Xbox One/Kinect 2.0 koppla bort??

Permalänk

Xbox One/Kinect 2.0 koppla bort??

Det här med att Kinect ska vara obligatoriskt till Xbox One ... varför då?
Måste man koppla in den? Nån som vet nåt?

/Foliehatten
(Jag tejpar alltid över inbyggda webcams och annat läskigt)

Permalänk
Medlem

Gissar på att ifall den måste vara inkopplad så kommer någon göra en plugg man kan sätta i som lurar xboxen att kinect är inkopplad.
Eller ja, tejpa över eller kör ett spik igenom linsen och mikrofonen.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

För att M$ e Muppiga.
NSA kommer ha fullt upp när Xbone släpps. >_<
Köp ett ps4 istället, då måste man köpa till Eye om man nu vill ha det.

Bor man utanför USA så är xbone värdelös, en digitalbox som man kan spela på, men sämre prestanda och mer integritetsintrång än PS4...

Permalänk
Skrivet av Dallebull:

För att M$ e Muppiga.
NSA kommer ha fullt upp när Xbone släpps. >_<
Köp ett ps4 istället, då måste man köpa till Eye om man nu vill ha det.

Bor man utanför USA så är xbone värdelös, en digitalbox som man kan spela på, men sämre prestanda och mer integritetsintrång än PS4...

Nejnejnej.. Forza gör ju allt värt. Om man kan gå förbi Kinect-tjosan bara.

Permalänk
Medlem

Det kan man inte. Man kommer dock ha möjlighet att ställa in hur den ska användas. Den måste dock vara inkopplad hela tiden. Den använder kameran bland annat för inloggning.

Permalänk

Microsoft gör som de själva vill som de brukar. Ja den måste vara inkopplad vare sig man vill ha den eller inte. Playstation 4 behöver ingen kamera den kan man köpa till separat om man vill.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Lägg kinecten bakom tv'n med en trasa runt. Då ser den inget och hör inget.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Själv så hoppas jag att de släpper en One utan kinect. Jag vill inte betala 1000-1500 extra för ett tillbehör jag inte vill/kommer använda.

Permalänk
Medlem

Gör det Ant3 tipsar om! Men frågan är ju vad som händer om kinecten går sönder, då blir alltså xbox one obrukbar?

Permalänk
Medlem

Om du nu är så rädd för att kameran skall se och höra dig dra en handtralla så kan du ju alltid koppla ur den när du inte skall spela?

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Skrivet av TheCadde:

Om du nu är så rädd för att kameran skall se och höra dig dra en handtralla så kan du ju alltid koppla ur den när du inte skall spela?

Om jag lirar samtidigt då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onyx:

Gör det Ant3 tipsar om! Men frågan är ju vad som händer om kinecten går sönder, då blir alltså xbox one obrukbar?

Antagligen ja. Då blir det garantiärende.

Permalänk
Skrivet av Distordera:

Nejnejnej.. Forza gör ju allt värt. Om man kan gå förbi Kinect-tjosan bara.

Själv tycker jag inte något spel, speciellt inte forza är värt 560$

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Själv tycker jag inte något spel, speciellt inte forza är värt 560$

Var får du $560 ifrån?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Skrivet av dwd:

Var får du $560 ifrån?

Du har så rätt. menade själklart 559$
Beklagar att jag avrundade uppåt så mycket.
499$ för konsolen och 60$ för forza.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Du har så rätt. menade själklart 559$
Beklagar att jag avrundade uppåt så mycket.
499$ för konsolen och 60$ för forza.

Heheh, jag visste att det skulle komma men jag tycker du har fel. Forza är riktigt skoj. Antar att vi kommer att se minst två Forza på Xbox1, vågar man räkna med 3?
Då blir det 499+60+60+60/3 dvs. $226 per spel.. helt klart överkomligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Du har så rätt. menade själklart 559$
Beklagar att jag avrundade uppåt så mycket.
499$ för konsolen och 60$ för forza.

Hmm, snacka om att vara dryg. Syftade inte på den extra dollarn. Däremot betalar du inte $499 för forza, som du säger, utan det kostar $60.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Antagligen ja. Då blir det garantiärende.

Ja det låter väldigt omständigt.

Permalänk
Skrivet av dwd:

Hmm, snacka om att vara dryg. Syftade inte på den extra dollarn. Däremot betalar du inte $499 för forza, som du säger, utan det kostar $60.

Jepp. Forza kostar $60
Xbox One kostar $499

Eller tänkte du bara sitta och kolla på fodralet?
Inlägget jag citerade påstod att forza gör allt värt.
Så för att spela endast forza så måste du ut med $559.
~$600 om du även vill kunna spela spelet online.

Jag svarade att 1 spel inte är värt $559, så var är problemet?

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Distordera:

Om jag lirar samtidigt då?

Sporta ett leende?

EDIT:

Jag menar, du vill ju inte se ut som en terrorist när NSA tittar på?

EDIT #2:

Eller så köper du en sånhär:

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Distordera:

Heheh, jag visste att det skulle komma men jag tycker du har fel. Forza är riktigt skoj. Antar att vi kommer att se minst två Forza på Xbox1, vågar man räkna med 3?
Då blir det 499+60+60+60/3 dvs. $226 per spel.. helt klart överkomligt

Elgiganten tar 4 490 kr för xbox one och sen kostar forza 5 500-600 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Jepp. Forza kostar $60
Xbox One kostar $499

Eller tänkte du bara sitta och kolla på fodralet?
Inlägget jag citerade påstod att forza gör allt värt.
Så för att spela endast forza så måste du ut med $559.
~$600 om du även vill kunna spela spelet online.

Jag svarade att 1 spel inte är värt $559, så var är problemet?

Man nyttjar ju UI't och konsollen, som har utvecklats genom att pengar har pumpats in och satt ett pris på enheten. Att blanda ihop spelet är lite udda då man inte kan undvika att t ex använda UI't som någon fått lön för att designa osv. Sen kan man ju vara nitpick och säga att man betalar för hårdvaran. Slit ut läsaren och använd den på annat håll, ha så kul med det liksom.

Nej, jag tror inte att man kommer stanna på enbart forza när man väl köpt konsollen, men det kan mycket väl vara det som vinner över en.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Skrivet av dwd:

...Nej, jag tror inte att man kommer stanna på enbart forza när man väl köpt konsollen, men det kan mycket väl vara det som vinner över en.

Nu var mitt första inlägg om att det kommer kosta $560 mer eller mindre menat som ett skämt eftersom en användare skrev att forza gör det värt allt.
Självklart vet jag att det kommer fler spel än forza, och jag håller fullt med om att forza kan vara en deal breaker för många.

Meningen med mitt inlägg var inte att klanka ner på någon eller någonting.

Men en sak kan vi väl vara överns om:
Att om man köper en xbox one för att endast spela kommande forza så får man räkna med en total kostnad på minst $559.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Nu var mitt första inlägg om att det kommer kosta $560 mer eller mindre menat som ett skämt eftersom en användare skrev att forza gör det värt allt.
Självklart vet jag att det kommer fler spel än forza, och jag håller fullt med om att forza kan vara en deal breaker för många.

Meningen med mitt inlägg var inte att klanka ner på någon eller någonting.

Men en sak kan vi väl vara överns om:
Att om man köper en xbox one för att endast spela kommande forza så får man räkna med en total kostnad på minst $559.

Absolut, jag håller med dig! Tappa bara inte gråskalan och börja se allt i svart och vitt!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Vadå minst $559? Det är ju för fan €559!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Står lite om kameran där bland annat, sluta vara så nervösa ni som är det..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Står lite om kameran där bland annat, sluta vara så nervösa ni som är det..

http://0.media.dorkly.cvcdn.com/81/82/79ebead889dbfc41ca7fdcc...

Detta är väl ändå inte Don Mattrick som har skrivit detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Står lite om kameran där bland annat, sluta vara så nervösa ni som är det..

Du kanske skall läsa vad som faktiskt står i texten. Som t.ex att det står "you fucking ingrates" är ju en ganska uppenbar anledning att tro att ingen på Microsoft skrivit detta utan en upprörd 12-åring som antagligen inte skulle vara nöjd om han fick allt i världen serverat till honom på ett silverfat.

Kanske dags att faktakolla innan man blint tror på saker, annars slutar det med att någon hänger sig själv för att dom är rädda att jorden skall gå under den 21:a December 2012...

EDIT:

Och det gäller ju samma för alla som tror att MS vill titta på när du fappar för 360:e gången den dagen...

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk

... och varför skulle CIA vilja spionera på min e-post som bara innehåller spam ... ooops, det gör dom ju!
Bust.
Eftersom man inte kan lite på sin webcam med alla hacks som finns till dem, varför i hela fridens namn skulle jag lita på Kinect?
/Foliehatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Distordera:

... och varför skulle CIA vilja spionera på min e-post som bara innehåller spam ... ooops, det gör dom ju!
Bust.
Eftersom man inte kan lite på sin webcam med alla hacks som finns till dem, varför i hela fridens namn skulle jag lita på Kinect?
/Foliehatten

Jamen bli totalt anonym då? Det finns ett par sätt.

Ge ingen avslöjande information via någon produkt
Klä dig i klänning och peruk, sminka dig och sitt med solbrillor när du spelar.
Sitt framför en blank vägg, kanske med ett fint meddelande till CIA/NSA som säger till dom att stoppa upp något fint i ett hål där solen inte skiner.
Skriv falska uppgifter på dina xbox konton och använd bara kontanter vid köp av mjukvara. (Akta så dom inte ser dig på kameran i affären)

Go medieval on the mofos
Använd inte elektronik alls... Då kan dom inte lyssna på dig lika lätt.
Flytta ut i en öken, det är svårare att gömma en svart skåpbil i öknen.
Skaffa 10 varianter av automatvapen och bygg en egen hemlig bunker.
Prata inte med någon... Dom kan vara spioner som ger ut hemliga uppgifter om dina sovvanor till CIA.
Såklart skall du har minst 5000 rullar med aluminiumfolie som du kan ha på hela kroppen. Bra att ha en stor tillgång, mindre resor till verkligheten!

...
...
...

Vad skall CIA med dina uppgifter till? Är du en terrorist?
Varför sitter du på Sweclockers och sprider gratis information om dig? Din paranoia kanske är en anledning till varför CIA skulle vara intresserade av att kolla hur ofta du masserar skinnspiken?

Gå hem!!!

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt