DICE demonstrerar finesserna i Frostbite 3

Permalänk
Skrivet av olle_gamer98:

Huruvida det går att olagligt hämta BF3 spelar ingen roll egentligen då det redan finns många spel som går att pirata. Det är inte det enda de förlorar pengar på, så att säga, eller om de nu gör det alls.
Kan inte hålla med om att alla som har en dator laddar ner olagligt, om det nu var olagligt du menade, jag själv är motbevis och jag känner andra som är som jag på den punkten. Sen är konsolpiratandet i alla fall inte lika utbrett som piratandet på PC, jag känner bra många fler som köper spel till konsol än folk som köper till PC, många tycker t.o.m. att jag är löjlig som inte streamar film (vet att det inte är olagligt) eller laddar ner något gratis som egentligen kostar pengar.
Jag kan säga såhär: anledningen till att jag inte kollar på streamfilm eller laddar ner något jag inte äger är inte för att det är olagligt, streaming är inte det, det är principen att man betalar för det man köper, att man inte ska stjäla.

Det är olagligt att hämta bf3. Min poäng var att det inte går att göra det. Du kan inte spela utan att ha ett account på origin där du har en betalad version av bf3. Dvs de förlorar ingenting alls på piratkopiering. Dvs nej, det är inte på grund av piratkopiering som de måste djura efter pengar i stället för att göra bättre spel, som du skrev i ditt första inlägg.

Nej, de förlorar ingenting alls på det. Yep, streama film från till exempel swefilmer är olagligt också. Vet inte hur det är med straffbarheten, och om det r tittaren eller uppladdaren som gör något olagligt osvosv, men vad spelar det för roll? En bra liknelse är att det är lagligt att sälja sex men olagligt att köpa. Är det då helt okej att sälja sex? (Om vi nu utgår från att man är emot piratkopiering )

Att piratkopiera är dock verkligen inte som att stjäla.. Principen att man betalar för sig? Kollar du på videos på youtube? Lyssnar du på Spotify utan premium? Använder du en Android-telefon?`Jag tror att när det gäller denna sortens media (musik, filmer, spel osv), som vi inte längre köper på kassettband eller plastskivor i en fysisk butik, utan vill ha som filer på datorn, måste man tänka om lite. Både spotify och steam har lyckats helt okej med det, men jag saknar fortfarande en bra filmtjänst som inte utgår ifrån att jag ska se filmen på farmors tjock-TV. Om jag vill se en film på min Nexus 7 när jag sitter på flyget, hur gör jag då? Finns det något lagligt sätt att göra det?

I en intervju för knappt tio år sedan sa Ponten att ingenting som kostar pengar någonsin kan konkurrera med något som är gratis. Inte? Vad gör spotify då? Det handlar inte om att pirater är snåla eller vägrar betala för sig. Det handlar helt enkelt om att man försöker sälja plastskivor till dem, när det är filer de vill ha. Industrin hängde inte med i utvecklingen. Nu finns det som sagt bra tjänster för både spel och musik, men jag saknar fortfarande något för filmer.

Det fungerar likadant vad man än ska sälja. Gör en bra produkt folk vill ha, och de kommer köpa den. Volvo skulle inte vara kvar idag om de bestämde sig för att plötsligt sluta göra nya bilar och bara bygga fler 240. Vi har gått från vinylskivor till kasettband till CD-skivor, men där stannade plötsligt och bestämde sig för att fortsätta göra fler CD-skivor.

Permalänk
Medlem

Folk behöver slappna av lite. Bla bla unlocks, stats, achievments, vinna, noobs, skill bla bla. Det finns medicin mot adhd.

Förstår verkligen inte folk som nöter igenom spelet totalt från alla vinklar och sen gnäller att de tröttnat, haha vafan?

Logga in och lek krig bara, bf 3 var undebart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Nu kommer de la gå samma väg som COD och släppa spel som ser likadana ut vartannat år eller så.. Lutar åt att stå över nu.. Detta är BF3,5 som någon skrev..

Permalänk
Medlem

Jag föreslår att alla gnällkärringar lär sig koda, går ihop, utvecklar nåt bra och säljer det! Om ert alster blir hälften så bra som ert konstanta gnällande så kommer jag köpa det!

EDIT: Man behöver inte vara kvinna för att vara kärring...

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Huh? BF4 är inte "en uppdaterad motor", det är ett uppdaterat spel som körs på en uppdaterad motor. Det kommer knappt märkas någon skillnad alls då förändringarna är små.

BF4 är knappast "mycket" snyggare än Crysis

CryEngine Editor (2007)

http://i.imgur.com/2tlATHV.jpg

Frostbite 3 Editor (2013)

http://i.imgur.com/NjvnRYl.jpg

Inte så konstigt då det inte finns skog i Crysis du kan jämföra mot.

Det är bra att det finns folk som går in och misstycker med precis allt annat som sagts i tråden, annars skulle diskussionen snabbt dö ut.
Jag förstår dock inte hur du kan titta på de här bilderna och säga att de ser i princip lika dana ut... I mina ögon är BF4 så oerhört mycket mer detaljerat och välgjort.
Sedan är det värt att notera att man inte märker av livet i spelet när man kollar på bilder. Jag älskar hur de har gjort att träden påverkas av vind/tryckvågor, det är något som jag inte kan minnas att jag sett förut. (Har dock inte kört Crysis 3, men det är inte det spelet vi jämför med).

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zhrooms:

Huh? BF4 är inte "en uppdaterad motor", det är ett uppdaterat spel som körs på en uppdaterad motor. Det kommer knappt märkas någon skillnad alls då förändringarna är små.

BF4 är knappast "mycket" snyggare än Crysis

CryEngine Editor (2007)

http://i.imgur.com/2tlATHV.jpg

Frostbite 3 Editor (2013)

http://i.imgur.com/NjvnRYl.jpg

Inte så konstigt då det inte finns skog i Crysis du kan jämföra mot.

CryEngine 2 Skog

http://i.imgur.com/kvWelr2.jpg

Frostbite 2 Skog

http://i.imgur.com/NNvmR6H.jpg

Commander Mode, super obalanserat, noobs kommer hogga den och bara vara sämst, få free kills no skill.

Levolution? Finns redan i BC2/BF3, går att jämna nästan hela banan och med scripts som tornet som rasar på Capsian t.ex. dom har bara gett det ett "namn", inte intressant alls.

Frostbite 3 som säljpunkt? Nej, inget intressant som man inte redan sett förut, vattnet ser för övrigt ut som skit, finns många äldre spel som har bra mycket snyggare vatten.

Strid till havs, på vilken nivå? Gissningsvis får vi en liten båt bara som vi sett footage av, lär inte bli något större, så "strid till havs" lär det knappast bli, har spenderat tillräckligt mycket tid på vattenskotor i BC2, nej tack.

Finns några få studios kvar som är helhjärtade GAMERS och vill göra mästerverk, inte något skräp för att få en extra slant pengar i fickan.

Japp, hoppet mellan 2 till 3 är t.o.m mindre än vad hoppet från 1.5 till 2 var, Repi får gärna motbevisa mig dock, jag VILL att det ska vara 3 gånger större banor, dubbelt så stora lag, 7 player squads, 6 klasser, 3 gånger fler fordon osv osv, men det kommer aldrig hända, det går inte att se skillnad på Frostbite 2 och 3, en större explosion och en ny karta är inte en uppdaterad motor, det är en uppdaterad explosion och en ny karta.

Nya Kartor, Nya Fordon, Nya Ljud = Måste va helt ny motor, mycket bättre än BF3, fyfan va nice det ska bli, Frostbite 3 ftw..

Formulerade mig lite dåligt kanske, det jag menade var att dom gör spelen till 99% för att tjäna pengar, dvs dom offrar allt för att ta features som säljer, dvs 99% av featuresen må vara skräp men dom är mest sannolika att sälja spelet, dvs pengar fokus nr 1, skiter fullständigt i om spelet är shallow skräp som folk tröttnar på efter 5min, sålänge folk köper det.

Xbox? Nu är du ute och cyklar.

Sen så bara för man loggar in på Battlelog betyder det inte att man spelar eller hur? Har inte spelat aktivt sen spelet släpptes, 200+ av dom timmarna var första månaden.

Anledningen till att jag inte spelar det är att det är så jävla dåligt, obalanserat och endast casual noobs som spelar, skill cappen är ta mig fan den lägsta i något FPS spel som spelas idag, med hästlängder, senast jag lirade BF3 var en runda på DreamHack, inte ens min dator, första livet efter spawn fick jag fick 28-1 med M16A3 på Canals TDM 32 Player NetOnNet, inte min mus, inte min sens, inte mitt tbord, inte mina hörlurar, inte min dator, ändå drog jag 28-1 så jävla enkelt (Tvelander kan intyga), just för att alla är totalt värdelösa som spelar BF3 idag, casuals som sitter o degar framför skärmarna liggandes i stolen som knappt spelat ett FPS i sitt liv

Vilken business handlar endast om pengar?

#1 Banker
#2 Spelindu.. vänta lite

Kan delvis hålla med, installerade Bad Company 2 för ett tag sen för lite nostalgia och använde In-Game Browsern, och måste erkänna att den var väldigt trevlig att använda efter att ha kört Battlelog i 1,5 år. Battlelog har aldrig strulat för mig iaf, tycker den fungerat kanon förutom att dom ändrade server filter rules, annars är det inte mycket jag kan klaga på, EA error har man väl fått några gånger iaf.

I "slutändan" spelar vi inte, det som är problemet. Alla kommer spela vid release, alla kommer tycka det är kul då det finns nytt att explora, nytt content, det gillar folk, sen när dom provat alla nya banor, fordon och låst upp de flesta unlocks, då plötsligt försvinner allt sug och spelet dör ut för dom, så efter några månader kommer alla "bättre" spelare söka sig till annat spel, medans casuals stannar kvar och casual lirar, så går en bättre spelare in efter några månader för att prova om spelet är nå kul fortfarande, äger upp servern totalt 30-0, sen avinstallerar spelet igen..

Trams är det ja, folk har fått för sig att Frostbite 3 måste vara mycket bättre och snyggare, när det knappt är det, det behöver inte vara det heller. Dom har förbättat några få animationer, lagt in lite nya ljud så det ska kännas "fresh" även om BF3 ljuden dög hur bra som helst, folk skulle whina sönder om det var identiska ljud som BF3 så, men ja, det är utan tvekan ett BF3.5, som en expansion, det har man vetat sen dom först announcade BF4.

Soldatmodellerna har inte fått något lyft alls? Ögonen, oj.. vilken skillnad, nej juste det märker du bara om du står brevid dom vilket du nästan aldrig gör.

Och videon säger inte mycket, går absolut inte att jämföra MP med SP, dom har mycket mer detalj i SP då banorna är enormt mycket mindre, linjärt scripted skräp så dom kan pressa in detaljer så mycket det bara går på liten yta.

Singleplayer

http://i.imgur.com/2KWYa8q.jpg

Multiplayer

http://www.ludomedia.it/upload/img/11/10/12/1318442274_06251_...

Ja du sa ju det själv, en uppdaterad motor. frostbite 3 motorn, var du trög som inte fattade det?

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem

Så kommer vi få flyga gunships eller går dem på rail fortfarande i BF4? Och är carriers statiska objekt i havet etc.. Önskar dem gjorde ett äkta BF spel någon gång. Dem har ju spelmotorn nu för det så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Du hade fel på en sak: Det är 100% inte 99...

85% av all statistik är påhittad.

Skrivet av tvelander:

När dom slutar använda Origin och EA då köper jag spelet.

Väldigt tveksamt att DICE kommer att släppa EA med tanke på hur mycket pengar de drar in, dessutom har de ett kontrakt att följa.

Skrivet av zhrooms:

Commander Mode, super obalanserat, noobs kommer hogga den och bara vara sämst, få free kills no skill.

De må hända att noobs får commander men om laget inte gör bra för sig så har han inte tillgång till mycket heller. Det går lite +/- där då en bra commander kan se till att laget rör sig framåt, vilket innebär att sagd ledare får mer resurser att leka med. Om något så är det bara att DICE fixa så att man kan rösta ut en commander och kora en ny på samma gång om han inte uppnår en viss del prestanda.

Låt oss säga att APM(actions per minute) har en betydelse i förhållande till nuvarande resurser, likaså hur många dödade + assisterade i sitt lag, sedan skalas det från 1-10, ligger du över ett visst nummer så kan du inte bli ersatt alls den rundan. Går du under ett visst nummer så kan folket byta till en bättre commander. En helt logisk lösning som bör fungera!

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

bilder...

wow kan verkligen se hur mycket Dice färgfilter dödar färgerna där.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dwightschrute:

"Motorn är för komplicerad" visar en editor som ser i stort sett likadan ut som UDK/CE3SDK.

Och DICE Sluta prata strunt om er galet tråkiga destruction som om det vore revolutionerande att glas går i 6 lika stora bitar igenom marken efter man skjutit ett skott på det.

Redan Red Faction hade destruction så nej det är inte något nytt på långa vägar.

Permalänk

jag tycker dom kan skita på sig tills dom har fixat rubberbanding-problemet som gör frostbite ospelbar i multiplayer

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Det han menar är att förut kunde utvecklarna göra awsome spel och då va inte allt focus på $$$$$$$$$$$.

Ta gamla spel tex N64, Nintendo 8 bitar och 16.
SEGA.

Sonic
Megaman
Zelda
Supermario
etc.
Det KOMMER aldrig göras spel som dom igen.
Eller typ Quake, UT CS 1.6.
Warcraft 3
Starcraft 1 / broodwar.

Dom här spelen kan man lira och ha lika roligt idag med polare.
Det kan man inte med dagens spel då allt är ACHIVMENTS unlocks bara massa saker som gör att man måste lira 24 / 7 för att stanna i spelet.
Det är det som förstör WoW och massa andra spel.

Fast nej. Jag spelar dagens spel, många med achievements och skit men jag bryr mig inte om dem.
Bara spelar på, bara för att det finns där måste man inte bry sig om det.
Det dåliga dock är om du blir i princip tvungen att låsa upp nya vapen t.ex för att överhuvudtaget kunna
göra någon nytta. Men i många spel kan man spela bra även om man inte har dom bästa grejerna.
MMO spel är oftast inte roliga, jag spelar dom en stund sen tröttnar jag. Fortsätter jag är det för
att lvla upp men det är inte värt så jag skiter i det. Enda MMO-liknande spelet som är intressant är The Division.
I alla fall, förr tänkte man också på pengar men man var i alla fall inte så sjukt snål att man säljer
spel DYRT och så får man inte hela spelet utan får köpa DLC osv som också kostar skjorta.
Även med Steam reor blir det dyrt tillslut med alla DLCs. Fy för den som kom på sånt skräp

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Friterad:

Fast nej. Jag spelar dagens spel, många med achievements och skit men jag bryr mig inte om dem.
Bara spelar på, bara för att det finns där måste man inte bry sig om det.
Det dåliga dock är om du blir i princip tvungen att låsa upp nya vapen t.ex för att överhuvudtaget kunna
göra någon nytta. Men i många spel kan man spela bra även om man inte har dom bästa grejerna.
MMO spel är oftast inte roliga, jag spelar dom en stund sen tröttnar jag. Fortsätter jag är det för
att lvla upp men det är inte värt så jag skiter i det. Enda MMO-liknande spelet som är intressant är The Division.
I alla fall, förr tänkte man också på pengar men man var i alla fall inte så sjukt snål att man säljer
spel DYRT och så får man inte hela spelet utan får köpa DLC osv som också kostar skjorta.
Även med Steam reor blir det dyrt tillslut med alla DLCs. Fy för den som kom på sånt skräp

Jag spelar nästan inga av dagens spel utom.

Dota 2, Dota 1, CS:GO lite public DM och 1.6 och WC3.

Dota 2 spelar jag pga av att det är bara skill based alla kan picka alla heroes och behöver inte köpa heroes etc som i LoL eller runor mastery etc.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jag spelar nästan inga av dagens spel utom.

Dota 2, Dota 1, CS:GO lite public DM och 1.6 och WC3.

Dota 2 spelar jag pga av att det är bara skill based alla kan picka alla heroes och behöver inte köpa heroes etc som i LoL eller runor mastery etc.

Spelar nästan bara Dota 2 själv. Bästa spelet inom genren. LoL är totalt kasst.
LoL var det första av dom spelen jag spelade, fast för länge sedan.
Jag tycker det är dåligt att behöva köpa champs,
samt det där tramset med runorna som du sa.
Grafiken HATAR jag, har aldrig hatat grafik i ett spel på det sättet som i LoL,
jag står inte ut med hur fult det ser ut. Det är inte grafiken som är låg eller dålig
men jag tycker den är så sjukt ful att man mår illa av att se på den.
Fråga mig inte varför för det är vad jag frågar mig själv
Förutom Dota 2 blir det BF3 någon gång,
BO2 och lite AoE 2&3 samt GTA IV, Future Soldier med polare händer med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkezd:

Om man jobbar heltid så snittar man väl på en 176h eller något i den stilen, lite perspektiv.

Tråkigt att bara bra spelare får vara med. Men det är klart, har man mer än 200h att lägga på spelande per månad så hade det väl varit konstigt om man inte var snäppet bättre än medel svensson.

Var bara tvungen att kommentera, du verkar ha en fantastisk vardag, hoppas du inte börjar näthata mig 200h i månaden nu istället bara

Använde mig av fel ord, tänkte först skriva månad_er men ville få fram poängen att jag lirade majoriteten precis vid release, inte utspritt över 1,5 år, men istället för att någon tolkade det som att jag gjort det på ett år så tog du det bokstavligen och blev en månad istället, dvs 30 dagar. Fel hur man än gör

BF3 släpptes i slutet av October, Armored Kill släpptes i Maj, alltså Nov, Dec, Jan, Feb, Mar, Apr, efter 6 månader hade jag väl uppskattningsvis 180h kanske, och då hade jag slutat lira nästan helt innan Armored Kill släpptes, alltså drog jag dom där 180h på 4 månader kanske, det är ~7 dagars speltid på 120 dagar =1,5h om dagen i 120 dagar för att uppnå 180h efter 4 månader.

Resten av 100h jag har spelat är vid DLC releases, låst upp alla nya vapen, assignments och ribbons, vilket tog en jädra tid.

Nöjd?

Skrivet av Zotamedu:

Bulletstorm mycket bra? Det var ju den tråkigaste skiten jag varit med om på länge. Tror inte det går att hitta ett mer linjärt spel. AI var stenkorkad, banorna tråkiga, portningen från konsol var dålig, spelet var så repetitivt att man tröttnade efter fem minuter. Det enda som var bra var en del av vapnen och att man kunde sparka ner folk från stup och slänga in dem i kaktusar men det räcker inte för att bära ett helt spel när resten var så dåligt. Zero punctuation sammanfattar det rätt bra tycker jag:
http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/...

Vad menar du med ranksystemet i Planetside 2?

Som du säger, en del av vapnen och att man kunde sparka falk var så jädra roligt, jag märkte ingen dålig konsolportning iaf, är ju UE3 så du kan ändra i config själv, AI är stenkorkad i alla dagens SP spel så någonstans måste man dra linjen om vad som är acceptabelt, Storyn var ingen höjdare men tillräckligt för att man kunde följa den utan att anstränga sig, tycker helt enkelt det var ett riktigt kul spel, grafikstilen inte krävande, gick fint att lira på högsta, riktigt kul gameplay man inte tröttnade på, intressant steam punk tema på spelet osv. Enligt mig var det Above Average spel, 4/5.

Zero Punctuation kan få VILKET spel som helst att se dåligt ut, så det är inte direkt något man ska "lyssna" på.

Ang Planetside 2 så är det ett helvete att sätta sig in i, hoppar du in i spelet måste du spela dussintals timmar för att låsa upp dom bättre vapnena som folk redan har, start vapnena gör mindre än hälften av skadan som dom upplåsta vapnena gör, jag vägrar spendera 25 timmar för att låsa upp _ett_ bättre vapen, samtidigt som jag blir totalägd för alla gör dubbelt min skada så jag inte har någon chans, fruktansvärt tråkigt med andra ord.

Skrivet av Alexander7938:

Haha då såg jag dig spela den rundan! Du har ingen bror som är idrottslärare i Åkersberga? Sen pratade vi om Frostbite 3 mot Cryengine, där ser jag en stor skillnad och om du inte nöjer dig får jag väl gå in på spelen och ta screenshots....

Var inte jag, men såg du någon annan som drog en sån runda är det inte så konstigt, då det är fruktansvärt enkelt

Skrivet av ghandpivot:

Det är bra att det finns folk som går in och misstycker med precis allt annat som sagts i tråden, annars skulle diskussionen snabbt dö ut.
Jag förstår dock inte hur du kan titta på de här bilderna och säga att de ser i princip lika dana ut... I mina ögon är BF4 så oerhört mycket mer detaljerat och välgjort.
Sedan är det värt att notera att man inte märker av livet i spelet när man kollar på bilder. Jag älskar hur de har gjort att träden påverkas av vind/tryckvågor, det är något som jag inte kan minnas att jag sett förut. (Har dock inte kört Crysis 3, men det är inte det spelet vi jämför med).

Har inte sagt någonstans att dom ser likadana ut, enda jag säger är att Battlefield 4 inte är "mycket" snyggare än Crysis, snyggare kan jag absolut hålla med om, overall, det ska det också göra då motorn är 6 år nyare, men finns garanterat ställen i Crysis som är snyggare än ställen i Battlefield 4, bara för att Battlefield 4 är snyggt i den där bilden betyder inte att hela spelet ser sådär bra ut på alla ställen, speciellt i MP.

Skrivet av str8forthakill:

Så kommer vi få flyga gunships eller går dem på rail fortfarande i BF4? Och är carriers statiska objekt i havet etc.. Önskar dem gjorde ett äkta BF spel någon gång. Dem har ju spelmotorn nu för det så.

Rails såklart, men det är också bra, spelarna idag är alldeles för omogna för att få flyga ett stort Gunship själva, dom skulle krasha det första chans dom fick för dom skulle tycka det var "kul".

Skrivet av zin_90:

De må hända att noobs får commander men om laget inte gör bra för sig så har han inte tillgång till mycket heller. Det går lite +/- där då en bra commander kan se till att laget rör sig framåt, vilket innebär att sagd ledare får mer resurser att leka med. Om något så är det bara att DICE fixa så att man kan rösta ut en commander och kora en ny på samma gång om han inte uppnår en viss del prestanda.

Låt oss säga att APM(actions per minute) har en betydelse i förhållande till nuvarande resurser, likaså hur många dödade + assisterade i sitt lag, sedan skalas det från 1-10, ligger du över ett visst nummer så kan du inte bli ersatt alls den rundan. Går du under ett visst nummer så kan folket byta till en bättre commander. En helt logisk lösning som bör fungera!

Jag tror knappast man kommer vara så bunden till laget som Commander som du tror, men vi får väl se helt enkelt. Jag hoppas det gör 70% nytta och 30% fjanteri, men kan lika gärna gå helt åt andra hållet dvs 30% nytta och 70% fjanteri med fel person som commander, då skulle jag hellre inte ha ett Commander Mode alls.

Som sagt vi får se hur dom gör med det hela, hur man byter Commander osv, ska verkligen bli intressant att se om man ens kommer kunna byta commander mot deras vilja.

Skrivet av highspeed:

wow kan verkligen se hur mycket Dice färgfilter dödar färgerna där.

Ja.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

De må hända att noobs får commander men om laget inte gör bra för sig så har han inte tillgång till mycket heller. Det går lite +/- där då en bra commander kan se till att laget rör sig framåt, vilket innebär att sagd ledare får mer resurser att leka med. Om något så är det bara att DICE fixa så att man kan rösta ut en commander och kora en ny på samma gång om han inte uppnår en viss del prestanda.

Låt oss säga att APM(actions per minute) har en betydelse i förhållande till nuvarande resurser, likaså hur många dödade + assisterade i sitt lag, sedan skalas det från 1-10, ligger du över ett visst nummer så kan du inte bli ersatt alls den rundan. Går du under ett visst nummer så kan folket byta till en bättre commander. En helt logisk lösning som bör fungera!

I 2142 (möjligen även BF2) var det mest XP som fick commander och var man inte nöjd med sin commander kunde man rösta om att ersätta honom. Kan tänka mig att det fungerar på samma sätt nu.

Edit: folk gnäller för mycket. BF3 var bra, även i jämförelse med tvåan. Känns som om folk lever kvar i minnen som de skapat i efterhand.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Mycket verkstad, lite spel.

Skrivet av ghandpivot:

Det är bra att det finns folk som går in och misstycker med precis allt annat som sagts i tråden, annars skulle diskussionen snabbt dö ut.
Jag förstår dock inte hur du kan titta på de här bilderna och säga att de ser i princip lika dana ut... I mina ögon är BF4 så oerhört mycket mer detaljerat och välgjort.
Sedan är det värt att notera att man inte märker av livet i spelet när man kollar på bilder. Jag älskar hur de har gjort att träden påverkas av vind/tryckvågor, det är något som jag inte kan minnas att jag sett förut. (Har dock inte kört Crysis 3, men det är inte det spelet vi jämför med).

Tryckvågor
http://www.youtube.com/watch?v=1vpjGqWdF_M&t=1m54s

Vind
http://www.youtube.com/watch?v=HcNXQzvQo0M&t=1m11s

Kanske inte lika bra som Frostbite 3 men knappast inget unikt heller, precis som dem flesta "next-gen" techdemos.

....so we have fish move out of the way when you get close to them... ;D

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zhrooms:

Som du säger, en del av vapnen och att man kunde sparka falk var så jädra roligt, jag märkte ingen dålig konsolportning iaf, är ju UE3 så du kan ändra i config själv, AI är stenkorkad i alla dagens SP spel så någonstans måste man dra linjen om vad som är acceptabelt, Storyn var ingen höjdare men tillräckligt för att man kunde följa den utan att anstränga sig, tycker helt enkelt det var ett riktigt kul spel, grafikstilen inte krävande, gick fint att lira på högsta, riktigt kul gameplay man inte tröttnade på, intressant steam punk tema på spelet osv. Enligt mig var det Above Average spel, 4/5.

Zero Punctuation kan få VILKET spel som helst att se dåligt ut, så det är inte direkt något man ska "lyssna" på.

Ang Planetside 2 så är det ett helvete att sätta sig in i, hoppar du in i spelet måste du spela dussintals timmar för att låsa upp dom bättre vapnena som folk redan har, start vapnena gör mindre än hälften av skadan som dom upplåsta vapnena gör, jag vägrar spendera 25 timmar för att låsa upp _ett_ bättre vapen, samtidigt som jag blir totalägd för alla gör dubbelt min skada så jag inte har någon chans, fruktansvärt tråkigt med andra ord.

Ja det var så konsolfixerat att man blev deprimerad. Inst'llningsmöjligheterna var värdelösa och menyerna var sämre än sämst. Det känns som om de hade en bra idé men klantade till det något å det grövsta. Jag vet att Yhatzee är duktig på att såga spel men här håller jag med honom på alla punkter.

De har nyligen gjort om introduktionen till Planetside 2 så det faktiskt finns mer information och en tutorial att gå igenom. Man blir inte bara dumpad mitt i den största striden helt utan förvarning längre. Sen har du helt fel angående vapnen. Det är faktiskt ovanligt bra balanserat och vapnen man börjar med har inga problem att konkurrera med de som man får låsa upp. De låsta vapnen är mer specialiserade så man kan anpassa dem mer efter spelstil. Det finns mycket fel med Planetside 2 men det du stör dig på är inte ett av dem.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jag spelar nästan inga av dagens spel utom.

Dota 2, Dota 1, CS:GO lite public DM och 1.6 och WC3.

Dota 2 spelar jag pga av att det är bara skill based alla kan picka alla heroes och behöver inte köpa heroes etc som i LoL eller runor mastery etc.

Så du kör bara såna enkla spel med sån monster dator?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Påminner om CryEngine, 2, som släpptes 2007...

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinkel92:

Påminner om CryEngine, 2, som släpptes 2007...

...fast med tusen gånger bättre fysik och rendering än CryEngine 3, så det ser onekligen lovande ut.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Humm, får nog ta och tänka på att införskaffa en ny CPU... med moderkort

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Så vattnet är dynamiskt och reagerar realistiskt? Är det därför vågorna rör sig bort från land? Visst ser det snyggt ut, men det var jävligt mycket skitsnack i den här filmen.

Har du hört talas om en sak som kallas vind? Just det som de också pratar om i denna video och påstår att vattnet påverkas av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Det är olagligt att hämta bf3. Min poäng var att det inte går att göra det. Du kan inte spela utan att ha ett account på origin där du har en betalad version av bf3. Dvs de förlorar ingenting alls på piratkopiering. Dvs nej, det är inte på grund av piratkopiering som de måste djura efter pengar i stället för att göra bättre spel, som du skrev i ditt första inlägg.

Nej, de förlorar ingenting alls på det. Yep, streama film från till exempel swefilmer är olagligt också. Vet inte hur det är med straffbarheten, och om det r tittaren eller uppladdaren som gör något olagligt osvosv, men vad spelar det för roll? En bra liknelse är att det är lagligt att sälja sex men olagligt att köpa. Är det då helt okej att sälja sex? (Om vi nu utgår från att man är emot piratkopiering )

Att piratkopiera är dock verkligen inte som att stjäla.. Principen att man betalar för sig? Kollar du på videos på youtube? Lyssnar du på Spotify utan premium? Använder du en Android-telefon?`Jag tror att när det gäller denna sortens media (musik, filmer, spel osv), som vi inte längre köper på kassettband eller plastskivor i en fysisk butik, utan vill ha som filer på datorn, måste man tänka om lite. Både spotify och steam har lyckats helt okej med det, men jag saknar fortfarande en bra filmtjänst som inte utgår ifrån att jag ska se filmen på farmors tjock-TV. Om jag vill se en film på min Nexus 7 när jag sitter på flyget, hur gör jag då? Finns det något lagligt sätt att göra det?

I en intervju för knappt tio år sedan sa Ponten att ingenting som kostar pengar någonsin kan konkurrera med något som är gratis. Inte? Vad gör spotify då? Det handlar inte om att pirater är snåla eller vägrar betala för sig. Det handlar helt enkelt om att man försöker sälja plastskivor till dem, när det är filer de vill ha. Industrin hängde inte med i utvecklingen. Nu finns det som sagt bra tjänster för både spel och musik, men jag saknar fortfarande något för filmer.

Det fungerar likadant vad man än ska sälja. Gör en bra produkt folk vill ha, och de kommer köpa den. Volvo skulle inte vara kvar idag om de bestämde sig för att plötsligt sluta göra nya bilar och bara bygga fler 240. Vi har gått från vinylskivor till kasettband till CD-skivor, men där stannade plötsligt och bestämde sig för att fortsätta göra fler CD-skivor.

Skillnaden är att artisterna faktiskt tjänar pengar på spotify och youtube. Men det är inte det viktiga. Det viktiga är att de går med på att deras ägodelar ska finnas där, tillgängligt för alla. Även om man inte har premium så får man lyssna på en jävla massa reklam som ger lite pengar åt dem, men det är fortfarande inte heller det som är viktigt. Det som är viktigt är att ägaren till materialet får bestämma vem som får ha tillgång till det, och det är inte olagligt att kolla på saker på Youtube som t.ex. artister lagt upp, eller deras skivbolag eller vad det heter.
Själv kör jag en nokia med knappar ^^
Vill du se på film kan du använda Netflix, eller köpa dem lagligt för nedladdning.
Sen kan man som människa inte bara göra precis som man vill hela tiden. Om du inte kan kolla på film när du flyger utan att göra det olagligt, då får du väl strunta i det istället?
Att påstå att man har rätt att kolla på film olagligt bara för att det inte går att göra det lagligt är ett egoistiskt sätt att se på saken. Film är en lyx, och lyx har man ingen rätt till. Med det vill jag alltså säga att om industrin inte hänger med i utvecklingen, får man helt enkelt anpassa sig efter den.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweSparky:

...
Jag trodde prostitution va olagligt i sverige, men dice är numera EA's bitch! Tyvärr!

Det har DICE vatt sen nån gång strax efter BF1942..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Skrivet av olle_gamer98:

Skillnaden är att artisterna faktiskt tjänar pengar på spotify och youtube. Men det är inte det viktiga. Det viktiga är att de går med på att deras ägodelar ska finnas där, tillgängligt för alla. Även om man inte har premium så får man lyssna på en jävla massa reklam som ger lite pengar åt dem, men det är fortfarande inte heller det som är viktigt. Det som är viktigt är att ägaren till materialet får bestämma vem som får ha tillgång till det, och det är inte olagligt att kolla på saker på Youtube som t.ex. artister lagt upp, eller deras skivbolag eller vad det heter.
Själv kör jag en nokia med knappar ^^
Vill du se på film kan du använda Netflix, eller köpa dem lagligt för nedladdning.
Sen kan man som människa inte bara göra precis som man vill hela tiden. Om du inte kan kolla på film när du flyger utan att göra det olagligt, då får du väl strunta i det istället?
Att påstå att man har rätt att kolla på film olagligt bara för att det inte går att göra det lagligt är ett egoistiskt sätt att se på saken. Film är en lyx, och lyx har man ingen rätt till. Med det vill jag alltså säga att om industrin inte hänger med i utvecklingen, får man helt enkelt anpassa sig efter den.

Av mina 99kr/mån för spotify premium går knappt 60 till skivbolagen, och av de 60 ca 5kr vidare till artisterna varje månad. Fem kronor utspritt över de jag lyssnade på en månad. Det blir inte många ören till varje. Artisterna "förlorar" (dvs låter bli att tjäna. Det är ju inte precis så att någon får mindre pengar) ingenting på piratkopiering. Det är det skivbolagen som gör.

Lite siffror från en undersökning av sydsvenskan bland svenska artister:
39% anser att de förlorar pengar på grund av piratkopiering
38% anser att fri fildelning borde vara lagligt
68% uppger livespelningar som sin största inkomstkälla
64% anser att de har fått en större publik pga piratkopiering

Är det verkligen rätt att pengarna fördelas på detta sättet, både när det gäller skivförsäljning och spotify? Ja, det står ju i lagen. Men är det rätt? Det finns länder där det står i lagen att man ska dödas om man är homosexuell. Är det rätt? Är det bara att acceptera att det är så då? Man kan ju som människa inte bara göra precis som man vill hela tiden. Att få gifta sig med vem man vill är en lyx, och lyx har du ingen rätt till. Är ens vår svenska lag en absolut sanning som man måste följa till punkt och pricka? Hur som helst så finns det enligt undersökningen ovan en majoritet bland låtskrivarna som anser att de inte förlorar någonting på piratkopiering, utan i stället att det ger dem en bredare publik.

"Men det är inte det viktiga. Det viktiga är att de går med på att deras ägodelar ska finnas där, tillgängligt för alla."
Vilka de? Är det artisten, skivbolaget eller reinfeldt som måste gå med på det? Själv tycker jag att artisten borde ha all makt när det gäller var hens musik finns., och inte Sony. Men jag kanske tycker fel. Det står ju något annat i lagen.

Slutligen har jag två exempel på större artister som mer eller mindre tycker att dethär med piratkopiering kanske inte är så dumt ändå.
För det första så var jag på DHS12 där kapten röd spelade den sista dagen. När han var klar sa han något i stil med. "Jag har hört att ni har ganska snabbt internet här, så vill ni höra mer kan ni gå in på piratebay.org".
Och för det andra, magnus uggla http://ugglanyheter.blogspot.se/2009/08/den-nya-piraterna.htm.... Lite negativ till allting kan man tycka, men tydligen är det någonting som är fel i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Av mina 99kr/mån för spotify premium går knappt 60 till skivbolagen, och av de 60 ca 5kr vidare till artisterna varje månad. Fem kronor utspritt över de jag lyssnade på en månad. Det blir inte många ören till varje. Artisterna "förlorar" (dvs låter bli att tjäna. Det är ju inte precis så att någon får mindre pengar) ingenting på piratkopiering. Det är det skivbolagen som gör.

Lite siffror från en undersökning av sydsvenskan bland svenska artister:
39% anser att de förlorar pengar på grund av piratkopiering
38% anser att fri fildelning borde vara lagligt
68% uppger livespelningar som sin största inkomstkälla
64% anser att de har fått en större publik pga piratkopiering

Är det verkligen rätt att pengarna fördelas på detta sättet, både när det gäller skivförsäljning och spotify? Ja, det står ju i lagen. Men är det rätt? Det finns länder där det står i lagen att man ska dödas om man är homosexuell. Är det rätt? Är det bara att acceptera att det är så då? Man kan ju som människa inte bara göra precis som man vill hela tiden. Att få gifta sig med vem man vill är en lyx, och lyx har du ingen rätt till. Är ens vår svenska lag en absolut sanning som man måste följa till punkt och pricka? Hur som helst så finns det enligt undersökningen ovan en majoritet bland låtskrivarna som anser att de inte förlorar någonting på piratkopiering, utan i stället att det ger dem en bredare publik.

"Men det är inte det viktiga. Det viktiga är att de går med på att deras ägodelar ska finnas där, tillgängligt för alla."
Vilka de? Är det artisten, skivbolaget eller reinfeldt som måste gå med på det? Själv tycker jag att artisten borde ha all makt när det gäller var hens musik finns., och inte Sony. Men jag kanske tycker fel. Det står ju något annat i lagen.

Slutligen har jag två exempel på större artister som mer eller mindre tycker att dethär med piratkopiering kanske inte är så dumt ändå.
För det första så var jag på DHS12 där kapten röd spelade den sista dagen. När han var klar sa han något i stil med. "Jag har hört att ni har ganska snabbt internet här, så vill ni höra mer kan ni gå in på piratebay.org".
Och för det andra, magnus uggla http://ugglanyheter.blogspot.se/2009/08/den-nya-piraterna.htm.... Lite negativ till allting kan man tycka, men tydligen är det någonting som är fel i alla fall.

Självklart är det den som äger låten som får bestämma, har man bestämt sig för att medverka i skapandet av ett album har man antagligen kommit överens om hur pengarna ska uppdelas senare, blir man inte nöjd får man skylla sig själv. Ska jag sjunga på en skiva någon vill göra kan jag ju också ställa krav på hur stor andel jag ska få av vinsten. Vill man inte finnas på Spotify så gör man inte det, that's it. Det gjorde inte Metallica i början, nu gör de det. ^^
Sen har du rätt i att det är en lyx att få gifta sig, men skillnaden på att få gifta sig med vem som helst och att skapa en filmtjänst, är att det inte finns någon bra anledning till att man inte ska få gifta sig med vem man vill. Om det var lätt att göra en filmtjänst, why not? Det kräver nog rätt mycket arbete. Men att säga att någon får gifta sig med någon annan, kräver inte lika mycket arbete.
Det brukar finnas både bra och dåliga sidor med saker, och om artister tjänar mer pengar genom att folk piratar deras låter, så blir det ju ett gott slut. Men de som faktiskt håller på med det, piratkopiering tänker nog inte att de gör det för artisternas bästa, utan snarare för att det är smidigt och billigt. Och "det är ju tanken som räknas" ^^
Det är en bra utgångspunkt att följa lagen, sen om man bor i en obefolkad by helt själv behöver man kanske inte stanna vid alla trafikljus som någon jävel satt upp, för det blir ingen skillnad på trafikaoset ändå. Ingen alls antagligen. Med piratkopiering finns det nackdelar helt klart, även om det säkerligen finns ljusa sidor av det också.
De flesta artister vill nog hellre att man köper deras musik än att man piratar den, och blir folk vana vid att betala för all musik de lyssnar på så betalar de nog oftare också. Man måste ju ha musik ^^. Det är ju mer lockande att skaffa det "gratis", och på det sättet blir artister mer populära om det är billigare att lyssna på dem än andra.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Sebastian R:

Så du kör bara såna enkla spel med sån monster dator?

Yes just nu gör jag det.
Lirar pytte lite BF3 med.

Men asså spelen idag bara kastas ut för att alla casuals ska kunna bränna pengar och alla företag får in cash typ.

Kolla bara på alla spel som ska ha tex multiskärms stöd och det tar 1-2 år innan det funkar.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av olle_gamer98:

Självklart är det den som äger låten som får bestämma, har man bestämt sig för att medverka i skapandet av ett album har man antagligen kommit överens om hur pengarna ska uppdelas senare, blir man inte nöjd får man skylla sig själv. Ska jag sjunga på en skiva någon vill göra kan jag ju också ställa krav på hur stor andel jag ska få av vinsten. Vill man inte finnas på Spotify så gör man inte det, that's it. Det gjorde inte Metallica i början, nu gör de det. ^^
Sen har du rätt i att det är en lyx att få gifta sig, men skillnaden på att få gifta sig med vem som helst och att skapa en filmtjänst, är att det inte finns någon bra anledning till att man inte ska få gifta sig med vem man vill. Om det var lätt att göra en filmtjänst, why not? Det kräver nog rätt mycket arbete. Men att säga att någon får gifta sig med någon annan, kräver inte lika mycket arbete.
Det brukar finnas både bra och dåliga sidor med saker, och om artister tjänar mer pengar genom att folk piratar deras låter, så blir det ju ett gott slut. Men de som faktiskt håller på med det, piratkopiering tänker nog inte att de gör det för artisternas bästa, utan snarare för att det är smidigt och billigt. Och "det är ju tanken som räknas" ^^
Det är en bra utgångspunkt att följa lagen, sen om man bor i en obefolkad by helt själv behöver man kanske inte stanna vid alla trafikljus som någon jävel satt upp, för det blir ingen skillnad på trafikaoset ändå. Ingen alls antagligen. Med piratkopiering finns det nackdelar helt klart, även om det säkerligen finns ljusa sidor av det också.
De flesta artister vill nog hellre att man köper deras musik än att man piratar den, och blir folk vana vid att betala för all musik de lyssnar på så betalar de nog oftare också. Man måste ju ha musik ^^. Det är ju mer lockande att skaffa det "gratis", och på det sättet blir artister mer populära om det är billigare att lyssna på dem än andra.

Metallica ska vi inte prata om... Stämde skiten ur napster för att de "stal" deras musik. Nej, de kopierade bara er musik. Att stjäla musik skulle vara att ta en låt någon annan har skrivit och släppa den och sälja den som sin egen utan skrivarens tillåtelse (The four horsemen (mechanix), jump in the fire, ride the lightning, the call of cthulu, metal miltia osv)

Min poäng med hela detta är mycket att det inte är att det är gratis som lockar folk att piratkopiera, som man kan tro. Det är, som sagt, hur utvecklingen gick framåt medans skivbolagen stod stilla. Kolla bara på spotify. Oavsett vart pengarna går så betalar jag tillsammans med mååånga många andra 99kr/mån för något som tidigare har varit helt gratis Det är helt enkelt bättre och enklare att streama än att ha filer på ett minneskort

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Metallica ska vi inte prata om... Stämde skiten ur napster för att de "stal" deras musik. Nej, de kopierade bara er musik. Att stjäla musik skulle vara att ta en låt någon annan har skrivit och släppa den och sälja den som sin egen utan skrivarens tillåtelse (The four horsemen (mechanix), jump in the fire, ride the lightning, the call of cthulu, metal miltia osv)

Min poäng med hela detta är mycket att det inte är att det är gratis som lockar folk att piratkopiera, som man kan tro. Det är, som sagt, hur utvecklingen gick framåt medans skivbolagen stod stilla. Kolla bara på spotify. Oavsett vart pengarna går så betalar jag tillsammans med mååånga många andra 99kr/mån för något som tidigare har varit helt gratis Det är helt enkelt bättre och enklare att streama än att ha filer på ett minneskort

Där har du en mycket bra poäng. Har du märkt hur jobbigt det är att vara hederlig? Massor med krångel att kolla på blu-rayfilmer bara för att de ska skydda sig mot piratkopiering, jag var tvungen att köpa bad company 2 gånger för att kunna köra det för att det försvann när jag tog bort det från en gammal dator, ett jävla krångel med allt såntdär. De gör det verkligen inte lätt för en. Och det gör ju inte saken bättre, precis. Fast jag tycker fortfarande inte det är motivation nog att pirata. ^^
Men jag förstår vad du menar.

Visa signatur

5900X | 3080