Macbook Pro 2010 död batteri

Permalänk
Medlem

Macbook Pro 2010 död batteri

Hejsan!

Har en Macbook Pro som köptes sensommaren 2010. Nu visar batteriikonen "skick: Byt ut nu" och så fort jag drar ur laddaren stängs datorn ned. Har läst runt lite på trådar på diverse forum. Men hade svårt att hitta något tips som var aktuellt.

Fel som kan vara anledning till att batteriet gav upp är att jag nästan alltid har laddaren i. Läste att man ska undvika det så mycket som möjligt och låta den urladdas helt då och då.

Lösningar som fanns var att återställa datorn och att det kan hjälpa. Så min fråga är: Är det värt att återställa/blåsa om eller är det bara lämna in och be de byta batteriet? Tips?

Tack på förhand!
Mvh Unbaal

Permalänk

Du kan beställa hem ett batteri från Ebay och byta själv. Jag gjorde detta. Totalt kostnad: 365 kr inkl. frakt. Har bättre batteritid nu än ny.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

@blomqvist, tack för svar. hittade en guide på ifixit.com antar att den duger, men nu gäller det bara att hitta tillverkningsmodellen så det blir rätt batteri eller hur?

Permalänk
Medlem

Snabbkoll, det är batteriet och inte laddaren det är fel på väl? Kan vara värt att låna en laddare av någon kompis el dyl bara för att dubbelkolla. Har varit med om dåliga magsafe kontakter när den bara kan hålla liv i datorn men inte ladda, konstigt nog

Permalänk
Skrivet av Unbaal:

@blomqvist, tack för svar. hittade en guide på ifixit.com antar att den duger, men nu gäller det bara att hitta tillverkningsmodellen så det blir rätt batteri eller hur?

Yes, se över modellnumret och granska försäljaren lite! (Jag köpte från powerfeng_ltd)

Skrivet av ethernal:

Snabbkoll, det är batteriet och inte laddaren det är fel på väl? Kan vara värt att låna en laddare av någon kompis el dyl bara för att dubbelkolla. Har varit med om dåliga magsafe kontakter när den bara kan hålla liv i datorn men inte ladda, konstigt nog

Jag har en sådan glapp laddare. När den säger att man ska byta ut batteriet är det i regel ett trasigt batteri det handlar om, tyvärr!
(den laddar även lite - ~0,2-0,3 A - även om den inte säger det. Har märkt detta på två datorer)

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?