Permalänk
Inaktiv

Söker piano-kunnig:

Hejhej!

Har en melodi på skallen som jag måste få ner på noter, det enda problemet är att jag är KATASTROF dålig på att spela piano eller liknande.

Det kan finnas andra lösningar, men det jag vill är att någon som kan spela skriver ett PM så jag kan skicka filen osv. vore underbart schyst

Permalänk
Medlem

Problemet är inte att plinka på piano, det är egentligen bar att testa sig fram, problemet är att arra och nota. Det finns program till dator och mobil som kan uppskatta nötter och därefter kan du städa detaljerna. Känner själv inte till något bra sådant program men google hjälper säkert mer än gärna.
Men ladda upp när du hummar och visslar melodin här, så får du flera varianter. Använd typ soundcloud eller dylikt.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alakai:

Problemet är inte att plinka på piano, det är egentligen bar att testa sig fram, problemet är att arra och nota. Det finns program till dator och mobil som kan uppskatta nötter och därefter kan du städa detaljerna. Känner själv inte till något bra sådant program men google hjälper säkert mer än gärna.
Men ladda upp när du hummar och visslar melodin här, så får du flera varianter. Använd typ soundcloud eller dylikt.

http://soundcloud.com/tompaman/mhmyeah

Permalänk
Medlem

Tack!

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Jag kan skriva ihop noter och en midi-fil imorrn kväll, får se om någon annan hinner innan dess

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

C E D C, kanske C F D C (Hade varit enklare med ett instrument i näven )

Permalänk
Medlem

Så, hoppas att noterna stämmer. Om jag tänker rätt är tonarten F-moll, men det behöver du inte tänka på om du skriver in noterna med en vanlig piano roll. Lycka till!

http://speedy.sh/7VYzt/Mhmyeah.zip

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10