Battlefield 3, gratis med PS+ i sommar!

Permalänk

Battlefield 3, gratis med PS+ i sommar!

Sony har meddelat att BF3 och andra titlar kommer att vara gratis att ladda ner den 3:e juli. Man måste ändå påstå att det är generöst av dem för den slanten man lägger på PS+.

http://blog.eu.playstation.com/2013/06/19/playstation-plus-yo...

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Sony har meddelat att BF3 och andra titlar kommer att vara gratis att ladda ner den 3:e juli. Man måste ändå påstå att det är generöst av dem för den slanten man lägger på PS+.

http://blog.eu.playstation.com/2013/06/19/playstation-plus-yo...

Nja, man kan ju köpa spelet för 100kr nytt

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Nja, man kan ju köpa spelet för 100kr nytt

30kr < 100kr

Min PS+ har kostat ~30kr/månad. (Har varit med i PS+ sen början)

PS+ spel för July.
PS3 3rd July: Battlefield 3
PS3 3rd July: Payday: The Heist
PS3 3rd July: Saints Row the Third
Vita: 3rd July: Ninja Gaiden Sigma Plus
Vita: 3rd July: Unit 13

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

Jovisst... Något skall man väl få för pengarna man kastar på ps+...

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem

De har ju gjort spel som är värt bra mycket mer än BF3 gratis på ps+, förstår inte varför det anses som generöst att just bf3 skulle bli gratis?

Permalänk
Skrivet av Karazhan:

De har ju gjort spel som är värt bra mycket mer än BF3 gratis på ps+, förstår inte varför det anses som generöst att just bf3 skulle bli gratis?

Dice är bäst i hela världen! Allt som inte är bra med Battlefield är EA:s fel!......

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Ganska besviken på nästa månads utbud, ENBART FPS/3PS förutom Ninja Guiden Stigma, ja folk spelar faktiskt annat än enbart FPS buueh.

I alla fall Ninja guiden sigma att roa sig med.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Har inte rikrigt förstått hur PS+ fungerar med gratisspelen. Får man behålla spelen man får genom PS+? Måste man ha PS+ för att spela dom?
T.ex köpa en månad PS+ för att ett visst spel, och sen inte mer. Behåller man spelet, och kan man spela det när PS+ har gått ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Har inte rikrigt förstått hur PS+ fungerar med gratisspelen. Får man behålla spelen man får genom PS+? Måste man ha PS+ för att spela dom?
T.ex köpa en månad PS+ för att ett visst spel, och sen inte mer. Behåller man spelet, och kan man spela det när PS+ har gått ut?

Du kan ladda ner spelen gratis när du har ps+
även när spelen byts ut kan du ladda ner dem igen om du laddade ner dem när dom var gratis.

Men du kan bara spela dem så länge som du har ps+,
alltså går ps+ ut kan du inte längre starta dem.

det är i alla fall min uppfattning

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Du kan ladda ner spelen gratis när du har ps+
även när spelen byts ut kan du ladda ner dem igen om du laddade ner dem när dom var gratis.

Men du kan bara spela dem så länge som du har ps+,
alltså går ps+ ut kan du inte längre starta dem.

det är i alla fall min uppfattning

Som jag har förstått det också då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Du kan ladda ner spelen gratis när du har ps+
även när spelen byts ut kan du ladda ner dem igen om du laddade ner dem när dom var gratis.

Men du kan bara spela dem så länge som du har ps+,
alltså går ps+ ut kan du inte längre starta dem.

det är i alla fall min uppfattning

Precis du kan enbart spela dom medans du har PS+, Du 'köper' spelet för 0 Kr, och det är ditt för evigt, men du kan ENBART spela det om du har ett aktivt PS+ konto.

Du kan t.ex. om du inte längre känner för det inte betala längre för PS+ och sluta betala, spelen så kommer inte funka men den dagen du vill betala igen kommer du fortsätta kunna spela spelen.

De spelen du glömmer köpa på PS+ har du också inte tillgång efter de går ut, du måste alltså "köpa" dom för 0kr.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Mao så när du skaffar ps+ o får massa spel som du betalar för i månaden så fungerar det bra..
När din prenumation går ut så tackar sony för sig och du tackar för att du fick låna/hyra spelen av dom.

Permalänk

PS+ är väldigt prisvärt tycker jag och jag skulle skaffat det om jag lirade mer PS3 än jag gör. Anledningen till att jag nämde BF3 är för att det råkar vara ett stort spel.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Generösitet är vanligtvis inget aktiebolag håller på med. Möjligt att det är en bra deal men uppenbarligen typer sony det är en bra deal för dom också annars skulle de inte sälja ps+ abonnemang för det priset. Om man köper BF3 begagnat kan man också sälja det för nästan samma pris man köpte det för när man tröttnat på det. Om det bara är BF3 man vill ha så låter det inget vidare att hyra det för 40 kr / månad.

Permalänk
Medlem

Hellre köper jag spelen jag vill ha för ca 200 spänn styck än att betala 30kr i månaden för skit jag inte ens vill ha.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Testpilot

Synd att de inte släpper några JRP titlar på PSN+... det är ju de spelen man skaffar PS3.a för, och de är SVINDYRA att köpa nytt i svenska butiker (tex. ni no kuni = 380kr, Trinity: Souls of Zill O’ll = 360kr osv, Tales of vesperia/xillia/graces= 480kr).

Crossplatform spel intresserar mig 0% på konsoller, det jag har min PC till. Och AAA titlar som är till konsoll (tex. killzone) droppar alltid i pris relativt snabbt (killzone 3 för 88kr på Spelbutiken.se).

Blir nog inget PSN+ för mig trots allt ._.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Har redan alla ps3 spelen på pc. Det här är 3e månaden i rad jag redan har allt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Precis du kan enbart spela dom medans du har PS+, Du 'köper' spelet för 0 Kr, och det är ditt för evigt, men du kan ENBART spela det om du har ett aktivt PS+ konto.

Du kan t.ex. om du inte längre känner för det inte betala längre för PS+ och sluta betala, spelen så kommer inte funka men den dagen du vill betala igen kommer du fortsätta kunna spela spelen.

De spelen du glömmer köpa på PS+ har du också inte tillgång efter de går ut, du måste alltså "köpa" dom för 0kr.

Om man då "köper" spelet för 0 kr, måste man ladda ner det för att få behålla det, eller kan man bara köpa och sen ladda ner spelet en annan månad?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Hellre köper jag spelen jag vill ha för ca 200 spänn styck än att betala 30kr i månaden för skit jag inte ens vill ha.

Men är det inte så att när PS4 kommer och man måste betala för Online,
att om du har PS+ så kan du spela Online, samt få spel gratis?

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Om man då "köper" spelet för 0 kr, måste man ladda ner det för att få behålla det, eller kan man bara köpa och sen ladda ner spelet en annan månad?

Hmm, misstänker att du kan checka ut med spelet för 0 kronor. Har själv missat det i så fall och raderat en massa för att få plats :/
Korkad man har varit om det skulle vara så.

---------------------------

Man kan också köpa vissa spel för 30 - 120 spänn för att man har PS+, de spelen äger man för alltid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Hmm, misstänker att du kan checka ut med spelet för 0 kronor. Har själv missat det i så fall och raderat en massa för att få plats :/
Korkad man har varit om det skulle vara så.

---------------------------

Man kan också köpa vissa spel för 30 - 120 spänn för att man har PS+, de spelen äger man för alltid...

Om du avinstallerar spelen från konsolen, försvinner de från ditt konto då? Så i stort sätt så har man verkligen bara spelen i en månad om det inte är så att man har en väldigt stor hårddisk med allt installerat på?

Edit: Säg att jag då som exempel laddar ner bf3 nästa månad, och sen i typ November så avinstallerar det. Kan jag ladda ner det igen? Eller är det borta för alltid när jag avinstallerat det. I detta scenario så har jag kvar ps+ hela tiden.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Om du avinstallerar spelen från konsolen, försvinner de från ditt konto då? Så i stort sätt så har man verkligen bara spelen i en månad om det inte är så att man har en väldigt stor hårddisk med allt installerat på?

Edit: Säg att jag då som exempel laddar ner bf3 nästa månad, och sen i typ November så avinstallerar det. Kan jag ladda ner det igen? Eller är det borta för alltid när jag avinstallerat det. I detta scenario så har jag kvar ps+ hela tiden.

De försvinner aldrig från ditt konto. Bara att gå in i historiken och ta hem det igen när som helst, hur som helst, så länge du har plus vid tillfället.