Silverstone visar extern grafiklösning och pumplös vätskekylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Extern grafik är ju superkul. Kan man köpa en high end ultrabook som får agera speldator på kvällarna. Fast den drömmen har ju grusats förr.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det kan man ju säga.... Nu är inte jag någon konspirationsteoretiker (....inte när det gäller datordelar i alla fall) men nog undrar jag om inte datortillverkarna drar bena efter sig då de förstår att deras gaming maskiner skulle förlora en stor del av sin försäljning om de stödde extern grafik.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Distant Worlds:

Ja det kan man ju säga.... Nu är inte jag någon konspirationsteoretiker (....inte när det gäller datordelar i alla fall) men nog undrar jag om inte datortillverkarna drar bena efter sig då de förstår att deras gaming maskiner skulle förlora en stor del av sin försäljning om de stödde extern grafik.

Det finns fortfarande inga externa gränsnitt som på ett smidigt sätt kan hantera högpresterande grafikkort externt. När det gäller spel är även Thunderbolt för långsamt. Du har ju bara en 4x PCIe 2.0 att leka med vilket är för lite för kraftigare spelkort. Sen kräver det fortfarande en extern skärm vilket gör att det inte direkt är en konkurrent till spellaptopar ändå. Om nu ingen skulle få för sig att sätta en video in på sin laptop också vilket vore ett intressant koncept. Ge det lite mer tid så att vi får upp hastigheten så kommer det nog.

Sen tror jag iof att just Thunderbolt är dödsdömt om de fortsätter med nuvarande utveckling. Väntar på att PCI-SIG ska fixa en vettig standard för extern PCIe istället.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Ny SFX PSU...

Skrivet av phoenix4m:

JAAA!!!!
Äntligen!
F@cking äntligen en vettig 300w
SFF PSU som är semipassiv !!!
Det blir köp av en sådan så fort det går att få tag på en

Skickades från m.sweclockers.com

Och DÄR kom den....
http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=458&area=en

Men...Fa F@N!?
Den är ju inte modulär....suck. Jag är redo att betala för semipassiv SFX nätdel any day, men varför snålar de med en sådan detalj som moduära kablar
när det är SFX format!?!?
I små byggen är modulära kablar guld värt!
Gör om gör rätt Silverstone!!!

Visa signatur

---CPU---Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz 12MB FSB1333
---RAM---DDR2 PC2-8500 1066MHz CL5-5-5-15
---MOBO---Maximus II GENE ( P45/ICH10R , Dual-channel, DDR2 1300)
---PSU----Corsair HX520W ---GPU--- Radeon HD6850

Permalänk
Medlem
Skrivet av timez:

Klart det finns nån som kommit på det tidigare, men jag gjorde ingen forskning om det innan jag skrev tävlingsbidraget.
Därför det blev lite kul läsning haha

Ganska "gammatl" koncept. http://en.wikipedia.org/wiki/Heat_pipe