Permalänk

Sluten Vattenkylning, vilken är bäst?

Titeln säger allt, vilken sluten vatten kylare är bäst?
Mått: Ska passa in på en 120 mm fläktplats.
Pris: Inte högre än 600 kr.
Ska vara ganska tyst!
Tacksam för snabba svar XD

Permalänk
Medlem

Antec 620 ska nog passa bra!

Permalänk

Utveckla varför just den? är den Tyst eller kyler bra eller annat?

Permalänk

Kan rekomendera cooler master seidon 120m
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1462112
Jag har en själv och jag är väldigt nöjd för det priset jag betalade. Den kyler ca 5 grader kalare än min gamla hyper 212 evo, dock så är den väldigt högljudd på högsta hastigheten, men det går att ställa ner fläkthastigheten i bios. Annars har du ju råd med en bättre fläkt inom din budget

Permalänk

Tack ännu en gång vill ha fler kommentarer som kan säga sina åsikter och sedan efter några dagar väljer jag den vattenkylningen som har fått flest röster

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Fractal design refine r3 Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD5 REV 3.0 Grafikkort: XFX Radeon R9 280X 3GB (Tahiti XTL) Crossfire Processor: AMD FX 8350@5Ghz CPU kylning: Corsair H110 Minnen: Kingston 16GB (4x4096MB) CL11 2133Mhz Beast Series Nätagg: XFX Proseries XXX Edition 850W Hd: Samsung SSD Basic 840-Series 120GB Fläktar: Cougar vortex 120mm*2, Fractal design silent series 140mm r2*4, Fractal design 120mm*2

Permalänk
Medlem

De färdiga slutna systemen är, vad jag har hört, otroligt jämna. Jag äger själv antec 620 och är nöjd, men kan inte jämföra med någon av de andra. Min rekomendation är i stället att ta den som är billigast som du hittar i någon av de större elektrinikkedjorna.

Edit: alternativt om du kan hitta en med tjockare radiator innom budgeten. (finns bara två tjocklekar vad jag vet, tex antec 920 är tjockare)

Permalänk
Medlem

Skulle nog gått på en Corsair, då får du med bra fläktar. Brukar finnas kit med dubbla fläktar i din prisklass.

Permalänk

En luftkylare presterar oftast bättre än en sluten vattenkylare i samma prisklass, någon speciell anledning att det ska vara vatten?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av biorrith:

Skulle nog gått på en Corsair, då får du med bra fläktar. Brukar finnas kit med dubbla fläktar i din prisklass.

Allt annat än tysta fläktar, dock.

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk

Ja mycket smidigare med vatten istället än luft som tar plats över moderkortet