentarer!

Mvh Tobias

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe DDR4 - Intel 5820k - GTX 1080Ti - 2x500GB 850 EVO - 16GB DDR4 RAM - Corsair RM 750W Gold.

Permalänk
Medlem

Själv ska jag snart skaffa mig en HTC One (mest för att Sense är enligt mig tusen gånger
bättre än Touchwiz samt överlägset ljud och bättre design).
Men vill du ha en riktigt bra kamera så är det svårt med HTC One,
den är grym när du inte har starkt ljus jämfört med andra men om du tar bilder
när solen skiner som starkast så är S4ans kamera helt klart bättre.
Så det beror liksom på men egentligen så tror jag att dom enda som verkligen
bryr sig om den skillnaden är väl dom som tänkt arbeta med bilderna, använda zoom
också då mer pixlar är bra för digital zoom och även när du använder zoom i bildbehandlingsprogram

Permalänk
Medlem

Kan du tänka dig någon från Nokia?
Där är några med riktigt bra kamera, maps mm

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Entusiast

Som jag ser det står det emellan HTC One, Galaxy S4 och PadFone Infinity i topp-segmentet. Xperia Z faller pga skärmen och SoC'en.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att jag är grymt nöjd med min SGS4 helt underbar mobil! Stort plus åt prestandan!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Entusiast

Inväntar min Padfone Infinity... kan inte rekommendera så här på rak arm då jag inte ens testat. Men jag föll som en fura över konceptet. En padda som man använder hemma eller när man ska åka iväg nånstans istället för att släpa med laptop. Samt en vanlig telefon som ligger i absoluta toppskiktet. Då kostar dessutom kitet ungefär likvärdigt med de andra bästa telefonerna idag...

Permalänk
Entusiast

Nu kanske jag inte är den bästa rådgivaren på området då jag endast ägt en telefon som klassas som "smartphone" i 6 månader men HTC's dyrare telefoner tilltalar mig väldigt mycket, efter att ha känt och använt både Samsung Galaxy S3 och HTC One X+ så blev det One X+ på grund av "premiumkänslan" den ger jämfört med Galaxy S3's lite mer plastiga design.

Nu vet jag inte riktigt hur S4:an är men jag har hört talas om att den också är lite "plastig" av sig och jag gillar inte designen på den än en gång så skulle jag köpa mobil idag så skulle det nog falla på HTC One, jag tror HTC har värvat en fanboy

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Tack för alla svar!

Jag tittade nu väldigt mycket på Sony Xperia Z, men skärmen ska inte hålla måttet enligt MSIOCgenie?
Sen Nokia är jag helt oinformerad om, måste i så fall läsa på om nya Lumia.

Padphone Infinity såg intressant ut må jag säga! När är det tänkt att den ska släppas/har släppts? Bor i Dublin för tillfället och hittade den inte bland operatörerna här så vet inte om den släppts ännu.

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe DDR4 - Intel 5820k - GTX 1080Ti - 2x500GB 850 EVO - 16GB DDR4 RAM - Corsair RM 750W Gold.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tobbe_Nilsson:

Tack för alla svar!

Jag tittade nu väldigt mycket på Sony Xperia Z, men skärmen ska inte hålla måttet enligt MSIOCgenie?
Sen Nokia är jag helt oinformerad om, måste i så fall läsa på om nya Lumia.

Padphone Infinity såg intressant ut må jag säga! När är det tänkt att den ska släppas/har släppts? Bor i Dublin för tillfället och hittade den inte bland operatörerna här så vet inte om den släppts ännu.

Nej om du kollar på lite olika reviews kommer du märka att man säger att Xperia Z har en bra skärm, men den är inte på samma nivå som resten av flaggskeppen. Tyvärr har Sony börjat ha för vana att trycka i lite tråkiga skärmar i deras mobiler, Xperia V hade en hemsk skärm, Xperia S hade inte heller en särskilt bra skärm.
Dessutom har Sony valt en långsammare processor, samt så verkar den ha absolut sämst batteritid av alla de nya flaggskeppen.

Infinityn finns att köpa på Komplett bland annat i Sverige, men de säljer slut snabbt! På Irland har jag dock ingen aning om vart man kan få tag på den, Amazon kanske?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Oppo find 5?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Själv ska jag snart skaffa mig en HTC One (mest för att Sense är enligt mig tusen gånger
bättre än Touchwiz samt överlägset ljud och bättre design).

Jag har en sgs och har inte använt en stockfirmware sen jag tröttnade på att wifi kopplade ifrån och vägrade ansluta igen. Nu har jag kört diverse inkarnationer av Cyanogenmod och jag skulle väl påstå att den AOSP upplevelse det ger är helt ok. Jag har aldrig haft en HTC och det närmsta Sense jag kommit måste ha varit cm7, där det var någon feature som efterliknade sense. Sense är ett jättebra UI har jag hört, och det ser bra ut. Frågan är om det är värt det. HTC har oftast hårdvara som inte mäter sig riktigt med Galaxy S modellerna, vilket jag kan tåla om priset inte är lika högt. Dock, ska man flasha firmwares ändå tycker jag hårdvaran är det som spelar roll. Iofs, om jag köper mig en HTC kanske jag aldrig ger mig på att flasha något annat för att jag blir såpass nöjd, vem vet.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Har haft min HTC One nu i ungefär 3 veckor och kan ingen än att rekommendera dig den

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Galaxy s4. Underbar telefon och att man kan ha gps och 4g på hela dagen utan att den dör vid kl 6 är helt otroligt!

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Nej om du kollar på lite olika reviews kommer du märka att man säger att Xperia Z har en bra skärm, men den är inte på samma nivå som resten av flaggskeppen. Tyvärr har Sony börjat ha för vana att trycka i lite tråkiga skärmar i deras mobiler, Xperia V hade en hemsk skärm, Xperia S hade inte heller en särskilt bra skärm.
Dessutom har Sony valt en långsammare processor, samt så verkar den ha absolut sämst batteritid av alla de nya flaggskeppen.

Infinityn finns att köpa på Komplett bland annat i Sverige, men de säljer slut snabbt! På Irland har jag dock ingen aning om vart man kan få tag på den, Amazon kanske?

Processorn är inte något som bekymrar mig särskilt då jag inte kommer använda telefonen i några prestanda krävande program. Men däremot om skärmen och batteritiden är sämre så är det ju helt klart störande.

HTC One såg riktigt fin ut, såg lite mera "premium" ut som någon sa. Galaxy S3 känns ju lite plastig, och hade gärna sett att min nästa telefon har lite mer premium känsla över den.

Ang infinityn så ser jag att priset ligger lite över det jag planerat att lägga ut, då jag dessutom inte har någon användning för tableten så känns det som en onödig grej att ha som trissar upp priset.

Lutar allt mer åt HTC One eller S4 nu. Känns bra att man får ner alternativen lite

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe DDR4 - Intel 5820k - GTX 1080Ti - 2x500GB 850 EVO - 16GB DDR4 RAM - Corsair RM 750W Gold.

Permalänk

Kanske är det värt att vänta ett par månader om det kommer något nytt och intressant? Har ingen panik att köpa något nu, känns som att jag är lite mittemellan releases för tillfället också.

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe DDR4 - Intel 5820k - GTX 1080Ti - 2x500GB 850 EVO - 16GB DDR4 RAM - Corsair RM 750W Gold.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tobbe_Nilsson:

Processorn är inte något som bekymrar mig särskilt då jag inte kommer använda telefonen i några prestanda krävande program. Men däremot om skärmen och batteritiden är sämre så är det ju helt klart störande.

HTC One såg riktigt fin ut, såg lite mera "premium" ut som någon sa. Galaxy S3 känns ju lite plastig, och hade gärna sett att min nästa telefon har lite mer premium känsla över den.

Ang infinityn så ser jag att priset ligger lite över det jag planerat att lägga ut, då jag dessutom inte har någon användning för tableten så känns det som en onödig grej att ha som trissar upp priset.

Lutar allt mer åt HTC One eller S4 nu. Känns bra att man får ner alternativen lite

Du kan köpa Infinityn utan tablet, då kostar den 6000kr för 64GB. Den är minst lika premium som HTC One, massor med aluminium

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_Nilsson:

Tack för alla svar!

Jag tittade nu väldigt mycket på Sony Xperia Z, men skärmen ska inte hålla måttet enligt MSIOCgenie?
Sen Nokia är jag helt oinformerad om, måste i så fall läsa på om nya Lumia.

Padphone Infinity såg intressant ut må jag säga! När är det tänkt att den ska släppas/har släppts? Bor i Dublin för tillfället och hittade den inte bland operatörerna här så vet inte om den släppts ännu.

Min polare har en Xperia Z, och jag är verkligen helt förundrad över hur bra bilden är på den (Jämför med iPhone 4s). Bilden är helt underbar, och kameran också! Jag gillar att fota och skarpa bilder, och jag är helt klart nöjd med hur de har lyckats, att den är vattentät är ett fint plus, trots att man inte utnyttjar det så mycket (förutom min polare som duschar med den). Högtalaren på den är visserligen ganska kass, spelar upp ljud ungefär lika starkt som iPhone 3GS. Jag personligen skulle valt Xperia Z framför Galaxy S4 då den tar så fina foton, ser snyggare ut (enligt mig då), och för att den är vattentät. HTC One vet jag inte så mycket om, men har inte bara bra erfarenhet av denna.

Visserligen är programvaran som sony ska ge ut till sina mobilen lite efter, så ska man vara i senaste segmentet gäller det att ligga i själv och fixa och dona.

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Du kan köpa Infinityn utan tablet, då kostar den 6000kr för 64GB. Den är minst lika premium som HTC One, massor med aluminium

Hehe då låter det ju mer intressant helt klart. Dock har jag väldigt dålig erfarenhet med ASUS produkter rent generellt sett. Min laptop krånglar alltid, min Nexus 7 fick lämnas in på reparation vid leverans och det känns rent allmänt som att ASUS är dyra men levererar inte samma klass som konkurrenterna.

Kanske avvaktar till september-oktober och ser vad nya Google telefonen kommer med för speccs

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe DDR4 - Intel 5820k - GTX 1080Ti - 2x500GB 850 EVO - 16GB DDR4 RAM - Corsair RM 750W Gold.

Permalänk
Skrivet av CyberSpace:

Min polare har en Xperia Z, och jag är verkligen helt förundrad över hur bra bilden är på den (Jämför med iPhone 4s). Bilden är helt underbar, och kameran också! Jag gillar att fota och skarpa bilder, och jag är helt klart nöjd med hur de har lyckats, att den är vattentät är ett fint plus, trots att man inte utnyttjar det så mycket (förutom min polare som duschar med den). Högtalaren på den är visserligen ganska kass, spelar upp ljud ungefär lika starkt som iPhone 3GS. Jag personligen skulle valt Xperia Z framför Galaxy S4 då den tar så fina foton, ser snyggare ut (enligt mig då), och för att den är vattentät. HTC One vet jag inte så mycket om, men har inte bara bra erfarenhet av denna.

Visserligen är programvaran som sony ska ge ut till sina mobilen lite efter, så ska man vara i senaste segmentet gäller det att ligga i själv och fixa och dona.

Hehe jag förstår att du blev imponerad om du jämför den med 4S, min Galaxy S3 som är ett år gammal har ju bättre display än 4S

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe DDR4 - Intel 5820k - GTX 1080Ti - 2x500GB 850 EVO - 16GB DDR4 RAM - Corsair RM 750W Gold.

Permalänk
Medlem

Jag stod precis inför samma dilemma men valet föll ändå på GS4 pga en kombination av batteritiden, grymma skärmen, prestandan och att jag är van vid Samsung. Ingen nackdel att marknaden för tillbehör till den är enorm heller.

Känns i det stora hela som ett säkert kort, hade en htc hero förut som började falla isär i princip. Medans min S2a jag haft ca 2 år hållt kanonbra genom allt.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem

Nokia 920 kör över allt förutom en tunnare App-store.

Min bror stöpte sin Iphone och fick min 5a. Så jag tänkte prova något nytt, köpte en Nokia 820 för 2190:-

Ush säger jag bara hur inskränkt man är med dåliga mobiler. Iphone 5, Galaxy S3.

Att ratta Windows 8 var att pusta ut...

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Jag har en sgs och har inte använt en stockfirmware sen jag tröttnade på att wifi kopplade ifrån och vägrade ansluta igen. Nu har jag kört diverse inkarnationer av Cyanogenmod och jag skulle väl påstå att den AOSP upplevelse det ger är helt ok. Jag har aldrig haft en HTC och det närmsta Sense jag kommit måste ha varit cm7, där det var någon feature som efterliknade sense. Sense är ett jättebra UI har jag hört, och det ser bra ut. Frågan är om det är värt det. HTC har oftast hårdvara som inte mäter sig riktigt med Galaxy S modellerna, vilket jag kan tåla om priset inte är lika högt. Dock, ska man flasha firmwares ändå tycker jag hårdvaran är det som spelar roll. Iofs, om jag köper mig en HTC kanske jag aldrig ger mig på att flasha något annat för att jag blir såpass nöjd, vem vet.

One och S4 har samma cpu fast S4an har 200MHz högre klock tror jag.
Dock så i verkligheten är dom knappt någon skillnad på i hastighet
oavsett vad du än gör, pappret säger inte så mycket egentligen
om den ena parten har bättre mjukvara osv.
För mig blir det ett köp på Electroworld, kostar 5490:- där för en HTC One.
Tycker det är ett helt ok pris, tur man får 32GB lagring också,
16 hade nog varit lite snålt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_Nilsson:

Hej,

Jag är på jakt efter en ny telefon. Jag har för närvarande en Galaxy S3 som jag är nöjd med och skulle gärna kunna tänka mig att skaffa S4. Jag är anti iPhone och kommer aldrig mer att skaffa en (hade 3gs).

Jag är ute efter en mobil med en riktigt bra kamera. Jag tycker det är underbart med en kamera på mobilen och reser mycket och då är det skönt att slippa dra med sig kameror. Min S3 fungerade väldigt bra, men bra kan bli bättre.

Jag använder annars telefonen endast till Spotify och lite internet surfning samt Google Maps.

Jag funderar mest allmänt på vad era personliga åsikter är, är HTC One något jag borde fundera på? I dagsläget lutar jag ganska mycket åt en Galaxy S4, eller kanske invänta Galaxy S4 Active, men läste att kameran skulle vara avsevärt sämre?

Tacksam för alla tips och kommentarer!

Mvh Tobias

http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1189494-de...

Om du är sugen på att skaffa en HTC One tycker jag du ska kika in i den tråden. Mycket folk som har skrivit vad de tycker om den, finns lite bilder som personer har lagt upp också.

Personligen skulle jag faktiskt också rekommendera en HTC One, tycker det är den överlägset bästa telefonen på marknaden just nu.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Skrivet av rabiesekorre:

Jag stod precis inför samma dilemma men valet föll ändå på GS4 pga en kombination av batteritiden, grymma skärmen, prestandan och att jag är van vid Samsung. Ingen nackdel att marknaden för tillbehör till den är enorm heller.

Känns i det stora hela som ett säkert kort, hade en htc hero förut som började falla isär i princip. Medans min S2a jag haft ca 2 år hållt kanonbra genom allt.

Funderar dock på ifall det är värt att vänta till nya releases? S4an har ju varit ute ett tag nu och priset är ju detsamma som vid release
Kanske man bör vänta till okt-nov då det lär släppas en drös nya telefoner.

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe DDR4 - Intel 5820k - GTX 1080Ti - 2x500GB 850 EVO - 16GB DDR4 RAM - Corsair RM 750W Gold.

Permalänk
Medlem

Köpte nyligen en s4 och är så satans nöjd, den är en fröjd att använda. Snabb som attan och skärmen är helt klockren. Batteritiden imponerade stort på mig. Enda jag skulle gnälla på är nog det lite väl plastiga skalet på baksidan

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Enligt en fotosida (ska söka upp den senare när jag har tid)

Så visade den att xperia Z hade helt klart överlägsen kamera, speciellt när man filmar med den.
Det var en stor test där de testar alla olika foto inställningar m.m.

Sedan att den är vattentålig är ju ett plus

Själv så ska jag införskaffa mig en Z snart, då jag älskar designen m.m
Att skärmen är verkligen inte dålig heller, aningen sämre än konkurenterna men inget du kommer att märka av. Ett tips är ju att dra till t.ex media markt för att känna på alla olika lurar och känna dig för

Permalänk
Skrivet av SleeZy:

Enligt en fotosida (ska söka upp den senare när jag har tid)

Så visade den att xperia Z hade helt klart överlägsen kamera, speciellt när man filmar med den.
Det var en stor test där de testar alla olika foto inställningar m.m.

Sedan att den är vattentålig är ju ett plus

Själv så ska jag införskaffa mig en Z snart, då jag älskar designen m.m
Att skärmen är verkligen inte dålig heller, aningen sämre än konkurenterna men inget du kommer att märka av. Ett tips är ju att dra till t.ex media markt för att känna på alla olika lurar och känna dig för

Om du skulle kunna skicka länken till den sidan så hade jag vart tacksam!
Jag ska dra in på nån affär här i Dublin och kika då vi inte har Media Markt

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe DDR4 - Intel 5820k - GTX 1080Ti - 2x500GB 850 EVO - 16GB DDR4 RAM - Corsair RM 750W Gold.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_Nilsson:

Hej,

Jag är på jakt efter en ny telefon. Jag har för närvarande en Galaxy S3 som jag är nöjd med och skulle gärna kunna tänka mig att skaffa S4. Jag är anti iPhone och kommer aldrig mer att skaffa en (hade 3gs).

Jag är ute efter en mobil med en riktigt bra kamera. Jag tycker det är underbart med en kamera på mobilen och reser mycket och då är det skönt att slippa dra med sig kameror. Min S3 fungerade väldigt bra, men bra kan bli bättre.

Jag använder annars telefonen endast till Spotify och lite internet surfning samt Google Maps.

Jag funderar mest allmänt på vad era personliga åsikter är, är HTC One något jag borde fundera på? I dagsläget lutar jag ganska mycket åt en Galaxy S4, eller kanske invänta Galaxy S4 Active, men läste att kameran skulle vara avsevärt sämre?

Tacksam för alla tips och kommentarer!

Mvh Tobias

Jag äger en s4 och är nöjd, den känns bra och fungerar ok för mig, men jag ogillar verkligen "Touchwiz". Efter att jag sett nya IOS7 blir jag nästan sugen på en iPhone, de kör samma gulligull färger, men det ser så himla mycket bättre ut. kameran är ok men jag kör inte på högsta upplösning, bilderna blir för stora för att skicka "i mitt fall många ggr utomlands över Line". För dig passar det kanske bättre.

Om jag själv bara skulle fota med mobilen så skulle jag hellre haft HTC´s flaggskepp med den mindre pixeln. Instagram uploads, fina bilder i mörker och jag slipper "Touchwiz". Bloggar du eller postar på FB, Instagram etc forum storlek på bilder så behöver du inget större.

Permalänk
Medlem

Det ska komma en ny nokia lur snart. Troligen en quadcore processor i och inte lika "klumpig" som nuvarande Lumia värstingen. Men det är om du vill vänta det vill säga. Själv beställde jag en S4 till mig och en till min sambo för nån vecka sedan och vi är helt sålda på dem

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Jag kör med Xperia Z och det är en förbannat bra telefon.
Skulle varken byta ut den mot S4 eller Htc one.
Tar riktigt bra bilder med kameran!
Och det här med att den skulle ha dålig skärm ska du inte oroa dig över, den blir lite urvattnad när du vrider på den. Inget man tänker på.
Jag tycker skärmen är hästlängder bättre än min förra Lumia 920 och S3.

Sony har även fått till en bra egen "launcher". Helt klart den bästa om man räknar bort nexus då. Väldigt lik vanilla Android.

Skickades från m.sweclockers.com