Windows Phone 8 tappar tillverkarintresse

Permalänk
Medlem

Verkligen?

Trots att prisjakt publicerade massor med falska omdömen om telefonernas förträfflighet, kombinerat med att man raderade allt som andades minsta lilla kritik?

Man blir ju chockad?

Permalänk
Medlem

Har 1 IOS 4s som jobbtelefon trevlig men långsam, en Samsung galaxy, hade jag innan nu en Nokia 920 är nöjd med w8 eftersom den funkar så bra ihop med min pc & är rapp, ogillar Goggle så android försvann som alternativ av denna anledning + att känns för bökigt att få saker att funka smidigt med en pc (för att då inte tala om ifånen) jag sitter mest med datorn i vanliga fall telefon är nödläsning av mail & nödsurfning + att prata i telefon
Att spela spel på någon av dom är som att gå tillbaka i tiden 20 år (om man jämför med att spela på en PC

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Blir förvånad att så många har dålig koll på en sida som Sweclockers, artikeln i sig är ju märklig men det ska inte behöva betyda att de som kommenterar saknar kunskap, vad betyder det här för WP8, ingenting. Det är ett OS på uppgång som stadigt växer med en väldigt hög andel nöjda användare, app utbudet är inget problem längre och det ska bli spännande att följa bataljen mellan WP, Android och iOS framöver.

Att ta marknadsandelar sker inte över en natt, vilket Microsoft också har sagt, klättringen fortsätter:
http://www.zdnet.com/windows-phone-climbing-in-uk-but-cheap-a...

Permalänk
Avstängd

jag saknar windows phone 6 som windows med en start knapp och allt kändes så bra att använda

htc sense på windows phone 6 var riktigt snyggt också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Blir saker och ting populärt i Amerikat så tenderar det ju att smitta av sig till andra västländer.

Hur som helst... Man tycker ju att MS borde vara lite mer tillmötesgående när det gäller utvecklarna... åtminstone tills dess att de har en ställning på marknaden där de faktiskt kan ställa krav över huvudtaget.

Du menar att lura utvecklarna som sedan kommer känna sig besvikna och förbannade när Microsoft plötsligt byter strategi?

Nu har utvecklarna verkligen läge att göra avstamp, dvs kräva att MS börjar stödja tex QT för att ens vara med i racet. Kompatibilitets-problem löses inte (som på tidigare Windows-produkter) att göra Windows-special och workarounds utan att MS helt enkelt får rätta in sig i ledet, annars fungerar inte grejorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

I sverige är marknadsandelarna fördelade såhär: http://gs.statcounter.com/?PHPSESSID=j2juf5bil673j4vrso39eiju...

Jag skulle då inte välja Windows phone om jag var tillverkare, eller utvecklare för den delen.

Du kan inte SLÅ dig in på telefonmarknaden. Du Måste ha något som folk äskar direkt.

iPhone älskade folk direkt för att det var nytt och fräsht och en egen produkt som inte fanns innan.

Android äskade folk för att det var som iPhone fast ändå inte, och det var underdogen, och de "hippas" alternativ och det var fritt fram att köra egna mods osv osv.

Windows phone.... Ja, alltså.... Windows phone är ju.... eh... det var inget.

Sverige är ett hårt Microsoft-näste. jag har hört otaliga historier oma tt företags IT-avdelningar (med MS-fanatiker) köper in Lumia till alla anställda (som i sin tur blir förbannade och ratar = fel taktik). Sverige är ett av de få länder där WP ens sysns med en egen rad i statscounter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av d94pam:

Och Gmail är inte skit då menar du? Har du ens använt Outlook på sistonde? Personligen gått ifrån Gmail för att enbart köra Outlooks webmail nu och det funkar kanon. Inte alls lika plottrigt som Gmail lyckats bli över åren.

Sen när blev Gmail på mobilen plottrig? Har du ens jämfört Gmail och Outlook på mobilen? Gmails webb-app är inte plottrig den heller, ren och tydlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Blir förvånad att så många har dålig koll på en sida som Sweclockers, artikeln i sig är ju märklig men det ska inte behöva betyda att de som kommenterar saknar kunskap, vad betyder det här för WP8, ingenting. Det är ett OS på uppgång som stadigt växer med en väldigt hög andel nöjda användare, app utbudet är inget problem längre och det ska bli spännande att följa bataljen mellan WP, Android och iOS framöver.

Att ta marknadsandelar sker inte över en natt, vilket Microsoft också har sagt, klättringen fortsätter:
http://www.zdnet.com/windows-phone-climbing-in-uk-but-cheap-a...

Det som är spännande är bataljen mellan iOS och Android.
WP har bara en batalj med sig själva.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zyriak:

Blir förvånad att så många har dålig koll på en sida som Sweclockers, artikeln i sig är ju märklig men det ska inte behöva betyda att de som kommenterar saknar kunskap, vad betyder det här för WP8, ingenting. Det är ett OS på uppgång som stadigt växer med en väldigt hög andel nöjda användare, app utbudet är inget problem längre och det ska bli spännande att följa bataljen mellan WP, Android och iOS framöver.

Att ta marknadsandelar sker inte över en natt, vilket Microsoft också har sagt, klättringen fortsätter:
http://www.zdnet.com/windows-phone-climbing-in-uk-but-cheap-a...

Betyder ingenting!? Det låter faktiskt ganska cyniskt, eftersom det skulle kunna betyda att Nokias mobiltelefonsektor snart blir än mindre självständig och bara en lättuppköpt bricka i MS spel om att vinna inflytande på marknaden för smarta mobiler. MS har lyxen av att vara ekonomiskt fet, medan Nokia knappt klarar att återhämta sig.

Dessutom, om nu t ex Samsung redan rekryterar experter bland Nokia anställda tillför det en variabel till, även om du tycker det är helt ok att Nokia blir uppköpt av MS. Så visst betyder det någonting, än om vi just nu inte kan förutspå vad och i vilken grad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m0rk:

Input möjligheter i form av tangentbord, mus eller touchpad... För att inte tala om kraftigare hårdvara som man kan arbete med. Sen är det dessutom en enorm skillnad att arbete på <5" jämfört med 24".

Hur man kopplar in tangentbord och mus till en Android telefon eller tablet:
http://www.howtogeek.com/164783/how-to-connect-mice-keyboards...

Galaxy Note II har 5,5 tum. Här har du en PC-monitor på 5 tum.

Kraftigare hårdvara på datorn är förstås det vanligaste men det finns också telefoner som är kraftfullare än vissa äldre datorer. Fler kärnor, mer minne osv.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KimTjik:

Betyder ingenting!? Det låter faktiskt ganska cyniskt, eftersom det skulle kunna betyda att Nokias mobiltelefonsektor snart blir än mindre självständig och bara en lättuppköpt bricka i MS spel om att vinna inflytande på marknaden för smarta mobiler. MS har lyxen av att vara ekonomiskt fet, medan Nokia knappt klarar att återhämta sig.

Dessutom, om nu t ex Samsung redan rekryterar experter bland Nokia anställda tillför det en variabel till, även om du tycker det är helt ok att Nokia blir uppköpt av MS. Så visst betyder det någonting, än om vi just nu inte kan förutspå vad och i vilken grad.

Hammare → Huvudet på spiken.

Nokia har aldrig varit i en extern beroendesituation på detta sätt tidigare. De har styrt sin egen utveckling med sina egna OS, egen tillverkning på hemmaplan, egna ingenjörer, etc. Nu har de gått all-in på en lösning de själva inte har någon kontroll över, och som kontrolleras av en enstaka entitet med ett, tja, låt oss diplomatiskt säga "sisådär" track record vad gäller företagssamarbeten.

Ödets ironi fullkomligt skriker i situationen att Nokia aktivt valde att inte gå med i OHA just av anledningen att de ansåg att de själva borde ha kontroll över sina produkter istf att ingå i ett konsortium med andra tillverkare (där de definitivt hade fått en ledande position iom sin ställning på marknaden, så som Samsung har idag) — för att några år senare skrota sina egna produkter och låsa sig helt till en enstaka extern aktör.

Som du säger, om man inte ser det som negativt, eller kanske tom som positivt, att Nokia blir en ren Microsoftfalang så kan jag förstå att man tagit situationen med ro ända sedan Elop började möblera om. Om man däremot sympatiserade med ett självständigt och starkt Nokia som en relevant global aktör från Finland, Norden, Europa — då har situationen varit betydligt turbulent ända sedan just dagen för "burning platforms".

Detta var en ögonöppnare för mig, för det är alltid en varningssignal när man inte ens kan förstå varför vissa kommer till de slutsatser de gör, men i detta fall måste det vara just värderingen i vad ett självständigt Nokia betyder. Ser man inga problem med att Nokia köps upp/styckas av/etc. av Microsoft, och man värderar WP:s marknadsandelar högre än Nokias välgång, så ser man väl ej heller något problem med situationen i stort, och kan unna sig att vara positiv trots de tiotusentals jobb som försvunnit från Nokia runt om i världen.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Hur man kopplar in tangentbord och mus till en Android telefon eller tablet:
http://www.howtogeek.com/164783/how-to-connect-mice-keyboards...

Galaxy Note II har 5,5 tum. Här har du en PC-monitor på 5 tum.
http://www.millertech.com/images/rvc5vga3v_multi_picture-med....

Kraftigare hårdvara på datorn är förstås det vanligaste men det finns också telefoner som är kraftfullare än vissa äldre datorer. Fler kärnor, mer minne osv.

Snacka om att leta efter halmstrån... Även du som verkar försvara allt som MS sysslar med bör begripa att där är ganska kraftiga skillnader mellan datorer och smartphones.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m0rk:

Snacka om att leta efter halmstrån... Även du som verkar försvara allt som MS sysslar med bör begripa att där är ganska kraftiga skillnader mellan datorer och smartphones.

Ja du och en annan har sagt att det är "ganska kraftiga skillnader" mellan dator och smartphone. Ni har dock inte lyckats presentera vad det är som är skillnaden. Märkligt att det ska vara så svårt.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ja du och en annan har sagt att det är "ganska kraftiga skillnader" mellan dator och smartphone. Ni har dock inte lyckats presentera vad det är som är skillnaden. Märkligt att det ska vara så svårt.

Det är lika svårt att förstå antar jag som var det är lättast att arbeta med ett excel dokument, dator vs smartphone.
Även om båda egentligen är datorer är dom tänkt att användas på lite olika sätt.

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Skrivet av strejf:

Ändå kopierar Apple Microsoft. Märkligt.

http://www.youtube.com/watch?v=DM8NSSzxNGM

Så lika var det knappast. De har medvetet förvridit sanningen genom att använda samma färgschema på båda telefonerna, när betydligt fler finns. Blått är heller knappast en standardfärg för Windows Phone 8.

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Inaktiverat konto
Skrivet av LessIsMoore:

Så lika var det knappast. De har medvetet förvridit sanningen genom att använda samma färgschema på båda telefonerna, när betydligt fler finns. Blått är heller knappast en standardfärg för Windows Phone 8.

Nää precis och det är dessutom inte låsskärmen i iOS som där står utan notiscenter.

Permalänk
Skrivet av phz:

Givet, men vad spelar det för roll här? "Linux" är ett gigantiskt begrepp; att säga att det är "för svårt för Svensson" när det samtidigt är grunden till det möjligen bäst säljande operativsystemet i landet/världen är att måla med lite väl bred pensel. Idag har "Svensson" troligen fler Linux- än Windowsenheter i sitt hem (router, digitalbox, telefon, surfplatta, …).

Poängen som fanns i förlängningen av mitt ledande uttalande var att ingen tycker att Android är "för svårt" för mediananvändaren. Linux är inte "svårare" än sitt gränssnitt. Det är inte en enskild produkt på samma sätt som Windows/Mac OS X/etc., så det är intetsägande att hävda att det är för svårt. Det är som att säga att "förbränningsmotorn är för svår för Svensson" bara för att det är svårt att köra en formel 1-bil. Skulle det någonsin komma ett utmanar-OS på desktopmarknaden så är det en lågoddsare att det bygger på Linux. Ubuntu jobbar med den agendan just nu, men hur långt de når vet vi inte än.

Det finns paralleller mellan artikelns ämne och Linux på skrivbordet i allmänhet. Båda plattformarna är marginaliserade för hemanvändaren, vilket gör att de program/spel som denna fokusgrupp efterfrågar inte prioriteras till plattformarna, vilket ger en feedbackloop till första uttalandet. Skillnaden är att Linux inte är någons "produkt" som det ska tjänas pengar på, utan ett öppet samarbete för att ha en gemensam infrastruktur att bygga system (rymdstationer, superdatorer, servrar, hemdatorer, telefoner, surfplattor, kylskåp, brödrostar, … ) på. Det är inget problem för "Linux" att det saknar stort stöd på desktopmarknaden — det är inte dess mål, det är inget som skadar dess utveckling och det finns inga aktieägare som skriker efter resultat. WP däremot är en produkt av ett företag som vill tjäna pengar på just den marknad där de är marginaliserade. Det är ett problem.

Jag skrev om att någon borde bli av med Windows monopolet på hemdators fronten. Linux alltså Ubuntu och liknande är alldeles för svårt för Svensson för att de skulle använda det.

Permalänk

Ja vem vill ha en telefon med det groteskt fula "modern ui" ??

Men det sorgligaste av att är att apples apat efter i ios7! Jag som bytte till ios för att komma ifrån apfula "moderna" ui.

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Avstängd

Det Microsoft strular runt med idag: DatorOS med design före nytta, MobilOS som absolut ratas/hatas av de flesta mobilköpare, Spelkonsoler mer lämpade för TV-tittande och Facebook än spel.
Förutom att trycka ner saker som Bing, IE och mycket mer, i halsen på folk.

Har MS sysslat med sedan före lanseringen av Win95

Tursamt nog har de alltid klantat till det eller motståndet varit för stort (MS har alltid hållit Windows monopolställning som heligt och hellre offrat "påfund" än tappa marknadsandelar).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Valde bort htc one då dess rutor blivit lite väl lika WP och köpte XZ istället när min förra htc dog.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LinusNeuman:

Jag skrev om att någon borde bli av med Windows monopolet på hemdators fronten. Linux alltså Ubuntu och liknande är alldeles för svårt för Svensson för att de skulle använda det.

Det var det jag adresserade i mitt andra stycke; specifikt ditt sista uttalande.

Att Ubuntu skulle vara för svårt för en vanlig användare får stå för dig; jag kan inte skriva under på det då jag vet att det används på många ställen där det hanteras av icke datorkunniga. Detsamma för t ex RHEL.

Som sagt: det handlar om gränssnittet som man lägger ovanpå. Gnome 2 var väldigt likt Windows i använda idiom, så det var en total drop-in replacement i många fall. Idag kan det argumenteras för att inte ens Windows 8 är en drop-in replacement för Windows 7, och du kan inte ha missat kontroverserna kring dess användargränssnitt, så betyder det att "Windows" också är för svårt? Uttalandet är för brett för att ha mening.

Det som kopplar till tråden är att innan en betydande marknadsandel erhållits så kommer externa faktorer försvåra saker. Vad gäller Linux på hemmarknaden så är det att t ex HP inte gör vettiga drivrutiner till sina konsumentskrivare för Linux, att Call of duty 17 inte stöds till plattformen, att Elgiganten inte erbjuder datorer med annat än Windows, etc. I WP:s fall så är det att det enligt artikeln saknar applikationer och utvecklare. Parallellen är att om man bara har ett par procent så är man en liten spelare, och får spela därefter.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulfly:

Du menar att lura utvecklarna som sedan kommer känna sig besvikna och förbannade när Microsoft plötsligt byter strategi?

Nu har utvecklarna verkligen läge att göra avstamp, dvs kräva att MS börjar stödja tex QT för att ens vara med i racet. Kompatibilitets-problem löses inte (som på tidigare Windows-produkter) att göra Windows-special och workarounds utan att MS helt enkelt får rätta in sig i ledet, annars fungerar inte grejorna.

Lura och lura... Inte direkt det jag menar men om det skulle leda till det så vore jag inte förvånad. Menar mest att det är ju naivt av dem att tro att de ska kunna forma ett marknadsområde som de är tämligen små inom.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Linux är för svårt för Svensson, och Mac OS är för dyrt. Chrome OS gör för lite.

Dags för någon att vakna upp och utmana Windows på riktigt?

Ubuntu. Kubuntu, mint etc är inte svårare. Det är bara inte likadant som windows som de är vana vid efter år efter år av microsofts monopol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Ubuntu. Kubuntu, mint etc är inte svårare. Det är bara inte likadant som windows som de är vana vid efter år efter år av microsofts monopol.

Håller med! Tror dock att det finns möjligheter för förändring gällande detta nu när folk är vana vid att använda smartphones/tablets med operativsystem så som Android och iOS. Dessutom känner ju folk knappt igen sig i W8 nu för tiden så jag tror helt klart att en spelare som Ubuntu kan knipa åt sig en allt större marknadsandel

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Jag har då tänkt köpa en Nokia med Windows 8.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk

Min telefon kör Windows Phone 7.5 och det suger gigantiska elefantballar. Rediga, oldskool elefantballar. Hälften av sidorna kan inte ställas om mellan vertikal/horizontell position, ikonerna är inkonsekventa (det finns fyra olika "retur" t.ex.), operativsystemet hindrar att telefonen används som USB-sticka (dvs man kan inte bara koppla upp sig mot datorn och kopiera över t.ex. MP3), all kommunikation med telefonen måste gå via antingen email eller den ofattbart skitusla mediaspelaren Zune, "Mina Kontakter" skärmen får inte plats i rutan (4" pekskärm) utan texten sticker ut över kanten, man kan inte göra några ändringar alls (och Windows Phone går inte roota).

Interfacet är färglatt. Jag skulle säga att det var en perfekt telefon för femåringar och Tant Agda, 80 år, om det inte var för att menyerna varr så små och plottriga, tangentbordet knappt går att skriva på om man har normalstora fingrar, och det är ett helt äventyr att försöka lägga till en kontakt.

Skit, helt enkelt. Jag har fått telefonen gratis via jobbet, och det var alldeles för dyrt.

Det sägs att några av de värsta misfeatures (t.ex. skämtet Zune) är fixat i Windows Phone 8, men naturligtvis får man inte uppdatera telefonen till WP8.

Jag rekommenderar WP till den som alltid längtat efter ett interface av stora enfärgade rutor, har små fingrar, och aldrig vill ändra något i sin telefon. Resten av mänskligheten gör nog rätt i att välja iOS och Android.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Ubuntu. Kubuntu, mint etc är inte svårare.

Mint med MATE är LÄTTARE för en van windows-användare att använda än Windows 8. Grafiken är annorlunda, men allt finns, och allt finns där man förväntar sig att det ska finnas. Knepigt blir det först när man börjar grotta under skalet. Windows filsystem och rättighetshantering är ett under av klarhet och enkelhet jämfört med Linux, men det är inte nåt man behöver bry sig om ifall man bara använder datorn.

Den stora anledningen att inte använda Linux är att Microsoft Office inte finns till Linux. Så enkelt är det.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Skrivet av Bananas2thebeat:

Min telefon kör Windows Phone 7.5 och det suger gigantiska elefantballar. Rediga, oldskool elefantballar. Hälften av sidorna kan inte ställas om mellan vertikal/horizontell position, ikonerna är inkonsekventa (det finns fyra olika "retur" t.ex.), operativsystemet hindrar att telefonen används som USB-sticka (dvs man kan inte bara koppla upp sig mot datorn och kopiera över t.ex. MP3), all kommunikation med telefonen måste gå via antingen email eller den ofattbart skitusla mediaspelaren Zune, "Mina Kontakter" skärmen får inte plats i rutan (4" pekskärm) utan texten sticker ut över kanten, man kan inte göra några ändringar alls (och Windows Phone går inte roota).

Interfacet är färglatt. Jag skulle säga att det var en perfekt telefon för femåringar och Tant Agda, 80 år, om det inte var för att menyerna varr så små och plottriga, tangentbordet knappt går att skriva på om man har normalstora fingrar, och det är ett helt äventyr att försöka lägga till en kontakt.

Skit, helt enkelt. Jag har fått telefonen gratis via jobbet, och det var alldeles för dyrt.

Det sägs att några av de värsta misfeatures (t.ex. skämtet Zune) är fixat i Windows Phone 8, men naturligtvis får man inte uppdatera telefonen till WP8.

Jag rekommenderar WP till den som alltid längtat efter ett interface av stora enfärgade rutor, har små fingrar, och aldrig vill ändra något i sin telefon. Resten av mänskligheten gör nog rätt i att välja iOS och Android.

WP8 är i alla fall ganska så förträffligt, detta är naturligt vi bara min åsikt dock. Jag hoppas du får en ny telefon så snart som möjligt så att du slipper suga på elefantballar.

På återseende!

Permalänk
Medlem

Alltid haft android, köpte senast en lumia 920. Väldigt nöjd med telefonen och OS, apputbudet var jag medveten om vid köpet så jag har faktiskt inget att klaga på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

I sverige är marknadsandelarna fördelade såhär: http://gs.statcounter.com/?PHPSESSID=j2juf5bil673j4vrso39eiju...

Jag skulle då inte välja Windows phone om jag var tillverkare, eller utvecklare för den delen.

Du kan inte SLÅ dig in på telefonmarknaden. Du Måste ha något som folk äskar direkt.

iPhone älskade folk direkt för att det var nytt och fräsht och en egen produkt som inte fanns innan.

Android äskade folk för att det var som iPhone fast ändå inte, och det var underdogen, och de "hippas" alternativ och det var fritt fram att köra egna mods osv osv.

Windows phone.... Ja, alltså.... Windows phone är ju.... eh... det var inget.

Skumt att marknadsandelen för iOS peakar vid 2 juni. Något speciellt som hände då?

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB